wil mijn dreumes liever niet bij iemand anders laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missblueeye, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Ik heb een dreumesje van 1 jaar en vind het nog erg moeilijk om mijn kind bij anderen te brengen
    (anderen is iemand anders dan mijn oma en schoonouders die iedere week oppassen)

Ik zou op zich wel eens een dagje met mijn partner weg willen en er zijn dan altijd wel vrienden of (andere)familielleden die op willen passen,nu heb ik er best moeite mee omdat ik bang ben dat hij wat overkomt (stikt in eten,per ongeluk over straat rent etc)

Nu vind ik dit overbezorgde gedrag best vervelend,maar ik ben altijd al erg bang geweest om mijn dierbare te verliezen. Ik ben 2 jaar geleden mijn moeder verloren door zelfmoord en ook altijd bang geweest om haar kwijt te raken.

Zou dit hier mee te maken hebben of herkennen meer mensen dit?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik herken het wel eigenlijk, ik laat mijn meisje ook bij niemand anders achter dan mijn schoonouders, omdat ze die vaak ziet en zij weten hoe ze voor haar moeten zorgen.
    als mijn schoonouders niet kunnen oppassen bij een weekendje of dagje weg voor plezier (dus geen noodzaak) dan stel ik het uit tot ze wel kunnen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het zelfs bij m'n ouders hoor... het idee dat als ze daar blijft slapen ze toch ongemerkt ineens boven bij de trap staat en er vanaf valt.. *zucht* .
    En ik weet wel, dat kan bij mijzelf ook overkomen... Maar dan blijft het idee van: Maar dan ben ik tenminste bij haar...
    Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aanmoet. Ik maak me overigens ook sneller zorgen om mijn dierbaren, maar oke..

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik laat leah achter bij mijn ouders, mijn schoonouders of mijn zussen. voor de rest eigenlijk bij niemand. durf haar eigenlijk ook niet echt alleen achter te laten bij mijn schoonvader. die kan nogal zijn eigen zin doen, dat is niet erg, maar in de auto hoort ze vast (in een stoeltje) op de fiets horen haar voetjes vast (nee hoor, bij hem niet) etc. daar kan ik me wel druk om maken.

ik zat een tijdje geleden moeilijk met oppas toen zei mijn schoonmoeder: je kan haar ook even bij tante laten (haar zus) dus ik zei gelijk: nee absoluut niet, die is zo panisch. daar krijgt ze geen eten of drinken, omdat ze zo bang zijn dat ze zou stikken. mijn schoonmoeder zei nog dat hun het wel leuk zouden vinden. dus ik zei: ik niet zo.

er zijn mensen die je vertrouwt omdat hun weten hoe je kindje in elkaar zit. maar af en toe heb ik nog moeite om haar ergens achter te laten (en dat is niet speciaal omdat ik bang ben dat er wat gebeurt, vind het gewoon fijner en leuker dat ze bij mij is;))

in het begin was iedereen (vooral schoonfamilie) ook erg bang dat ik haar bij mijn zus zou laten, want die kijkt niet om naar haar eigen kinderen (vinden hun, dat valt in het echt wel heel veel mee) en juist bij die zus laat ik haar het makkelijkste achter. gewoon omdat ik weet dat het goed gaat en dat mijn zus het superleuk vind en ook heel erg goed is voor leah.

5. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes mogen ook alleen bij mijn schoonmoeder en eigen moeder blijven hoor, omdat deze de 'gebruiksaanwijzing' van de kindjes kennen. O ja en bij het KDV natuurlijk.
    Maar voor de rest zou ik het ook echt niet durven, niet dat ik mijn tantes of zus niet vetrouw, maar omdat zij niet weten hoe mijn kindjes in elkaar zitten en niet juist op zouden reageren naar mijn mening.

6. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Gelukkig ben ik niet de enige,mijn vriend vind het echt onzin! Maar het voelt voor mij echt niet goed om hem bij anderen achter te laten.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel herkbaar hoor. Ik denk dat veel mama's hier last van hebben. Ik laat mijn kind met een gerust hart achter bij mijn (schoon)ouders en mijn (schoon)zus en zwagers maar verder? Ja, ik zou het wel doen maar zal toch wel even moeten slikken.

Het belangrijkste uit jouw verhaal is dat je er zelf last van hebt. Als dat werkelijk zo is, dan moet je er wat aan doen. En hoe doe je dat? Door kleine stapjes te zetten en toch je kindje bij iemand anders in zorg te brengen. Misschien eerst maar voor even en later voor wat langer. Kindjes vinden het vaak heel leuk om nieuwe omgevingen te ontdekken!

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Same story here. Binnenkort wordt hij twee en dan mag hij naar peuterspeelzaal. Twijfel nog zo of ik het dan al wel moet doen. Moet hij samen met 20 andere kinderen in een groep. Het is nogal een durfal, dus zie hem al overal op klimmen etc. Krijg er nu al de kriebels van. Weet dus ook niet of ik hem nu al wel op ga geven.
    Hier ook alleen naar ouders / schoonouders, (schoon) zussen niet hoor en anderen al helemaal niet.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb er ook last van hoor. Niet zo zeer veroorzaakt door overbezorgdheid dat hem iets zal overkomen, maar meer omdat ik bang ben dat anderen zijn"gebruiksaanwijzing" niet kennen en hij overstuur raakt/ niet slaapt/ niet goed eet enz.
    En of dat vaak gebeurt dan? nee dus!! Ja, toen hij echt nog heel klein was. Toen was hij snel overprikkeld ed en was vaste structuur echt wel zinvol. Maar nu velen malen minder en kan het ook wel eens anders. Juist bij anderen gedraagt hij zich meestal voorbeeldig (terwijl bij ons af en toe...GGRRR!!)
    Binnenkort gaan we voor t eerst sinds zn geboorte een weekend weg met zn tweeen en blijft ons zoontje logeren bij mn schoonoudrs. Voor t eerst dus. En kan er nu al tegenop zien...
    Maar ik WEET dat t best zal gaan en dat ik er door heen moet.
    Voor jou helpt t misschien om klein te beginnen. eerst ene middagje bijv. terwijl jij gaat shoppen en evt snel in de buurt kan zijn. Breidt t steeds verder uit en leer het vertrouwen terug te krijgen.
    Ik zal ons zoontje met ons weekendje weg vast vreselijk missen, maar anderzijds lijkt het me ook een bevrijding om eens onbezorgd weer eens wat als "man en vrouw" te gaan doen ipv "vader en moeder"en dat is ook heel belangrijk. Vandaar dat ik doorzet.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb precies hetzelfde probleem hoor, snap je volkomen. Mijn schoonmoeder past 1 dag per week op, dus die ga ik in het weekend niet nog een keer vragen als oppas. Nu hebben wij het geluk dat er nog een opa en oma zijn, die altijd staan te springen voor logeerpartijtjes. Maar ook dat komt maar heel sporadisch voor. Laat staan dat ik hem bij andere mensen onderbreng. Zelfs mijn zwager en schoonzus hebben nog nooit op hem gepast. Ze hebben zelf nog geen kinderen, dus ik vertrouw het dan gewoon niet. Bang dat ze hem niet goed aanvoelen, en dat hij daar helemaal hyper, ongelukkig of overstuur raakt.

Ik had nooit verwacht dat ik daar zo moeilijk in zou zijn...ik zag mezelf van te voren als een hele makkelijke, flexibele moeder, maar als je zo'n hummeltje dan eenmaal in je armen hebt...verander je ineens in een overbeschermende leeuw ;)

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn vriend moest hem een keer noodgedwongen een paar uurtjes bij een (zeer goed bevriende) collega onderbrengen, omdat er een spoedgeval was op zijn werk en hij met zoonlief thuis zat. Toen ik dat hoorde klapte ik bijna uit mijn vel van bezorgdheid!! Hij snapt ook niet dat zijn nichtje nooit op mag passen, want zij is ook stapelgek op onze zoon. Maar ik zie het gewoon echt niet zitten. Vaders zijn daar volgens mij wel makkelijker in dan moeders...

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier precies zo;)

ik laat mijn zoontje nooit bij iemand anders dan mijn (schoon)ouders en mijn vriend. ben ook nog vaak zat bang dat er wat gebeurt bij hen hoor:)

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, heb ik ook nog steeds, vraag me ook af of dat nog overgaat...
    Misschien nooit helemaal, denk ik.

Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om haar een nachtje weg te brengen...

KDV, ouders en schoonmoeder zijn inmiddels vertrouwd en moest ook wel, omdat wij allebei werken.
    Maar ben elke dag weer zo blij om haar op te kunnen halen en lekker 's avonds thuis samen nog te spelen ofzo. Mijn man en ik gaan wel eens een avondje een biosje pikken of uit eten, maar kan mijn meisje echt niet langer dan een uurtje of 8 missen hoor (werkdag).

Ook wel eens bang dat er dan wat gebeurt met haar wat ik niet weet... dat iemand anders minder goed oplet ofzo... of dat ze ergens in stikt of wat dan ook... zullen wel normale angsten zijn... maar toch... Is een akelig idee.

Vind het ook vervelend als mensen op verjaardagen ons meisje zomaar gaan oppakken enzo... Bedoelen het allemaal goed natuurlijk, maar ik heb dan zoiets van: laat haar eens even met rust... ze is geen knuffelbeertje op nationale knuffeldag...

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @nachtjes weg. leah slaapt wel vaker bij mijn ouders, maar dan slaap ik daar ook:D dat is als ik de volgende dag moet werken of als ik uit ga (bijna nooit) en dan ga ik daar ook slapen.
    ze is iets van 4x (denk ik) alleen ergens wezen slapen. dat was een keer bij carnaval (bij mijn ouders) en 1keer bij mijn schoonouders, maar dat was echt wennen voor mij. het is dat we graag weg wilden (naar een vuurwerkshow) en vriend echt graag wilde dat ik mee ging (en ik zelf wilde ook wel) maar zag er zo tegenop om haar achter te laten. het was wel een hele gezellige avond, we zijn nog naar de film geweest (in antwerpen) en waren heel laat thuis (wilde ook niet vroeg thuiskomen, want dan zaten we thuis zonder haar)
    ik probeer het zoveel mogelijk uit te stellen en het niet te doen. vooral omdat mijn schoonouders niet ver van ons vandaan wonen (zelfde dorp, 2minuten rijden) dan vind ik het onzin dat ik alleen thuis zit en leah daar is.

Deel Deze Pagina