waneer bijvoeden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Makkie, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden,

tis al mn derde kindje, maar toch weet ik het niet meer hoe het bij de twee oudste ging hihihi :D

Mn meisje is bijna 4 maanden. Ik merk dat ze 'interesse' krijgt in voedsel, omdat ze me maar blijft aanstaren als ik eet en gaat meesmakken hahaha. Nu wil ik haar graag als ze vier maanden fruit gaan geven.

wanneer gingen jullie bijvoeden (ik geef flesvoeding trouwens) Ook rond deze leeftijd? En bambix rijstebloem, is dat niet te belastend voor de darmpjes of mag ik dat ook rustig al proberen straks?

Bedankt alvast!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij gaven idd rijstebloem vanaf 4 maanden, gewoon om te wennen aan een iets andere structuur dan gewone melk. Maar pas op met verstoppingen ;)

Fruit gaven we bij de jongste vanaf 4,5 maand op advies van het CB. Ze bleek geen flesdrinker. Onze oudste gaven we vanaf 5 maanden fruit en groente.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben gewoon met 6 maanden bijgevoed, wat ook nogsteeds het algemene advies is. Wat jij aanziet als interesse in eten, is een algehele interesse in alles wat anderen doen; autosleutels, pennen, koffiebekers, allemaal razend interessant!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wij zijn vanaf 4 mnd voorzichtig met wat fruit gestart.

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Je kan rustig vanaf vier maanden beginnen met bijvoeden. Wij deden eerst rijstebloem in de laatste fles en zodra ik merkte dat ze daar goed tegen kon langzaam fruit/groente gaan introduceren.
    1x per dag en dan drie dagen hetzelfde om rustig te laten wennen. Dit zo tot 6 mnd en toen groente en fruit allebei op 1 dag gaan gaan geven.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

thanx meiden!

Ik ga dan beginnen met fruit.... rijstebloem durf ik niet zo goed omdat mijn jongens daar beide veel kramp/dikke ontlasting van kregen. Rijstebloem werkt toch verstoppend?

Dus dan 3 dagen hetzelfde fruit geven en dat dan in de ochtend? (om reacties overdag te merken?)

Voel me echt weer even een leek hahaha

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar voeding.

Deel Deze Pagina