Huilen tijdens de fles, wie herkent dit en heeft tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door christina, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo meiden , ik lees al een tijdje mee!
    Ook voor mij is dit heel herkenbaar....
    Britt is 7 weken geweest en maakt ook zins een week of 3 haar flesje niet meer leeg. Volgens het cb moet ik haar 165cc aanbieden en dit in 5 hooguit 6 x daar kom ik ook wel aan hoor de laatste 3 dagen zat ik op 5 flesjes maar door het slechte drinken heb ik er gisteren maar weer 6 van gemaakt. Britt maakt ongeveer tussen de 95cc en 150cc op max maar gemiddeld is het ongeveer 115cc/125cc......ze weegt net 4 kilo en is 52cm
    Ik heb ook een afspraak bij een osteopaat gemaakt en kan morgen voor het eerst terecht.
    Britt heeft hele luie darmen, haar ontlasting komt eens in de 3-4-5 dagen, maar is dan niet dik of zo.
    Merk wel dat het naar 4 dagen echt in de weg zit, en ze er last van krijgt, gebruik hier voor al omneo en druppeltjes van vsm...voor actiever worden de darmpjes.Ik gebruik ook de Sfles van difrax met speen mt1 heb 2 geprobeerd maar dan verslikt ze zich aan een stuk door. ZE drinkt ongeveer 15 per fles.....

groetjes jantina

2. christina

christina Niet meer actief

Ben net terug van de HA. Lenthe is volkomen gezond, alles is nagekeken en volgens de HA moet ik niet zo gefixeerd zijn dat ze haar fles leeg drinkt. Ze geeft echt wel aan als ze honger heeft. Ze gaf aan dat het CB alleen maar richtlijnen hebben en dat moet ik loslaten en goed naar Lenthe kijken. Ze plast,poept goed, is altijd vrolijk, lacht en brabbeld en volgens de HA geeft ze aan als ze genoeg heeft qua voeding.
    We bieden haar nu 160 per keer aan, en zien wel wat ze opdrinkt, net heeft ze m in 15 min leeg gedronken en vanmorgen heeft ze maar 110 cc op. Als ze honger heeft of niet genoeg krijgt krijg je een vreselijk prikkelbaar kind en daar heeft Lenthe geen last van, gelukkig. De vereiste CC van het CB moest ik niet meer zo nauw nemen. Lenthe geeft t zelf aan. Ik moet wel zeggen dit gesprek geeft mij veel rust. Volgende week ga ik nog wel naar de osteopaat.

3. christina

Jantina, toen Lenthe 7 wkn oud was dronk ze 120/130 per fles, en dan 6 voedingen per dag. 165 cc is wel heel veel, dat krijgt lenthe nu en ze is 14 weken

4. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hoe zwaar was ze toen dan?

5. christina

5 weken 1 ste bezoek aan CB 4025 dit was half maart, 2de bezoek was ze 8 weken (half april) 4700 gram. Ze kreeg toen 130 cc per keer aangeboden, vaak dronk ze 120 op. En toen kreeg ze 6 voedingen per 24 uur, dus incl nachtvoeding. Ik ga nu niet meer aandringen, ze komt wel als ze honger heeft, wij eten ook niet meer dan we opkunnen. De HA zei vanmorgen bij de fles weet je precies wat ze binnen krijgen, maar bij borstvoeding niet, dat is weer jhet rotte bij flesvoeding, je kunt er ook te gefixeerd op zijn, en daar heeft ze wel gelijk aan.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ga t morgen allemaal ff voorleggen op t cb. T lijkt met de dag nu wel erger worden. Word r n beetje moedeloos van.. :cry:

7. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    christina, daar kan ik je huisarts alleen maar gelijk in geven ;;) Britt drinkt dus eigenlijk gewoon voldoende en van een keer iets minder vallen ze echt niet gelijk kiloooos af! Mischien moet ik me ook maar iets minder druk maken hierover!
    Ga vanmiddag voor haar buikje naar de oesteopaat en mischien bied hij wel een uitkomst..
    Ik hoop het! Gistreen heeft ze weer een clysma gehad omdat ze weer verstopt zat:S
    En als je vol zit met ontlasting wil je ook niet
    drinken denk ik!

Sterkte patroes maar van het CB word ik niet veel wijzer...

Groetjes jantina

8. christina

Bij het CB schiet het niet echt op, die mensen maken mij alleen maar onzeker en uiteindelijk moet ik het toch zelf uitvinden. Dit werd zelfs beaamd door mijn HA en ook door de osteopaat. Ik ga er alleen naar toe voor de prikjes en het wegen, voor de rest neem ik alles wat ze zeggen maar voor lief. Ik trek mijn eigen plan wel. Aan het ene bezoek aan de HA van 10 min heb ik meer gehad dan 2 maal 15 min een telefoon gesprek met het CB.

Jantina suc-6 bij de osteopaat, laat even weten hoe je het vond.

Patroeschka suc-6 bij het CB en laat je niet vanalles wijsmaken!

Moet zeggen Lenthe heeft gisteren de fles van 23.00u goed leeg gedronken, 160 cc, nou dit heeft ze nog nooit gedronken om 23.00u, meestal 100-140 cc. En vanmorgen heeft ze ook weer 150 cc gedronken. Wel binnen 5 min de eerste 100, even poepen en verschonen en dan de laatste 50 cc, dus binnen 20 min waren we klaar. En ze heeft niet gehuild. Ik hoop dat het zo blijft, maar we juichen niet te vroeg!

9. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Klinkt positief christina;) maar idd bijt je er niet op vast, Ik ben ook heel erg benieuwd wat die osteopaat me vanmiddag gaat vertellen en of britt er baat bij gaat hebben, naar de eerste behandeling ga je pas naar 2weken weer toch?
    Britt heeft vanacht wel 8uur geslapen heb haar maar wakker gemaakt om 5.00uur want ze had maar 4 voedingen op tja en toch weer denken owjee das teweing want ik zat op 530cc, maar aan de andere kant denk ik dan weer (achteraf) had haar maar laten slapen want als ze honger heeft roept ze echt wel hoor(luid en duidelijk)Maarja zal altijd wel zo blijven...Het cb neem ik ook niet meer zo nauw hoor, de ene zegt dit... de andere zegt dat..En net wat je zegt ze maken je hartstike onzekker:S Britt had om 5uur ook 150cc op en vanmorgen om kwart voor 9 zelfs 155cc...en dat zonder hoofdschudden en jengelen tja er is weer plek in haar buikje, maar normaal kom ik hier ook bijna niet aan hoor..

10. christina

Volgende week vrijdag moet ik weer naar de osteopaat. Ik denk dat t ligt aan welke afwijking ze vinden wanneer je terug moet komen. Soms heeft het lichaam langer nodig om te wennnen. Net heeft ze weer binnen 10 min 160 cc gedronken. In een keer leeg, zonder jengelen. Of dat Britt bat bij de osteopaat zal hebben zal de toekomst leren, maar het is wel goed om te gaan!

11. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Goede middag meiden,

Ik ben dus vrijdag bij de osteopaat geweest met britt, ze heeft een blokkade op haar middenrif en ook haar linkerkant van haar schedel is minder bewegelijk..ze heeft dus een voorkeurshouding naar rechts! Dit veroorzaakt veel van haar klachten..onrust..darmproblemen en het niet alleen willen/kunnen inslapen. Toen ik haar naar een ging voeden, ging dit met heel veel protest...5min later poepte ze heel haar luier vol daarna heeft ze nog wat gedronken en ging rustig met mischien 3 min huilen slapen.Nu zondag... lijkt het echt of ze wat makkelijker uit zichzelf in slaap valt..nog wel met wat protest maar niet alles kan ineens goed zijn he!
    Als haar ontlasting vandaag ook nog zou komen zou het top zijn...We zullen wel zien, ik merk wel dat ze nu ook iets meer aan haar linkerkant werkt..
    naar me kijken enzo als ik me aan haar linkerkant beweeg.het drinken gaat wel wat rustiger maar de fles gaat niet leeg...dit is ook niet het belangrijkste he..ze groeit goed dus komt niks tekort.

Hoe is het bij jou christina?
    En partoeska ben je wat duidelijker geworden bij het cb?

Fijne dagen..jantina

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi Jantina, goed om te horen. Wat betreft t cb.. Ik heb de tip gekregen dat als ie begint te huilen (dus niet mopperen) dan gewoon stoppen, even 10 minuutjes wat anders met m gaan doen en dan weer proberen en ik moet zeggen dat t meestal wel werkt. Soms ook niet en dan komt ie na n paar uur vanzelf wel weer. Ik vind t wel vreemd hij is niks aangekomen in 1 week tijd :( maar schijnt voor te komen bij bv kids. Ik mag nu donderdag terug komen om weer te wegen. Voorheen dronk Justin meer had ik t idee. Nu drinkt ie nét 750 in totaal en we zijn van 4 naar 5 voedingen terug gegaan..

13. christina

Met Lenthe gaat het goed, ze drinkt heel wisselvallig, de ene keer drinkt ze 70 cc en de volgende keer heeft ze honger en drinkt ze zo 170 cc weg. Dat geluid in haar buik was volgens de HA valse lucht, dat had ik geloof ik nog niet verteld. Ik laat haar nu drinken en als ze stopt even boeren en dan nog even proberen, begint ze te mekkeren en te huilen dan stop ik er gelijk mee, dan wil ze echt niet meer en dan is ze 4 uur later weer aan de beurt. Ze drinkt dan graag haar fles leeg. Ik geef haar niets tussen door, want dan is het ritme zo door de war. Ze is bijna 4 maanden dus ik ga dan met een fruitpotje beginnen. Het CB geeft als advies te wachten, maar ik ga het toch proberen, ik denk dat ze dat happen wel leuk vind! De HA zei dat ik het gewoon met 4 mnd kan proberen. Het lijkt me zo leuk!Lenthe pakt deze week alles wat ze maar pakken kan en stopt het in de mond. Tevens probeerde ze vandaag te rollen, ze gooit de kont omhoog en snapt niet dat ook haar schouders meemoeten, erg leuk. Ze is heel tevreden en lacht veel. Ook is ze haar eigen taaltje aan het ontwikkelen.
    Of de osteopaat heeft geholpen weet ik niet, ze heeft in iedergeval geen krampjes meer gehad na het bezoek aan deze beste man. Moet wel zeggen dat ze rustiger drinkt en krijgt daardoor minder lucht binnen. De dr. Brownfles gebruiken we niet, gaat veel te langzaam, daar raakt Lenthe gefrustreerd van, dus gewoon de Dirfax met M speen.
    Fijn dat het bij jullie allemaal goed gaat.

14. christina

ik heb Lenthe net een kleine lepel fruithap gegegven en dat vond ze toch lekker!

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goed te horen Cristina. :thumup: Hier gaat t alleen maar beroerder met de fles :cry: Ik hoop echt dat dit met regeldaagjes te maken heeft anders weet ik t ook niet meer.. :cry: Justin drinkt al voor de 3e dag niet meer als ongeveer 600 cc.. Hij reageert goed, plast en poept goed is t meeste van de tijd een lief tevree manneke (nu is ie dus wat hangeriger en huileriger). Nou ja.. donderdag wegen en dan weten we meer..

16. christina

Petroeschka, maak je niet druk hierover. Zolang hij tevreden is, goed plast, poept en vrolijk is is er nik aan de hand. Lenthe komt ook niet verder dan de 650 cc per dag, de ene keer 550 cc en de volgende dag 600/660 cc. Terwijl ze voor een paar weken terug ook tussen de 700-800 cc op een dag zat. Ik maak me er niet meer druk over, als ze niet wil dan heeft ze genoeg en ze geeft echt wel aan als ze honger heeft. Ook op 550 cc slaapt ze prima door! Belangrijkste is dat ze minimaal 500 cc per dag drinken aan voeding! Ik heb al wel geleerd i niet meer gestressd hierover ga doen, want dat voelt ze ook! Suc-6 en het komt allemaal goed, de ene heeft nu eenmaal meer nodig dan de ander, maar uiteindelijk worden alle kindjes groot.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: T gaat alsmaar slechter en slechter, Justin huilt nu veel (Sprongetje?) en wil niks drinken (misschien hooguit 500). Morgen bel ik t cb en misschien de osteopaat want er is iets niet goed met mn mannetje. Hij was altijd zo gemoedelijk tevreden en dronk niet goed maar wel genoeg. En nu niks van dit.. ben er verdrietig over. Dit voelt niet goed..

18. christina

Petroeschka;
    jeetje wat vervelend. Misschien inderdaad een sprongetje. Lenthe drinkt nu weer beter, ze krijgt om 11.00 eerst haar flesje, drinkt ze ca. 90 cc en dan een paar puntjes fruithap. En dat vindt ze heerlijk, die mond gaat al open als ze de lepel ziet, en nu komt het na de paar hapjes fruit heeft ze nog steeds honger en drinkt ze zo nog eens 70-90cc op. Gisterenmiddag heeft ze zelfs 225 cc gedronken, wel weer in gedeeltes hoor, even drinken, even uitrusten en dan weer drinken omdat ze begon te jengelen. om 19.00u weinig gedronken ca 80 cc en om 23.00u 110 cc dus totaal bijna 700 cc. Ik moet zeggen ze is de laatste week veel wijzer geworden, dus misschien dat het toch met de ontwikkeling te maken heeft en is ze met alles druk maar behalve met drinken. Ik vind het belangrijk dat ze minimaal 500 cc op een dag drinkt, en voor de rest komt ze wel als ze honger hebben. Gisteren belde het cb om nog even te vragen hoe het ging, dat vind ik wel netjes! Ik zou zeker de osteopaat bellen, ik ben van mening dat deze heel veel kan doen. Lenthe drinkt sinds ze daar is geweest rustiger. Tevens geef ik haar nu ook wel eens de fles in de wipstoel, dit vind ze ook mooi, kan ze zelf de fles vasthouden en ik houd het puntje van de achterkant vast.
    Ik heb net op je babysite zitten kijken, wat en lekker ventje!

Jantina; Hoe is het met Britt?

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk dat t ook met t sprongetje te maken heeft.. Vanochtend ging t al weer iets beter, hij heeft dik 100 gedronken en toen naar t KDV, ben benieuwd. Ik wil t nog een paar dagen aankijken, donderdag weer wegen en dan vraag ik aan haar of een osteopaat anders iets is.. Blij te horen dat t met Lenthe 'goed' gaat! Hier pas met 6 maanden een fruit/groentenhap ivm heel veel allergieën in de fam..

20. christina

Het cb mag voor een osteopaat geen reclame maken ivm alternatieve cirquit. Dit vertelde de wijkverpleegkundige mij, dus ik heb gewoon op eigen initiatief een afspraak gemaakt. Zelfs mij verzekeringsmaatschappij vergoed de kosten! Lenthe heeft net 1 desertlepel fruithap op en ze vindt het lekker! tevens nog 120 cc gedronken, dus gaat goed! Bij ons in de familie komen gelukkig geen allergieen voor en mijn moeder vertelde dat ik zelf al toen ik 6 weken oud was mijn eerste fruit kreeg, en ik heb er nog nooit iets van gehad, dus dat was voor mij de doorslag om gewoon met 4 maand te beginnen, als er wel allergieen waren geweest dan had ik ook tot 6 mnd gewacht. We doe ik 4 dagen dezelfde smaak en daarna een andere smaak, en ik heb bij bol.com het babykookboek besteld, als het goed is komt het straks bij de post, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina