Huilen tijdens de fles, wie herkent dit en heeft tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door christina, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Owh wat ben ik \:D/ blij! Eergister, gisteren en vandaag heel goed gegeten, zónder gemopper! Wat is t dan toch heerlijk om de fles te geven. Ook heeft Justin sinds weken weer n nacht doorgehaald na de laatste fles van 19.00. Hij kwam pas weer om 07.00 vanochtend.. Echt ik voel me zo opgelucht.. Máár ben zo bang dat ie wéér een terugval krijgt.. :(

2. christina

christina Niet meer actief

Wat fijn dat het nu beter gaat. Lenthe heeft sinds dit weekend voor het eerst van 20.30-07.00u geslapen. Ze had om 18.30 haar fles gedronken en om 20.30 melde ze zich weer, helemaal overstuur van de honger, dus fles erin en om 21.00u weer op bed en toen laten liggen, vond het erg spannend, maar om 07.00 lag ze wakker te kijken in haar bedje. Heerlijk. Ben afgelopen vrijdag bij de osteopaat geweest, alles is nu goed maar volgens die man kan het nog beter, dus we blijven nog even op controle, moet nu 18 juli weer.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier nog steeds :thumup: . Wij gaan morgen weer heen.. Justin drinkt nu rustig 200 cc per x :confused: en hij is verkouden (aan t worden) arme schat. Veel hoesten/niezen en traanoogjes. Maar evengoed zo'n vrolijk manneke!

4. christina

hoe was het bij de ostoepaat?

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goed, hij heeft t buikje 'behandelt' en t nekje/werveltjes. Justin heeft vandaag n 'off-day'.. :cry: Drinkt weer weinig, huilt weer als ie alleen al de fles ziet. Zo raar. Hangerig/huilerig maar denk dat dit mede door z'n verkoudheid komt..

6. christina

Lenthe heeft gisteren als laatste voeding om 19.00u een bord pap gekregen (Nutrix van een bordje), dit vind ze erg interessant en heeft lekker geslapen van 19.30-07.00u. De hele dag drinkt ze goed, alleen met de fles van 19.00u gaat ze kletsen en spelen, wl gezellig hoor, maar ze moet toch drinken, dus dacht ik ik maak een bordje pap, heeft ze zo 150 cc met nutrix op! lekker vol buikje!

Vergeet niet dat ze ook even een terugslag kunnen krijgen als ze bij de osteopaat geweest zijn, ze moeten ook wennen aan hun nieuwe lichaamshouding! komt wel weer goed! En vergeet niet die kleintjes ontdekken nu zoveel, /lenthe is vaak met alles druk behalve met fles drinken. Ze geeft t vanzelf wel aan als ze honger heeft!

7. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hai meiden, heb net een topic geopend onder de naam: tijdens het voeden.
    maar volgens mij komt het wel een beetje overeen met jullie verhaal.
    alleen huilt wesley er niet bij ( ja heel af en toe zomaar ineens)
    en hij heeft ook een voorkeurshouding naar rechts
    wil hiervoor naar de fysio gaan.ivm afplatting hoofdje.
    herkennen jullie mijn verhaal?

groetjes susanne

8. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wat vinden jullie moet ik naar een osteopaat gaan en kan je daar dan zo naar toe of heb je daar een verwijzing voor nodig?
    alvast bedankt.

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Verwijzing is niet nodig.

Maar wat was de reden bij jullie dat jullie kleintjes dan zo slecht dronk volgens de osteopaat?

10. christina

Suzanne; ik zou wel naar de osteopaat gaan. Een verwijzing heb je niet nodig. De reden van het slecht drinken was krampjes en volgens de osteopaat spanningen in haar lijfje. Ik ben bij de osteopaat geweest en hij contateerde een kleinde disfunctie aan de linkerkant van Lenthe haar schedel, hij heeft dit behandelt en aan de linkerkant van de schedel zit ook de 10de hersenzenuw, die had minder ruimte doordat de schedelstukjes niet goed zaten. de 10de hersen zenuw staat in verbinding met maag/darmkanaal (slecht drinken). De osteopaat heeft dit behandelt en binnen 48 uur had ik een heel ander kind. Lenthe had een kleine voorkeurshouding naar links, nu na de behandelingen ligt ze even graag op rechts als op links. Ze is nu veel rustiger (de spanningen zijn nu weg), dit uit zich in alles, rustiger drinken (dat van de speen langzaam of te snel is na de 1ste behandeling opgelost), haar motoriek is vooruit gegaan. Ze is een rustig tevreden meisje. Want volgens de osteopaat is het als een kindje spanningen heeft dan worden ze onrustig en kunnen ze ook problemen gaan krijgen in de ontwikkeling van de motoriek. De 1ste keer dat ik daar was lag Lenthe lekker op de behandeltafel te keuvelen, opeens begon ze te huilen, maar dat waren spanningen, dit duurde 5 tellen en toen was ze weer heel hard aan het lachen. Ik zou zeker gaan, baad het niet schaadt het niet, en de feiten liggen op tafel, een osteopaat kan heel veel goeds doen voor die kleintjes. Even een tip bel ook even je verzekeringsmaatschappij, misschien vergoed die de kosten! En vraag wel goed na bij de osteopaat of hij/zij ervaring heeft met kleintjes.
    Een osteopaat doet ook heel veel behandelingen mbt voorkeurshoudingen. (google maar eens) En geeft goede resultaten.
    Ik ben blij dat ik ben gegaan tegen de adviezen van het cb in en ik kan nu al zeggen bij een volgend kindje ga ik bijvoorbaat al naar de osteopaat. Een osteopaat is iemand met een afgeronde studie fysiotherapie en hij heeft vervolgens nog een studie gevolgd van 5 jr voor osteopaat.

11. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    bij ons vind ik geen osteopaat dus heb maar een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut.
    ( die goed met kleintjes kan)
    moet er morgen al heen dus ben benieuwd.
    hoop dat het effect heeft ook al ga ik dan naar de fysio ipv de osteopaat.
    zal het veel uit maken denken jullie?

12. christina

geen flauw idee, een fysio doet meer met oefeningen geloof ik om zo voorkeurshouding te verbeteren. Is er dan niet in een andere pllaats dichtbij een osteopaat? Misschien kun je aan de fisio vragen wat het verschil is, want een osteopaat is ook een fysiotherapeut, maar dan met een specilisatie osteopathie.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin is van slag, of t nu komt van de osteopaat of de verkoudheid (of allebei wat) is me n raadsel. Ik hoop dat t binnenkort weer beter gaat hoor met mn moppie.. Stitch, succes bij de fysio.. Ik weet zo t verschil ook niet hoor.. Justin krijgt behandelingen ivm vreemd eetgedrag en dit komt volgens hem door beknelde zenuwtjes wat de motoriek in zn mondje aanstuurt.

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    patroeschka, gaat het alweer wat beter met justin?
    ik hoop het.

kom net bij de fysio vandaan en heb meteen even gevraagt wat het verschil is, nou de fysio werkt meer aan de ontwikkeling.
    en de osteopaat kijkt echt naar de wervels ed.
    maar als dit niet werkt stuurt ze me door.
    zij zelf is fysio- en manueel therapeut.
    wesely heeft het gelukkig niet heel erg maar het was goed dat ik gekomen was.
    nu heb ik een paar aanwijzingen gekregen om hem te benaderen.
    hij heeft nu zijn rechter kant goed ontwikkeld en nu moet ik er voor zoregn dat hij dat ook met links gaat doen.
    hoop dat het allemaal werkt, moet over 2 weken weer terug komen.
    en dat overstrekken tijdens de voeding is ws de spijsvertering.

groetjes susanne

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe is t hier allemaal? Geen nieuws is goed nieuws toch? ;) . Nu Justin zijn verkoudheid over is, gaat t weer beter.. Hij drinkt al zeker tussen de 700 en 1000 cc. Weliswaar soms nog heel even met gemopper na 130 cc maar als we heel even doorzetten, klokt hij zo door! Dat blijft vreemd en ik ga dit ook aangeven bij de osteo. Volgens hem zou t nu al zeker baat moeten hebben. Heeft t op zich ook want hij huilt niet echt meer en drinkt meer.. Ik ga vanaf vandaag andere fv geven omdat ik van mening ben dat Justin van de Friso hypoallergeen krampen krijgt.. dus ben benieuwd allemaal.. Hou jullie op de hoogte ;) !

16. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    heerlijk dat het al weer wat beter gaat.
    nou vandaag was het hier weer bal...........
    maar hij is ook verkouden zou dat er mee te maken kunnen hebben dan,patroeschka?
    morgen weer naar de therapeut

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier had t r zeker mee te maken ja! Justin was gewoon ziek, logisch dat je dan minder wilt drinken hè.. Succes morgen Stitch!

18. christina

Met Lenthe gaat het super! Ben nog wel onder controle bij de osteopaat. gewoon 1 keer per maand! Lenthe drinkt gemiddeld tussen de 660-800 cc op een dag. en daarnaast nog een fruithap, 's avonds voor het slapen gaan een flesje van 120 cc en dan gevolgd door 120 cc pap aangemaakt met Nutirx van een lepel! Als ze 6 maanden is dan ga ik 's morgens een bord pap geven en 's avonds groente.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Blij om te horen! Hier gaat t ook super, durf nog niet heel enthousiast te zijn maar t gaat de goede kant (weer) op. Justin drinkt nu 150 en soms 200 cc per fles en hij drinkt ong 5 flessen. Ben zo trots..! ;)

Oja en Justin hoeft alleen nog over 2 weken een keer terug te komen (5e keer) en dan is t waarschijnlijk niet meer nodig!

20. christina

ben afgelopen woensdag bij de osteopaat geweest en alles is nu goed, we hoeven niet meer terug! Met Lenthe gaat het heel goed, eet al super goed van een lepeltje! hoe gaat het met jullie kids?

Deel Deze Pagina