Huilen tijdens de fles, wie herkent dit en heeft tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door christina, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt drinkt nu ook 5 flessen en 4 daarvan zijn tussen de 160 en 200cc de eerste fles blijft een drama ze wil gewoon niet bij 60cc begint ze met de speen tespelen...dan stop ik even voor een boertje enz..en dan is het huilen gebazen... maar 60cc vindt Ik niet genoeg;) naar 3min huilen ofzo geeft ze zich een soort van over en kom ik dan op 100cc uit..soms 120/130.

En christina, ik dacht gisteren van he laat ik ook is proberen of britt al een vruithapje wil:)
    Erg leuk... nou nee dus:D
    ze vind het helemaal niet lekker...
    en die lepel is maar een vreemd ding.
    Die kop die ze er bij trok joh...
    ze is er vast nog niet aan toe,
    of is dit normaal en moet ik het vandaag nog is proberen...vind niet dat ze al een half potje of zo moet eten hoor, meer haar een beetje aan de smaak te leren wennen..

groetjes

2. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    heerlijk dat jullie allemaal niet meer terug hoeven te komen

het eten gaat hier goed heb het idee dat hij alleen"moeilijk" doet als hij te moe is.
    en z'n hoofdje ja....hij heeft duidelijk een eigen wil.
    maakt hem niets uit wat er links gebeurt hij kijkt wel even maar recht is toch echt leuker al is daar helemaal niets.....?

volgende week weer naar therapie, hoop dat het allemaal goed komt

3. christina

christina Niet meer actief

Jantina, wij hebben bij Lenthe eerst een klein beetje geprobeerd, 2 lepeltjes, smaakje banaan. Lenthe trok eerst ook een raar gezicht, en duwde het met haar tong weer naar buiten, is ook normaal, andere smaak dan melk, een lepel en dan moeten ze slikken ipv zuigen. Volgens mij kunnen ze op deze leeftijd nog niet iets echt vies vinden. Wel heb ik 4 dgn achtereen dezelfde smaak gegeven om te kijken of ze niet ergens allergisch voor was. En na 4 dgn weer een ander smaakje. Eerst een paar hapjes en al snel werd 1 desert lepel 2 desertlepels en nu een half potje. Zondag ga ik beginnen met groentehap. Ik ben nu zo'n 4 weken aan het lepelen met Lenthe en kan nu zeggen dat ze het doorheeft dat ze moet slikken. De fles vind ze ook niet zo interessant meer. Ze kan erg goed spelen met de speen en kletsen onder de fles.
    Als ik jou was zou ikhet gewoon weer proberen, gewoon een paar hapjes. Je zult zien dat het best goed gaat.

Krijgt Britt nog een laatste fles om 22.00-23.00? Misschien moet je die kleiner maken of als ze lekker slaapt laten vervallen dan drinkt ze 's morgens ook meer. Lenthe had op een gegeven moment ook dat ze niet zoveel wilde drinken, op een gegeven moment toen ze 4 mnd was heb ik een papje van Nutrix gemaakt als zijnde voeding van 18.30 en haar niet meer de laatste voeding gegeven om 22.15u en ze sliep er heerlijk op. Misschien kun je dit proberen als Britt 4 mnd is. En dat is al zo! Lenthe drinkt nu de ene keer op dagbasis 570 cc en de andere keer 720cc. Ze drinkt bijna nooit haar flesjes leeg, ik maak hier geen probleem meer van, ze komt vanzelf als ze honger heeft!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hadden we alles eindelijk op de rit.. Maakt t kdv er weer n zootje van. Ben er erg verdrietig over.. :cry: . Justin komt vaak thuis met berehonger is is doodop.. Natuurlijk is die berehonger wel goed ;) want meneertje drinkt nu 4, soms nog 5 flessen op n dag van gem 160/220 cc! Idd als hij oververmoeid is, doet hij moeilijker over zn fles. T is af en toe nog wel een 'strijd' maar huilen doet ie niet meer. Net als wat Jantina zei, t lijkt wel of ie zich dan maar óvergeeft of zo.. Je moet écht doorzetten bij hem, dan drinkt ie goed. Al 10 x aangegeven op t kdv, maar ze doen er niks mee.. :cry:

5. christina

christina Niet meer actief

ja kinderdag verblijven.... Ben blij dat Lenthe daar niet naar toe hoeft!

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    britt ging ook maar het was voormij de rede er mee testoppen;)
    Ik werd er zelf ziek van:S
    Ze is nu bij me schoonmoeder..en die doet aardig volgens regelmaat..ze drinkt er zelfs beter als thuis..maarja dat hoor je wel meer he!

Deel Deze Pagina