niets intressant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunaatje, 28 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    men kindje kan zichzelf niet bezighouden als hij wakker wordt en na het eten.
    ofwel moet hij aandacht hebben van mama ofwel tv.
    en laat hem nu niet echt veel kijken.
    straks huildde hij ,draaidde hem naar tv en was gedaan.
    heb dan de tv is afgezet met de afstandbediening en hij schreeuwdde terug.
    op zen speelmat verveelt hij zich onmiddelijk,de relax(met speeltjes aan ook niet goed genoeg)
    en in het park(waar hij slaapt)met mobiel ook niet goed.
    hoe zit dat bij jullie?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Jesper kan zichzelf alleen vermaken als hij goed uitgerust is en lekker in zijn velletje zit. Als hij zich niet lekker voelt of moe is, dan merken we dat daar direct aan. Hij wil dan absoluut in zijn box of wipstoeltje.

3. Niels heeft z'n momenten; soms kan die zich heel lang vermaken in de box en soms issie het na 10 minuten helemaal zat. Wipstoeltje vind die meestal wel prima, maar daar wil ik hem zelf niet al te lang inzetten.

Tsja... lastig inderdaad als ze zichzelf niet kunnen vermaken. Ik doe hem dan vaak een speeltje in z'n handje en een muziekje aan. Ook merk ik dat het wel eens helpt als ik zelf uit de kamer ben. Hij gaat dan sneller liggen spelen dan als ik in de kamer zit. Ik denk dat die dan weet dat als die een kik geeft, mama toch wel komt om hem aandacht te geven.

4. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    ons ventje kan nog niets vasthouden hoor...
    soms geef ik hem iets ,maar hij kan het maar paar secondjes vasthouden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    @lunaatje: dat kan elk moment komen hoor. Jesper doet dat nu ook sinds een week of 2 en hij was ook nog 2 week te laat geboren.

6. Inderdaad, Niels kan sinds een paar weekjes dingen vasthouden, daarvoor had ik een soort van knuffelarmbandje die ik bij hem omdeed. Vond die ook erg vermakelijk!

7. pippin

pippin Lid

29 jan 2007
    48
    0
    0
    Ik wil je niet de les lezen maar ik krijg de indruk dat je kindje een beetje teveel prikkels krijgt voor zijn leeftijd, daarbij is het inderdaad zo dat kindjes pas zichzelf kunnen vermaken als ze goed uitgerust zijn, ik weet natuurlijk niet of hij goed slaapt? en leg je hem in bed zodra hij moe is?

Je zou misschien kunnen beginnen met een rustige slaapplek zonder mobiel of muziek erboven (dus misschien beginnen met op zijn eigen kamertje, gordijnen dicht en geen speelgoed).

In de box zou ik hem minder speelgoed geven, sommige kinderen worden onrustig van een mobile of dingen die bewegen. Zulke kleintjes zijn vaak al blij met bijv. een spuugdoekje en een paar rammelaars. Spuugdoekje kunnen ze lekker aan voelen en in hun mond stoppen, ook als ze nog niet iets kunnen vastpakken.

Succes

8. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,
    je speld me de les niet hoor..
    euhm ,ik dacht alleen dat het beter was om hem overdag te laten slapen in de woonkamer(voor de creche)
    omdat ze dat daar moeten slapen met spelende kindjes in de buurt.
    nu momenteel slaapt hij niet zo goed,maar hij is juist ziek geweest en hoest nog heel veel.
    hij wordt er soms wakker van.
    men vriend is ook ziek en hoest ook veel,daar wordt hij ook wakker van.
    hij was wel een weekje te laat..
    en ja,van het moment dat hij gaapt of in zen oogjes wrijft of beetje begint te jammeren leg ik hem in zen bedje..
    wat is een spuugdoekje juist?
    is da zoals een bavette?

Deel Deze Pagina