Wij zijn al een tijdje aan het tobben met de voeding van onze zoon Thomas. Op 23 januari woog hij 4560 gram en was hij 52,5 cm lang. Telkens na de voeding geeft hij melk terug. Echt met golfjes komt het eruit. Ik ben al overgestapt van friso comfort naar nutrilon omneo. Dit voornamelijk voor de moeilijke ontlasting van mijn zoon. Nu heeft hij alweer twee dagen niet gepoept. Nu heb ik hem vandaag laten wegen en toen was zijn gewicht 4715 gram en is hij 55 cm lang. Ik heb heel veel met het cb gebeld omdat hij dus niet kon poepen, op een gegeven moment wisten ze het niet meer en moest ik maar naar de huisarts gaan. Toen hij vandaag was gewogen zouden ze ons opbellen maar dat hebben ze dus maar niet gedaan we zijn ontzettend kwaad en ik kan ze wel schieten. Verder is hij onrustig en wil niet echt van harte gaan slapen, dat deed hij in de eerste weken wel. Ook heeft hij niet echt veel plasluiers en maken we ons toch wel een beetje zorgen. Morgen maar weer naar de huisarts Zelfs als ik een flesje van 150cc maak met 4 scheppen johannesbroodpitmeel dan gooit hij het er nog uit. Ik heb hem na het flesje nog een half uur rechtop, dan gaat het goed, maar zo gauw ik hem in het wipstoeltje zet, gaat het beginnen. Weet iemand wat dit kan zijn : Alvast bedankt voor het lezen, groetjes lucky.
jbpm is 2-4 schepjes op 100 ml, dus je zou er 2 schepjes bij kunnen doen, maar ik zou zeer zeker naar de ha gaan als de kleine echt veel terug blijft geven....een mondje kan en is zeker niet vreemd maar als het echt met golven eruit komt? wat je ook kan proberen want het kan zijn dat het gewoon te veel voeding voor de kleine is en dat ze daar krampjes van krijgt (wat weer uit in alleen maar getroost willen worden met eten) meerdere kleine flessen te maken... probeer het eens door de kleine flesjes van 120 te geven...als een kleine krampjes heeft is het bekend dat het lijkt of ze honger hebben maar vaak na het eten is het nog erger.... je zou ook 1x kunnen proberen de kleine te helpen door de kleine te temperaturen vaak als ze echt moeten poepen komt het er dan vanzelf al uit en kan je nog wel eens versteld staan wat ze eruit gooien...of iets minder voeding en wat meer water in de fles wil soms ook nog wel eens helpen.... als ik het zo lees van je denk ik eerlijk gezegd dat het maagklepje van je zoontje niet goed sluit omdat het er pas uitkomt als de kleine ligt, en niet wanneer je hem rechtop houd... maar goed beste is gewoon met hem naar de ha en horen wat die te zeggen heeft... succes meid...
Meteen weer naar de huisarts, en als hij met niets komt vragen om een verwijzing naar de kinderarts. Als je dan belt en uitlegt hoe het bij jullie gaat heb je snel een afspraak te pakken. Want zo als het nu gaat is niet goed voor je knulletje en ook niet goed voor jullie! Sterkte! Tips voor nu: Vaker een veel kleinere fles geven, halverwege de fles laten boeren. Johannesbroodpitmeel toevoegen. Rechtopzittend voeden en na elke voeding minstens 45 minuten rechtop houden (draagzak is dan handig) Eventueel andere fles/speen proberen Hypoallergene voeding proberen.
Ja, ik zou ook proberen wat kleinere hoeveelheden te geven per keer en wat meer Jbpm toe te voegen. En naar de HA of naar het CB om weer te laten wegen. Wij hadden hetzelfde probleem met Robin en die kwam dus echt nog maar amper aan. Haar gezicht is alleen een en al Hollands welvaren, dus eerst kreeg ik steeds te horen dat ze er zo lekker gezond uitzag. Maar toen ging het echt niet zo goed met haar. Je kunt ook Omneo combineren met bijv. AR of standaard en daar dan zelf nog jbpm aan toevoegen. Wij geven momenteel AR, voegen daar nog zelf jbpm aan toe (want de verhouding van AR is dat er standaard 2 schepjes jbpm al aan toe zijn gevoegd per 100 ml voeding) en geven haar VSM kindicoldruppels zodat ze niet verstopt komt te zitten. Duurde even een paar dagen voor die druppels resultaat hadden, maar nu werkt het heel goed en hebben we de Omneo helemaal laten vallen. Sterkte hoor en laat ons nog even weten als je naar de HA wat die er van dacht.
Voor het poepen zou je kindicol druppels van VSM kunnen proberen. Het CB hier deed er nogal laconiek over, dat zou toch niet helpen. Eigenwijze ik heb het toch geprobeerd en het hielp echt na een paar dagen! Qua spugen geen tips, hoe was het bij de huisarts vandaag?
Hier ben ik weer. Even terug te komen op de kindicol druppels, deze gebruiken wij ook al. Vandaag toch maar weer een beetje geprobeerd het te stimuleren beneden en meneer ging los. Hij laat verschrikkelijke stink scheten. Gisteren hem nog gewogen. Hij woog toen 4705 gram en het vrouwtje die hem woog nam meteen zijn dossier mee en we zouden worden teruggebeld.Hij is in twee weken maar 100 gram aangekomen. Wij wachten op het telefoontje en toen deze niet kwam hebben we zelf maar gebeld, zij vertelde ons doodleuk dat al het personeel al naar huis was. Belt u morgen maar even terug. Nou, ik zal niet zeggen wat ik op dat moment dacht. Vanochten opgebeld, u kunt beter naar de huisarts gaan.We kregen nog haast op ons donder dat we hem waren komen wegen. Ik had het netjes gevraagd en het mocht op dat moment. Maar als iedereen buiten de weegtijden komt dan kunnen ze het ook niet meer aan op het bureau. Hij gaat in zijn groeicurve naar beneden en daar moet toch echt even de huisarts naar kijken. Ik ben al 3 weken met die stomme lui van het cb bezig omdat ik het gevoel had dat het niet goed ging met Thomas. Uiteindelijk zijn we dus vanmorgen naar de huisarts gegaan en deze vond het toch ook allemaal wat te lang duren. Vooral het poepen vond hij vreemd en hij heeft toen de kinderarts gebeld. Volgende week donderdag ga ik met hem naar het ziekenhuis. In de tussentijd krijgt hij minder cc en wat vaker op de dag. De kinderarts adviseerde een theelepeltje olijfolie in de fles er bij te doen. Ik had nooit gedacht dat het zo een zooitje zou kunnen zijn bij het cb hier in mijn woonplaats. Ik heb weleens verhalen gehoord dat het niet altijd even goed gaat bij een cb, nou daar sluit ik mij dan maar weer bij aan. Groetjes lucky.
het zijn misschien niet altijd de beste oplossingen, maar wel oplossingen waar de kleine op dit moment het snelste bij gebaat is... ik sta er ook niet om te springen om de kleine (ongeacht welk van de 3) te helpen dmv temperaturen...of door wat olie door de voeding te gooien...maar het moet gezegd...het is vaak wel de snelste manier om de kleine weer ff "lekker" in zijn of haar vel te krijgen.... druppels van vsm, andere voeding e.d. hebben meestal weer wat tijd nodig voor de kleine daarop reageerd, en in de tussentijd voelt de kleine zich niet goed.... als ik het idee had - heb dat ze verstopt zaten- zit...dan pak ik de thermometer erbij...ff de temp erin en binnen 10 sec. komt alles eruit, niet in 1 keer maar ze gaat dan wel door...hoef ik niets bijzonders voor te doen behalve gewoon zoals eigenlijk "normaal" is haar te temperaturen... olie heb ik ook wel eens gebruikt maar dat was meer als ik het idee had dat ze een "beetje" verstopt zaten zodat je nog "ff" de tijd had voor ze er echt last van kregen... zijn ouderwetste middeltjes, maar die werken vaak nog het beste ondanks dat er vele zijn die het tegendeel beweren, en of dat het slecht zou zijn....