huilen tijdens de voeding...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marieke1988, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijn zoontje drinkt de laatste tijd heel raar! Hij drinkt eerst een paar minuten goed en dan begint de ellende, hij gaat dan heel hard huilen en dan drinkt hij 1 slokje en gaat hij weer hard huilen, drinkt dan weer 1 slokje enz.. ik snap er echt niks van, hij dronk eerst altijd heel goed! En zodra ik m dan weer laat zitten is het weer goed maar als ik m dan weer plat leg dan is het huilen.. meestal stop ik na een tijdje dan maar met voeden omdat hij geen zin meer heeft, maar dan heeft hij na een uurtje alweer honger omdat hij niet genoeg heeft gedronken... heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen of weet iemand misschien waarom hij tussendoor opeens zoveel huilt?

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Als ik goed naar je banner kijk geef je borstvoeding? Mijn meisje had hier rond die tijd ook last van. Bij haar was het vaak vermoeidheid. Ik liet het maar gewoon gebeuren, dan maar wat vaker eten. Ik probeerde haar dan eerst rustig te krijgen door even wat rond te lopen en dan opnieuw te proberen. Na een week of 2 was het over. Succes!

3. ik geef borstvoeding inderdaad..ik laat hem nu ook wat vaker eten.. maar meestal zit daar dan toch wel een uurtje tussen, als ik m rustig heb en ik probeer het opnieuw is het meteen weer huilen :)

4. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hier hetzelfde probleem, maar dan met fles. volgens onze variant van het cb komt het omdat ze haar melk echt beu is, we proberen het nog te rekken tot ze 4 maanden is en dan maar beginnen met babyrijst. maar een ramp is het!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat zeiden ze hier ook, nouja dat gaven ze als optie. Maar ik merk en lees hier, dat veel kindjes in deze periode 3 - 4- 5 maanden, nogal moeilijk doen met hun fles. Hier duurde het 3 weken. Nu drinkt ze weer net als voorheen. Wel zijn we inmiddels met bijvoeden begonnen. Ze smult van de rijstebloem pap ;)

6. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier het zelfde probleem! ze had eerst spruw dus dacht dat het daar van kwam maar dat is alweer 2 weekjes over.
    hier eerst ook gewoon drinken en dan beginnen te huilen, niet altijd dus ze kan het ook zonder te huilen.....maar de reden?

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik weet er niets van hoor, maar kan het reflux zijn? Dus dat ze gewoon pijn hebben van brandend maagzuur wat omhoog komt?

Een andere mogelijkheid kan ook zijn gewoon ongeduld... En dat moeten ze leren. Rond 8 weken en 4 maanden is er toch ook een sprong? Sverre deed rond die sprongetjes vaak ook moeilijk - of niet willen eten of juist berehonger hebben.

8. hoe kun je dat weten dan of ze reflux hebben?

hij heeft verder altijd goed gedronken..dus zou hij anders ook niet eerder last hebben gehad van brandend maagzuur en/of ongeduld? (ik denk persoonlijk ook niet dat het ongeduld is, want hij wil gewoon absoluut niet drinken dan meer.. :( ) hij zit idd wel in zn sprongetje misschien dat dat het wel is..

9. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik dacht dat ze gewoon keelpijn had (klinkt een beetje onnozel nu ik jullie reacties lees) :oops:

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het kan ook spruw zijn of je voeding kan teruggelopen zijn. Check eens in zijn mondje en kolf een keertje om te kijken hoeveel je hebt en hoe het eruit ziet!

11. spruw kun je toch ook zien aan je tepel en dan doet het voeden toch ook meer pijn? Daar heb ik allemaal geen last van en in zn mondje zie ik verder ook niks.. ik kolf verder elke avond de laatste voeding en dit is eerder meer dan minder geworden (meestal zo 140cc)

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik zou als ik jou was anders kontakt opnemen met het CB. Voedsel weigering kan ook op een overgevoeligheid duiden.

13. ja weet je wat het is, het is de ene voeding wel en de andere dan weer een stuk minder...heb hem toenet een flesje BV gegeven 140cc heeft ie zo zonder mopperen leeggedronken...terwijl hij een paar uur geleden nog flink aan het huilen was tijdens het eten..ik word er niet echt wijzer uit.. ik zal het iig bij het CB na gaan vragen de volgende controle..

14. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    marieke 1988: ik heb echt precies het zelfde en het duurt nu alwel een aantal weekjes.
    en zo raar soms gaan er 3 flessen goed en dan weer kei hard huilen. weet het ook echt niet meer, ligt het aan de spenen van de fles, heeft ze gewoon genoeg dan, doet het ergens pijn! moedeloos wordt je er van he!
    moet a.s. vrijdag naar het cb dus zal het meteen is vragen!

15. moorske: ja precies wat jij zegt! soms gaat het dan gewoon goed en drinkt hij voldoende, de andere keer is het huilen en drinkt hij misschien net een paar minuutjes goed.. ben benieuwd at het CB er bij jou van zegt! ik ga er volgende week donderdag pas heen..

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Klinkt mij als (verborgen) reflux.

17. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Marieke, het kan ook zijn dat hij last heeft van zijn oortjes. Door het zuigen komt er druk op zijn oortjes te staan namelijk.

Verder kan het ook keelontsteking zijn, spruw (wat je niet altijd aan je tepel hoeft te zien trouwens!) of misschien last van zijn tandvlees? Kan ook zijn dat je iets gegeten hebt wat niet goed valt bij hem (komt namelijk in je bv terug).

Ik hoop dat hij gauw weer lekker en rustig eet bij je! succes meid.

18. @alice: is het niet zo dat kindjes met reflux heel veel huilen de hele dag door? want mijn zoontje is voor de rest heel erg tevreden..

@daphne: ik heb volgensmij niks anders dan anders gegeten... maar hoe kun je dan weten of hij last van zijn oortjes heeft of keelontsteking? hij heeft geen koorts of zo en hij grijpt ook niet naar zn oortjes...zijn er nog andere manieren waaraan je het kan merken?

19. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ik geef geen borstvoeding dus daar kan het niet aan liggen.
    en na hoelang is spruw over, hier al 3 weken geleden en ik heb dan zeker een week doorgesmeerd!
    en hier voor de rest ook de hele dag een vrolijk kindje dat goed slaapt!
    (eerst niet maar dat is verholpen door de osteopaat!)

20. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Marieke, de dokter is de enige die in zijn oortjes en keel kan kijken. Dus naar de dokter zou ik zeggen! Is het inmiddels al minder geworden? Of nog steeds huilen? het kan natuurlijk altijd een fase zijn waar hij doorheen moet...het is altijd gissen in het begin bij zo'n kleintje.

Deel Deze Pagina