Sprongetje of minder voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn73, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Onze dochter is bijna 7 mnd en krijgt nog steeds volledig bv. Nu heeft ze de laatste dagen wat last met gaan slapen 's avonds en soms ook overdag. Dit ging eigenlijk vaak heel goed, mevrouw ging zonder morren slapen als we haar in bed legden als ze moe was. Natuurlijk niet altijd maar we mochten niet klagen. Nu is het vooral 's avonds lastig. Ze gaat erg huilen, raakt overstuur en slaapt moeilijk in. En ze wordt vaak na 45 wakker en na anderhalf uur ook. De nacht slaapt ze meestal door.

Het lijkt vaak of ze honger heeft en aan de borst wordt ze rustig en alt vaak weer in slaap. Ik vraag me af of dit een herkenbaar iets is, een sprongethe misschien bij deze termijn? Of zou het kunnen dat mijn voeding terugloopt en ze sneller honger weer heeft?

Ze krijgt al aantal weken fruit, groente en nu ook brood, steeds iets meer. Zorgt dit ook voor onrust in haar lijfje? Ze poept wel moeilijker en minder vaak. is dat normaal en kunnen we daar nog iets aan doen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk inderdaad dat ze een sprongetje maakt en de troost en rust van de borst nodig heeft. Ik denk niet dat je voeding terugloopt, dan zou ik verwachten dat ze veel vaker om de borst vraagt. Mijn ervaring is dat dit een tijdelijke fase is en dat je het beste kunt geven waar zij om vraagt. Dus gewoon s avonds troosten aan de borst.
    Hoe meer borstvoeding je geeft, hoe makkelijker haar ontlasting zal zijn. haar darmen moeten wennen aan het vaste voedsel. Als je merkt dat het poepen moeilijk voor haar is, kun je wat minder groenten en fruit en brood geven. Een paar hapjes om aan de smaak te wennen is op deze leeftijd echt genoeg. Haar voedingsstoffen haalt ze nu nog steeds voornamelijk uit de borstvoeding.

Mirjam

Deel Deze Pagina