Ervaringen AMC-- kinderoncologie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tesske, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dinsdag moeten wij met ons dochtertje naar de kinderoncoloog in het AMC. (emmakinderziekenhuis)
    We weten hoe de dag eruit gaat zien qua onderzoeken en gesprekken maar verder weten we eigenlijk niet zo goed wat ons daar te wachten staat.

Zijn er hier moeders/vaders die ervaring hebben met het AMC en dan met name met kinderoncologie die hun ervaring willen delen?

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    #2 talithatje, 1 nov 2009
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
    Ik weet (helaas) niet hoe de oncologie is in het AMC. Maar zelf loop ik al sinds ik baby was in het AMC en ik moet zeggen dat ik het een van de fijnste ziekenhuizen vind.
    Mijn broer heeft daar ook altijd gelopen en hij heeft vaak in het emmakinderziekenhuis gelegen. Mijn moeder heeft me altijd laten weten dat ze daar heel goed met kinderen om gaan.
    Ik heb zelf een paar keer in het emmakinderziekenhuis gelegen en wat ik me nog kan herinneren staat het kind daar wel in het "middelpunt".
    Ze proberen daar ook zoveel mogelijk afspraken en onderzoeken op 1 dag te plannen (als dat met elkaar te maken heeft)
    Ik moet toevallig dinsdag zelf met mijn zoontje bij de kinderarts komen in het AMC en dat is ook mijn oude kinderarts.
    En daar heb ik ook bewust om gevraagd. Ik heb me altijd voorgenomen als mijn kindje naar een kinderarts zou moeten dan graag naar het AMC en evt. het emmakinderziekenhuis.
    Ik hoop dat je hier al een beetje aan wat aan hebt.
    Sterkte dinsdag.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb zelf geen ervaring wat betreft mijn eigen kind,maar ik ken 2 kindjes van zeer dichtbij die zowel in het EKZ als AMC hebben gelegen gedurende langere tijd, en daar oncontrole bleven na die tijd. En ouders zijn zeer tevreden over de behandeling en bejegening van de artsen en arts-assistenten,verpleegkundigen en ander verzorgend personeel. Ik denk dat je het dan ook niet kan vergelijken met bijv. een streekziekenhuis, simpelweg omdat je toch echt een bepaald karakter/roeping/insteek en enz MOET hebben wil je daar kunnen en mogen werken.
    Natuurlijk is het zo dat iedereen het anders ervaart ,maar ik denk dat je ervan uit mag gaan, dat ze uiterst professioneel met jullie als ouders en met jullie kind in het bijzonder omgaan.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ken het AMC professioneel en kan je met een gerust hart zeggen dat het een van de meest vooraande staande top academische ziekenhuizen in Nederland is maar veel belangrijker: het Emmakinderziekenhuis begrijpt wie hun patiënt is: het kind (EN de ouders).
    Ik kan je helaas niet vertellen hoe je dag zult verlopen maar ik weet zeker dat je veel zult vinden op de website van het Emma en je kunt ALTIJD bellen. Zet je vragen op papier voordat je er heen gaat en schroom niet om vragen te stellen als je dingen niet begrijpt of gewoon wilt weten.

Ik wil jullie heel veel succes en sterkte wensen. Het AMC mag dan een heel goed ziekenhuis zijn, eigenlijk moet je er als kindje (of volwassene) niets te zoeken hebben. SUCCES!

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dank voor de antwoorden, fijn om te lezen dat ze er goed met kind en ouders om gaan.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen? En dan zou het helemaal fijn zijn als je ervaring hebt met de afdeling oncologie.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen!
    Waarom moet je naar de oncoloog? Hoop niet dat er iets geconstateerd is bij Tess?

Deel Deze Pagina