huilen voor het slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Linda88, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!wij zijn een beetje ten einde raad... Onze dochter van 2 jaar huilt steeds voor het slapen gaan. Heeft ze nooit gedaan. Wij gaan wel steeds naar haar toe om haar te troosten. We laten haar wel in bed. Meestal na een half uur slaapt ze wel. Smiddags is ze vaak na 1.5 uur weer wakker. Savonds slaapt ze wel door. Ze wordt ook huilend wakker. Zo kennen wij haar helemaal niet. Het is nu al 2 weken zo. Heeft iemand tips of hier ervaring mee? Op het kinderdagverblijf slaapt ze wel goed. Voor het slapen gaan zegt ze ook steeds: nee ikke huilen. Haar zusje hoort ze ook steeds huilen voor het slapen gaan. Misschien dat ze het daar van heeft?

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ons meisje doet dit ook sinds 2 weken! Weet ook niet waarom. Denk dat het een fase is? :(

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Mijn dochtertje doet dit ook de laatste weken, ik denk dat ze met de warmte (was af en toe 25-30 graden boven) niet goed kon slapen.
    Maar ze gebruikt het ook wel een beetje als aandachtsmiddel, als we bij haar komen stopt ze meteen met huilen/schreeuwen en dan wil ze nog wat drinken of we moeten nog een liedje zingen...

We gaan steeds wel even naar haar toe, maar ze blijft wel in bed. Meestal slaapt ze binnen een half uur. 'S Middags gaat ze overigens meestal wel meteen slapen. Wakker worden is wisselend, soms huilend en soms praat ze vrolijk nog een uurtje voordat ze ons echt roept.
    Nu het weer wat koeler is gaat het wat beter 's avonds. Zelfs vanavond, haar eerste keer in een groot bed!

4. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Er over praten/vragen? Onze dochter heeft t regelmatig over monsters in de kamer waar ze bang voor is dus "toveren" we die samen weg.

Onze dochter probeert op het moment ook alles om bij het slapen gaan aandacht te krijgen. Ik moet plassen, er zijn monsters, ik moet poepen, ik wil mijn puzzel, mijn beer is uit bed gevallen.. Kwestie van zoveel mogelijk negeren/ streng toe spreken bij "slecht" en wat leuker en gezelliger (niet te gezellig) zijn.

Bij ons begon t gedoe rond naaf bed brengen 2 mnd terug (lees 1,5 uur tot 2uur voor ze sliep). Maar t gaat nu weer in 15 mins max voor ze slaapt. Ook deels overigens door nog meer middagslaapjes over te slaan. Maar onze dochter is net iets ouder als die vann jou.

Het kunnen ook nog enge dromen zijn, mss helpt het om daar over te vragen/praten.

Dat huilend wakker worden als ze huilend in slaap viel herken ik ook wel, mss blijven zs er in hangen ergens. Is hier vrij snel weer overgewaaid!

Succes!

5. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ook met 2 jaar.
    Vanaf een jaar of 2 zitten er ineens krokodillen onder het bed en spoken in de schaduwen.
    Schijnt heel normaal te zijn en te horen bij de ontwikkeling.

Vervelend is het wel natuurlijk :)

7. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze geeft niet aan wat er is. Maar nu hebben we de slaapkamer deur open gelaten. Nu gaat ze lief slapen:)

Deel Deze Pagina