Mijn zoontje rolt sinds kort van zijn rug naar zijn buik, maar nog niet terug. Hoe lang duurt dit voordat ze weer terug kunnen rollen? Als hij op zijn buik ligt houdt hij zijn hoofd steeds omhoog, totdat hij op de grond zakt. Hij wil zijn hoofd dus niet opzij leggen. Ik rol hem stees maar weer terug, maar vind het wel een beetje eng, vooral in bed. Nog tips?
Mijn zoontje doet presies het zelfde en die is nu 6 maanden en 2 weken! Weet eigelijk ook niet met hoeveel maanden ze dit helemaal moeten kunnen?!?!
Hier hetzelfde, maar Eva wil ook helemaal niet terugrollen. Ik leg haar op haar rug, ze draait op haar buik en speelt zo lekker. Ik laat haar maar, er komt vast wel een moment dat ze weer terug wil rollen. Ik ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren, bij het cb zeiden ze dat het een week kan duren, maar ook een paar maanden. Voor mijn gevoel heb ik het idee dat Eva eerder kruipt, dan dat ze terugrolt . Ze vindt het gewoon echt niet leuk meer op haar rug. Eva wil ook haar hoofd niet neerleggen (ze zakt ook niet op de grond, maar gaat dan huilen). In bed nogal vervelend als ze op haar buik is gedraaid. Ik leg haar nu meestal bijna tegen de spijlen aan aan de kant waar ze altijd naartoe draait. Als het haar toch lukt te draaien, draai ik haar telkens terug, ik geloof niet dat er een andere oplossing is. In jouw geval dus extra vaak gaan kijken. In de wieg (bij ons op de kamer) probeert ze ook te draaien, soms lukt het en moet ik haar 's nachts even terugdraaien, maar vaak lukt het niet en ligt ze vaak op haar zij tegen de spijlen aan (handjes er doorheen) te slapen.
Robin was net 4 maanden toen ze zich omrolde. Volgens het CB is het over het algemeen 'hoe vroeger ze zijn met omrollen, hoe langer het duurt voor ze weten hoe ze terug moeten rollen'. Dat terugrollen deed ze inderdaad twee maanden laten, met 6 maanden. Wel zo makkelijk, want ik werd er wat moe van om haar steeds weer terug te rollen. Alleen ging ze daarna tijgeren en is het helemaal gedaan met mijn rust !
Ik doe precies hetzelfde, maar ben ook aan het overwegen hem terug te leggen op onze kamer in de wieg, maar slaat je dochter niet met haar handjes tegen de spijlen dan?
Hier is sinds een week pas het rollen ontdekt, erg leuk en Quinn vind het fantastisch. Maar nu is het zelfs zo als hij zat is rol ik hem terug en ik heb me nog niet omgedraait en hij ligt weer op zijn buik met het gevolg dat hij weer gaat zeuren dat hij het niet wil. Hoe bedoel je eigenwijs
Ze slaat inderdaad met haar handjes tegen de spijlen aan. Maar dat kan toch geen kwaad? Volgens mij vindt ze het juist wel leuk omdat het geluid maakt. Eva vindt het gelukkig erg leuk om op haar buik te liggen, ze doet echt niet anders meer. Misschien dat die kale plek op haar achterhoofd dan ook weer bijgroeit . Alleen in bed is het dus wel eens een probleem, maar momenteel heeft ze iets veel leukers bedacht: haar speen eruit halen en daarmee spelen, of met haar voeten (die in haar slaapzak zitten) spelen. Maar van slapen komt hier niet zoveel meer dus overdag . (ik word er af en toe wel moedeloos van...).
Demi heeft zich laatst ook zelf terug gerold, maar daarna niet weer, dus ik vermoet dat dat meer geluk dan wijsheid was LOL Maar van rug naar buik doet ze dus wel veel en idd ook op dr zij of dr buik slapen met armpjes of beentjes door de spijltjes van wieg of ledikant.
Hier hetzelfde. Nathan kan zich ookomrollen maar niet terug Helaas rolt hij zich snachts ook zo om, komt niet meer terug en gaat huilen. Dus mama mag eruit.... Wel legt hij sinds 4 dagen zijn hoofdje neer als hij op zijn buikje ligt. (even een filmpje waarop dat te zien is Let niet op de kwaliteit..Komt door de site ) http://www.myvideo.nl/watch/4193207
Wat een geweldig filmpje en een lekker ventje ook! Vinden jullie ook dat als jullie kleintje op hun buik ligt dat ze net een vis op het droge zijn? hihi positief bedoeld hoor, maar meer omdat ze zo spartelen
Dank je! ja zoals je ziet doet Nathan dat ook. Ook als hij bij ons ligt op de buik. Ouwe droogneuker noemt mijn man hem soms! Ik denk dat het een soort van kruipen is, alleen komt hij niet vooruit.
Alwin rolde zo'n drie weken geleden voor het eerst op de buik en kon ook niet terugrollen. Meestal vermaakte hij zich eerst wel een tijdje op de buik, maar dan begon hij te huilen omdat hij niet meer terug kon rollen. Ik heb in een boek gelezen dat als je je baby wilt leren van de buik op de rug te rollen: Je legt de baby op de buik en houdt een kleurrijk speeltje links of rechts achter de baby. Als hij draait en er naar reikt, verdwijnt ook het speeltje verder achter de rug van de baby. Op een gegeven moment rolt de baby om, omdat hij zich wat te ver heeft gedraait om het speeltje te pakken. Zijn zware hoofd sleept hem a.h.w. mee.[/i] Om eerlijk te zijn heeft het bij mij niet geholpen. Hij rolde ineens van de een op de andere dag zelf terug. Maar wie weet helpt het wel bij een andere baby. In bed vond ik het ook een beetje griezelig, al moest ik ook wel een beetje lachen, toen ik hem zo vrolijk op de buik zag liggen met zijn armpje tussen de spijlen door, haha. Ik leg hem nu in de slaapzak en dan lukt het hem (nog) niet om zelf om te rollen. Eventueel kun je de slaapzak ook nog bij het matras instoppen aan het voeteneinde van het bedje.
Bedankt Annetje, Ik ga het proberen met de speeltjes. Ik dacht dat de meningen wat betreft het instoppen van slaapzakje e.d. verdeeld zijn omdat dat toch nog gevaarlijk kan zijn, maar ik weet ook niet wat het beste is.
Ik dacht ook altijd dat Jesper het niet kon, maar hij kon het wel, hij doet het alleen nooit. Hij ligt heerlijk op zijn buik en sinds hij nu ook nog vooruit komt wil hij helemaal niet meer terug op zijn rugje.
Volgens mij zijn de meningen over het instoppen van het slaapzakje ook verdeeld. Tot nu toe is het nog niet nodig geweest de slaapzak erbij in te stoppen. Gewoon de slaapzak aan helpt bij Alwin voldoende. Hij probeert dan wel wat te rollen, maar het lukt hem niet op de buik te rollen.
Demi rolt wel rustig naar ddr buik met dr slaapzakje aan en ze slaapt dan ook prima. Pas als ze wakker wordt begint ze dan weer te huilen (wat ze anders ook zou doen omdat ze dan ook honger heeft) Dus hier geen probleem. Ik zou het ook nooit instoppen, want je loopt toch gevaar dat ze zich verstrengeld