Huilen, wat moet ik doen!? kraamhulp is net weg...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt heel herkenbaar, ook voor mij. Eva is altijd al een moeilijk slaper geweest en vooral de eerste weken. Ze heeft echt heel erg vaak bij mij geslapen. Met speen, want ze had een enorme zuigbehoefte, ik geef borstvoeding en vanaf het begin drinkt ze erg snel, al snel was ze in 5 minuten klaar, maar dan had ze nog wel zuigbehoefte. En laat hem inderdaad beneden slapen, dan hoef je niet telkens naar boven. Eva heeft de eerste maanden alleen maar beneden in de kinderwagen geslapen, lekker dicht bij mij.
    Het is soms echt zwaar de eerste weken, vooral door de hormonen die je ook behoorlijk in de weg kunnen zitten. Ik heb ook regelmatig huilend boven de kinderwagen/wieg gehangen omdat Eva maar niet ging slapen...

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou wat heb ik een heerlijke nacht gehad! Justin viel niet meteen in slaap, heeft 3 kwartier geduurt (tot 00.45) omdat de speen steeds uit zn mondje viel als ie bijna sliep, maar daarna sliep ie door tot 4.45, toen had ie een volle broek. Broek verschoont en toen sliep ie door tot 6.15! Zonder nachtvoeding!

En vanmorgen heb ik m bij mij in bed gelegd en hij is de rust zelve... Nu ligt ie in de box en hij is wel wakker, maar wel rustig zolang hij zn speen heeft! pffff niet te snel juichen maar zo gaat ie in elk geval goed.

Wat betreft mn man, hij is vorige week bij een nieuwe baas begonnen dus hij heeft nog geen vrije dagen opgebouwd. Ik heb dat zelf altijd gezegd dat hij moest blijven liggen en dat ik eruit zou gaan, dat vind ik niet erg want ik kan de hele dag nog bijslapen. Maar het is gewoon erg vervelend als je van die gebroken nachten hebt en dan fris aan je nieuwe baan moet beginnen... Maar dat komt wel goed.
    Zat er gister idd even goed doorheen maar na zon nacht zie ik het weer zonnig in...

Thanx meiden!

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik herken heel veel in jou verhaal. Heb bijna hetzelfde met Jelina gehad. Wat bij ons super geholpen heeft tegen het snel leeg drinken van de flesjes, de Dodie 1-2-3 speen.
    En wat iedereen zegt, zet de kinderwagen bak, lekker bij je in de buurt.

4. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Heej, wat misschien ook helpt: vraagt je moeder, schoonmoeder, zus, vriendin, of iemand die goed is met baby's er gewoon een dagje bij! Dan kan jij gewoon ook even lekker slapen en zorgt die persoon even voor de kleine! Echt, je moet wel je rust nemen! Ik had soms dagen, verschrikkelijk. Was ik helemaal op. Heerlijk als er dan iemand is, waardoor je even lekker je bed kan induiken. Dat zorgt ervoor dat je beter in je vel komt te zitten en de nachten draaglijker zijn.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

5. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik vond vooral de eerste 3 maanden keihard werken hoor, echt geen roze wolk!
    Wat herkenbaar! Ook ik had een keizersnede maar gaf wel BV.

Wij deden:
    Jelte overdag in de kinderwagen beneden.
    Inbakeren.
    VEEEEEL wandelen!
    Ons gevoel volgen.
    vsm druppels tegen de krampjes geven.

Gelukkig sliep Jelte wel goed 's nachts en met 6 weken sliep hij helemaal door (van 22.00 tot 07.00)

Succes, en vergeet niet dat jij de mama bent en dat je kindje zoveel mogelijk bij je wil zijn, gun jezelf dat ook. Ze willen al zo snel niet meer altijd bij je zijn!

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Het is eigenlijk altijd zo dat je baby de eerste 1 a 2 weken alleen maar slaapt, drinkt en poept. Hierna gaat je kindje steeds meer huilen, dit hoort erbij (maar dat vinden jou hormoontjes natuurlijk niet). Dit bouwt meestal op tot de 12 weken, hierna bouwt het vaak weer af.

Het is erg vervelend maar huilen hoort er nou eenmaal bij, zeker de eerste 3 maanden. Dan heb ik het over een uurtje of 2 huilen per dag. Als je kindje veel meer dan dat huilt kan er natuurlijk ook iets aan de hand zijn.

Houd er natuurlijk ook rekening mee dat langer dan een uur wakker zijn op deze leeftijd echt heeeeeel erg lang is, dus lekker zo veel mogelijk laten slapen.

Verder, zoek er hulp bij, je moeder, je vriend een vriendin, laat je helpen. ik voelde me zelf ook erg ongelukkig die moeilijke periode.

Succes, groetjes Lisette

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dag, Lovelylonnes,
    Wat fijn dat het allemaal al beter gaat. :D Het is echt zoeken in het begin. En denk je net dat je weet hoe het moet, dan komt je baby weer in een nieuwe fase en moet je er weer opnieuw zien achter te komen wat je doen moet. En toch komt het allemaal telkens weer goed. Ik denk ook vaak "wat moet ik hier nou weer mee", maar tegen de tijd dat ik naar het consultatiebureau moet heeft het probleem zich inmiddels alweer opgelost.
    Vertrouw op jezelf en je baby dat jullie er samen wel uit komen.

En gefeliciteerd ook met je baby en met de nieuwe baan van je man. Wel erg veel nieuwe dingen tegelijk, zeg! Dat is stressen! Laat het maar over jullie heen komen, komt allemaal goed, gewoon genieten. En zorg vooral goed voor jezelf, dan kun je ook beter voor anderen zorgen (cliché, maar toch ;) ).
    Groetjes,
    Agatha.

Deel Deze Pagina