Advies over paracetamol (ziek)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ons meisje is al een week lang een beetje ziek. Heel snotterig. Heel erg hoesten, benauwd. Af en toe beetje verhoging, uitslag op d'r buikje, tandjes die doorkomen. Kortom, niet echt lekker.
    Ben gister al met haar bij de huisarts geweest maar die kon niks vinden. Zal wel weer overgaan.

Nu geef ik haar eigenlijk iedere avond voor het slapen gaan 1 paracetamolletje. Maar zou dat kwaad kunnen? Ik geef het nu al ongeveer een week. Ze slaapt er lekker op en hoest dan ook wat minder. En als ik zelf ziek ben neem ik ook een paracetamolletje.

Maar het duurt nu al een week. Ben toch wel wat ongerust maar aangezien de huisarts niks kan vinden neem ik maar aan dat ik me er niet al teveel zorgen over moet maken.

Wat vinden jullie? Of kan ik beter stoppen met een paracetamolletje?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou persoonlijk niet een week lang iedere avond een paracetamol geven. Lijkt mij niet erg goed. Haar lijfje moet ook de kans krijgen om zelf van de griep/verkoudheid af te komen. Heb je overlegd met je ha over de paracetamols?

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hmmm het woord paracetamolletje klinkt bijna als snoepje, maar het blijven medicijnen!

Ik zou je huisarts even bellen, want net wat Manuela zegt, een week lang lijkt mij toch niet heel goed! Zo wordt een klein lijfje inderdaad niet resistent genoeg om zelf te genezen zeg maar....

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Zover ik weet mag je 3/4 dagen paracetamol als kuurtje gebruiken als ze koorts hebben. Dat wil dus zeggen om de 6-8 uur. Ik zou even je huisarts bellen idd.

5. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik heb het ook een keer gedaan omdat Saar niet lekker was. Heb toen de Ha gebeld en die vertelde dat het geen probleem is!Ze raken er niet aan gewend hoor!Natuurlijk is het het beste als het lichaam t zelf kan overwinnen maar een goede nachtrust voor papa en mama vond ik toch ook erg belangrijk :rolleyes:

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zolang ze geen hoge koorts heeft en het echt eenn griepje is mag je best een paar dagen paracetamol geven. hoge koots en paracetamol is een linke combi vanwege heftige temperatuursverschillen. paracetamol verlaagt de temp en als het dan uitwerkt en de koorts komt ineens opzetten krijg je dus koortsstuipen.

Het is wel belangrijk om af en toe eens een dagje niet te geven om het natuurlijke proces in de gaten te houden

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben persoonlijk helmaal geen voorstander van zetpilletjes geven (ook geen paracetamol bij mezelf dan moet ik echt goed ziek zijn wil ik dat doen) heb haar nog maar 1 keer een zetpilletje gegeven en dat was toen ze voor de tweede dag 40 graden koorts had...
    laatst is ze geopereerd en moest ik er drie op een dag geven.... heb na de 2de dag geprobeerd zonder en dat ging goed heb haar toen wel 1 gegeven voor de nacht maar verder ook niet meer...

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi,

onze dominique is ook een dikke week heel erg verkouden geweest, hoesten, niezen, tranende ogen, etc.
    Ik heb haar ook elke avond een paracetamol gegeven en daar sliep ze dan heel goed op, slaap is voor zo'n kleintje ook erg belangrijk daar worden ze ook weer beter van.
    Ik zelf vindt het geen probleem om het te geven, ik neem ook iets in als ik ziek ben, maar ik weet met koorts dat het dan grote temperatuursverschillen kan opleveren met als gevolg een koortsstuip.
    Ik heb het dus een aantal avonden gegeven, goed gesmeerd met luuf en voor elke voeding 5 druppels van VSM, na een dag of 4 ben ik alles gaan afbouwen en nu is ze weer bijna helemaal hersteld, ja ze hoest af en toe nog een keertje maar bijna niet meer!

Beterschap!

henriette

Deel Deze Pagina