Hoi, Mijn zoontje is nu 4 maand (gecorrigeerd 10,5 week) en hij sliep sinds 1,5 maand heerlijk door. Hij krijgt meestal rond 23.30 zijn laatste voeding en dan sliep hij tot 7.30 a 8.30. Maar sinds een week komt hij iedere nacht weer. Het is geen oplossing om de voeding op te hogen, want dat krijgt hij niet weg. Hij laat overdags wel veel staan. Vaak 30 cc per fles. Hij krijgt 5 voedingen van 120+5. Hij krijgt al voeding voor hongerige baby's. Maar honger heeft hij niet echt. Tenminste niet overdag. Als hij nutrix door zijn voeding krijgt dan drinkt hij nog minder. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Als je naar bendedn scrollt, zie je daar meer topics over, waaronder een van mij. Ons zoontje wordt ook sinds ie 4 maanden is 's nachts een keer wakker. Meestal kunnen we hem dan sussen en slaapt hij verder, soms wil hij een fles. Het lijkt alsof jouw zoontje erg weinig voeding krijgt. Onze zoon krijgt al heel lang 5 x 180 + 6 en daarnaast krijgt hij sinds hij 4 maanden is fruit en sinds 5 maanden groente. Ook doen we 's avonds nutrix door de laatste fles (meestal 19.15 uur.) Geef je hem 's nachts dan een fles als ie wakker wordt? Ze gaan vanaf die leeftijd ook meer dromen... xxx
Hij mag van het CB niet meer voeding, maar hij heeft hier ook al moeite mee. Dus ik kan hem wel meer aanbieden, maar dan laat hij het toch staan. Met fruit ben ik wel begonnen, maar dan drinkt hij helemaal zijn flessen niet meer leeg. En ik vind het belangrijker dat hij zijn flessen leegdrinkt. Met een speentje is hij 's nachts niet te troosten. Overdag trouwens ook niet. Schone broek krijgt hij dan, maar dan is het nog niet goed. Hij wil dan echt eten. Ik geef hem dan niet een volledige voeding.
hoi, ik zie dat je kindje een week of 7 te vroeg geboren is? Hij zal dan ook wel wat lichter zijn dan de gemiddelde baby van zijn kalenderleeftijd en dus nog wat regelmatiger voeding. Onze uk is 8 weken te vroeg geboren en kreeg ook nog lang een nachtvoeding. ook hij had moeite om zijn flessen leeg te drinken. Ga met de hoeveelheid voeding uit van zijn gewicht en niet de kalenderleeftijd! (maaar dat zal de KA vast wel verteld hebben! Luister daar maar naar en in mindere mate naar het CB, want die weten over het algemeen niet veel van prematuren...) Wij hebben op een gegeven moment de late voeding echt heel laat gegeven en de ochtendvoeding belachelijk vroegf en dan steeds per 2 of 3 dagen een kwartiertje smokkelen, zodat het wat verder uit lkaar komt te liggen. Slopend ik weet het, maar met een prematuur zit je nu eenmaal langer aan nachtvoedingen vast....
Maar weet je wat het vreemde is hij sliep echt al 1,5 maand super goed door. Maar hij is ook heel huilerig de laatste dagen. En hij kan zich niet heel goed vermaken, terwijl hij dat eerder wel kon. Mogelijk dat het een 11 weken sprongetje is? Hij is ook lichter dan een kindje van 4 maand. Maar gecorrigeerd zit hij wel heel goed. Hij weegt nu 5,6 kilo.