Viezige afscheiding/knip

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Arri, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik hoop dat één van jullie mij kunnen helpen...
    Ik ben ruim 12 weken geleden bevallen van een prachtig dochtertje.
    Ik heb sindsdien last van veel afscheiding. Soms is het erg wittig en loopt het er zo uit, maar andere keren (meestal) is het inlegkruisje een beetje geel, bruinig door afscheiding. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Hoort dit na 12 weken nog bij het schoonmaken van de baarmoeder of is er iets anders aan de hand?
    Ook blijf ik nog steeds last houden van de knip. Vooral na veel staan of lopen... soms is het zo erg dat ik moet gaan zitten. Het steekt dan erg. Hoort dit ook nog? Ik had gehoopt dat het inmiddels wel over zou zijn. Zou de pijn gelinkt kunnen worden aan de afscheiding?
    Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

Groetjes, Arri

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de pijn aan je knip is wel vervelend. Zou nu wel over mogen zijn. Misschien even naar je huisarts om te laten kijken. Ook even aan hem vragen over je afscheiding. Kan een schimmelinfectie zijn namelijk.

Mirjam

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    De laatste paar dagen is de afscheiding verandert in veel -taaie- slijm... (sorry voor de details!!) Zou dit te maken kunnen hebben met een eisprong (ik geef wel volledige bv)?
    Daarnaast las ik ergens het volgende: hoe korter je vloeit na de bevalling, hoe langer je last blijft houden van viezige afscheiding. Kan dit kloppen? Ik heb maar heel kort echt gevloeid. Heb amper grote kraamverbanden hoeven te gebruiken.
    Ben overigens nog niet naar de dokter geweest...
    Schimmelinfectie? Ik heb verder geen klachten als jeuk of zo.

De pijn van de knip lijkt minder te worden... Dus kijk het nog even aan.

Groetjes, Arja

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Arja, je moet je voorstellen dat het vloeien na de bevalling ook eignelijk 'kraamzuivering' heet, dan is het vaak beter te plaatsen dat je naast bloed ook nog een hoop andere 'troep' verliest. Is helemaal niet erg. Dat het nu nog gebeurt is ook niet vreemd; de één velriest dit helemaal niet meer, de andere mee dan voorheen. Je lichaam is na een zwangerschap gewoon vaak een beetje veranderd qua hormoonhuishouding. En je hebt verschillende soorten schimmelinfecties, bij sommige heb je geen jeuk, maar juist wel veel afscheiding die vaak ook viezig ruikt. Dus even laten checken kan nooit kwaad. En slijm van een eisprong bij BV: het kan, BV is niet heilig...

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina