cadeau voor jongste van 2 meiden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lynx, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben twee dochters met heel veel speelgoed. Nu wordt de jongste bijna twee en weten we echt niets om voor haar te vragen, omdat we al veel meiden dingen hebben van de oudste.
    Kleding heeft ze van de oudste genoeg en voor veel leuke dingen is ze nog te jong (volgens de winkelindicaties). Klei, verf en knutselspul hebben we ook volop.
    Hebben jullie ideeën? Of zijn er dingen waarvan je zegt dat kan makkelijk vanaf twee jaar.
    We wilden liefst wel wat waar ze langere tijd wat aan heeft.
    Bedankt alvast voor jullie input.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij geven aan de tweeling een Abbo op ballorig. Ze hebben al genoeg en krijgen in dec zat, vandaar.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Oh ja dat is natuurlijk ook leuk.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, hier staat ook op het lijstje: Uitstapjes - dit kan zijn naar dierentuin, theather,, speeltuin...

Verder: Dekbed overtrekje (omdat de oudste geen peuterbed had en de jongste wel) .

dierenbingo (leuk, maar ik betwijfel of het nog ergens te krijgen is :( )

sieraadje (zilveren armbandje - maar mijn dochtertje wordt dus 3 - scheelt misschien ook net)

maar ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk. En dan nog 5 december erachter aan straks...

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Gepersonaliseerde dingen vind ik leuk;
    Een eigen opbergkistje ( van geboortekaartje )
    Een leuk gepersonaliseerd boekje
    Iets leuks voor op haar kamertje
    Of zowiezo een "eigen" leuk boek (muizenhuis).

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Iets nieuws qua kleding of een badpakje ofzo? Ik vind iets nieuws zelf altijd leuk, juist omdat ze zoveel van de oudste heeft. Verder inderdaad gepersonaliseerde dingen. Uitstapjes, abbonement op een tijdschrift, nieuw voorleesboek, ... Aanvulling op iets wat je al hebt, zo heeft de jongste bij ons wel wat nieuwe Duplo gekregen en krijgt ze voor Sinterklaas ook wat nieuws voor in het keukentje.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik geef mijn oudste dit jaar een brandweermannen outfit. Misschien vind je zoiets leuk?
    Met Sinterklaas krijgen ze beiden een tripptrapp stoel (tweedehands, ik ben niet zo rijk :p), een sjoelbak en vast nog veel van mijn ouders.
    Met kerst weer bij schoonouders dus de jongens kunnen vooruit!

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    plakfiguren
    tafeltent
    vingerverf
    dikke potloden / krijtjes
    spelletje
    kneedbare was waarmee je een kaars kan versieren (lees was erop duwen)
    knuffel of kleine pop
    leuke douchegel/badschuim
    badspeelgoed
    nieuwe schoenen
    paraplu / regenlaarzen / poncho
    playmais

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb met onze jongste hetzelfde probleem. Zij heeft voor haar 1e verjaardag een trampoline gekregen en voor haar 3e verjaardag een nieuwe glijbaan... Je moet toch wat ;) Maar zij is wel aan het begin van de zomer jarig. Ik kan me voorstellen dat dat soort cadeau's in deze periode weer minder in trek zijn.
    Verder krijgt ze nu haar eigen playmobil die ze dan op haar kamer mag zetten. Het is allemaal leuk en aardig dat er al een berg playmobil van haar zus in huis staat, maar dat is dan toch van haar zus en niet van haarzelf (en met vlagen weet haar zus dat ook heel goed duidelijk te maken... ;) ). Dus zo heeft ze ook wat dat echt van haarzelf is.

Ik probeer me even te bedenken wat we haar ook alweer voor haar 2e verjaardag gegeven hebben... Oh ja, ze heeft toen o.a. een loopfiets gekregen en een knikkerbaan. Beide heeft onze oudste nooit gehad.
    Maar het blijft lastig om iets te vinden... Al wordt het nu wel iets makkelijker nu ze ouder wordt en er meer keus in speelgoed komt.

Deel Deze Pagina