Vechten tegen slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rinskeeeeh, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi,

Mijn dochter vecht s middags en s avonds vaak tegen haar slaap.
    Gooit de speen uit om wakker te blijven, schrikt na 5 min slapen weer wakkerr, etc. etc.
    Als ik haar in haar bedje gelegd heb, is het hetzelfde verhaal en begint ze steeds weer opnieuw te huilen.
    Als ik er dan heen ga en haar speen geef is het weer goed, ga ik na een kwartier of 5 min. weer naar beneden, duurt het max 10 min. voordat ze weer begint te huilen. En soms gaat dat de hele middag door zo.

Ik vroeg me af of jullie dit herkennen en wat jullie als oplossing hebben gedaan?

Als ik even met haar heen en weer loop, valt ze ook in slaap, maar zodra ze in haar bedje ligt, wordt ze weer wakker.

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Dat deed onze dochter ook.
    Wij deden haar overdag dan in de box, daar sliep ze heerlijk ( ik weet het, een box is geen slaapplek, maar was voor ons een uitkomst). Onze dochter slaapt ook het best als er geluiden om haar heen zijn. S'nachts in dr ledikant ging wel gewoon goed. Hoe gaat het bij jullie s'nachts?

Nu leg ik haar in bed zodra ze in de ogen begint te wrijven of gaapt. Dat helpt ook wel.

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hier ook een vechtertje, wat hier het probleem was dat ze niet duidelijk liet merken wanneer ze moe was waardoor wij voorbij gingen aan haar natuurlijke ritme.

We hebben haar een tijdje op een schema gehouden, na 1,5 uur naar bed (incl. voeding). Sinds enkele weken (ze is nu 5 maanden) laat ze het beter zien, lachen maar wel een beetje zeuren/jengelen en ze is dan niet geinteresseerd meer in speeltjes o.i.d. Als ik haar dan oppak uit de box en een stukje loop laat ze haar hoofdje op mijn schouder vallen en weet ik dat het die tijd is.

Meestal als ik haar dan weg leg in bed gaat ze ook huilen. Ik geef haar dan haar speentje en ga de kamer uit. Zodra ze de trap hoort kraken gaat ze weer huilen en ga ik terug. Pak haar dan weer op, soms laat ze een boer en als haar hoofdje weer tegen me aan valt leg ik haar weg. Soms gaat ze dan weer huilen, een druppeltje vitamine D op haar speentje helpt haar zo nu en dan rustig te worden en dan valt ze in slaap.

Misschien kun je eens goed gaan observeren wanneer ze moe is, wat ze dan aangeeft. Ik heb zo een paar dagen vanaf het moment van wakker worden continu op haar gelet. Is even een paar dagen niks in huis doen maar ik heb een ander kind nu. Elke dag ben ik haar wat eerder naar bed gaan brengen, niet te vroeg natuurlijk maar nu kan ik haar naar bed brengen bij de eerste geeuw/wrijf in haar oogjes. Dan ben ik op tijd en slaapt ze meestal binnen 10 minuten (uitzonderingen daargelaten).

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet hoe vermoeiend het soms kan zijn vooral als ze overduidelijk heel moe zijn. Even een momentje afleiding kan helpen, en als het echt niet lukt haal ik haar eruit en probeer ik het na een half uurtje weer.

Succes en ik moet zeggen nu ze wat ouder wordt gaat het steeds wat beter, haar ritme verandert natuurlijk veel en het slapen is daar ook onderdeel van. Ze kan nu langer wakker blijven en wat kortere slaapjes doen. Maar als ze wakker is, is ze wel vrolijk. Dat was eerst niet en ik weet hoe jammer dat is. Voor haar, maar ook voor jou omdat je haar natuurlijk niet verdrietig wil zien!

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier ook een vechtertje! En nog steeds.. Juist in de box hoefden wij haar niet weg te leggen, net zo min als in de reiswieg of de autostoel.. Ons meisje sliep alleen in bed en dan alleen wanneer het echt nodig was ;)

Wat bij ons wel werkte was het invoeren van een duidelijk slaapritueel.. Dus eerst slaapzak aan, dan beneden fles, dan naar boven, naar buiten zwaaien dag dag, de nijntje knuffel een kus geven, helpen het rolluik te laten zakken en dan in haar bed, muziekje aan, aai over haar bol en weg..
    Overigens maakt het schema op zich niks uit, dat kan vanalles zijn, maar rituelen schijnen echt te werken en dat hebben wij ook wel ondervonden..

Het gaat inmiddels wel stukken beter, al blijft ze een vechtertje, in de auto begint ze te huilen en te mopperen als ze in slaap dreigt te vallen en dat geldt ook in de wandelwagen en op andere plekken.. Inmiddels heeft ze wel geleerd om in haar bedje gewoon aan de slaap toe te geven.. Dus het wordt beter ;) Succes!!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Slaapt ze in de draagdoek?

6. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar had onze zoon ook heel veel last van. Wij zijn begonnen met een inbakerzak volgens mij van swandlle me. Wat ook hielp is echt een ritueel. Inbakeren, muziekdoos aan, kusje en speen en dan weglopen. Als het speentje eruit viel terug lopen, speen geven en weglopen(zonder met hem te kletsen). Wat bij ons ook goed heeft geholpen heeft: baby op bed leggen voordat hij heel moe is. Dat werkt nu met 5 maanden nog steeds. Wanneer hij te moe is werkt niks meer en wil hij lopend in slaap vallen ;) zodra we hem neerleggen direct weer wakker..

7. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Wij bakeren onze dochter ook in als we haar in bed leggen. In een lakentje. Niet te warm.
    Als ze echt moe is, merken we dat omdat ze in haar oogjes wrijft en/of aan het feit dat NIKS meer goed is en ze om alles blijft huilen, wat je ook doet.
    Na de laatste voeding gaat ze meestal slapen s avonds, dan gaat het het beste. Maar de middagslaapjes wil ze nogal eens vechten en zichzelf wakker houden.

Deel Deze Pagina