EUhh. in bed nemen was bedoeld als tip hoor... En nee gelukkig hebben niet alle kindjes dezelfde gebruiksaanwijzing. Maar wat ik doe is ook tips geven. Ik zeg het alleen misschien wat kortaf waardoor het veroordelend lijkt maar dat is zeker niet zo bedoeld. Excuses daarvoor... Fijn dat het over is trouwens.
Euhm, mijn reactie over het hoofd gezien? En Eendje, je mag je woorden idd wel anders formuleren. Ik vond het ook nogal veroordelend overkomen. Jammer dat dat zo overkomt terwijl je het niet zo bedoelde.
Ja overheen gelezen inderdaad... Overigens denk ik dat hoe je kindje reageert voor 90% "aan de ouders ligt" en dat bedoel ik niet negatief. Maar bijvoorbeeld: Moeder A slaapt sinds de geboorte samen met haar kindje in bed. Na 1,5 jaar is het kindje hier dus helemaal aan gewend en zal kindje het bed ook als slaapplek zien en niet als speelplek. Moeder B heeft het kindje 3 maanden bij haar op de kamer gehad en daarna op de eigen kamer. Dat kindje zal met 1,5 de slaapkamer van zijn/haar ouders dus niet als zijn/haar slaapplek zien. Voor mijn dochter werkt samen slapen wel, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor andere ouders niet werkt. En zo zijn er nog 10 voorbeelden te bedenken
Goed dat je zelf er ook kritisch naar kijkt tips geven mag idd, daarom is het een forum, maar idd iets minder kortaf kan al heel anders klinken. Fijn ts dat het over is! Ben wel heel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen?
Dat vind ik maar een kromme redenering. Dus als je kindje tevreden is om als baby in een eigen bed te slapen, moet je het toch maar bij je in bed nemen just in case het twee jaar later opeens een moeilijke slaaptijd heeft? Nee, niet alles ligt aan de ouders. Het karakter van het kindje is ook belangrijk. Nature en nurture, allebei.
Nee dat bedoel ik niet! Je moet helemaal niets. Vooral doen wat bij jou past. Maar het bij je in bed nemen was een tip! Mijn dochter slaapt ook al sinds 5 mnd op haar eigen kamertje maar als ze het moeilijk heeft (tandjes, ziek enz enz) dan slaapt ze bij ons in bed of op de kamer. Dat werkt voor onze dochter prima! Maar ja dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kindjes werkt!