huilend in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Anne huild altijd als we haar in bedje leggen ze huild zich zelf dan in slaap Ik vind dit erg zielig maar het lukt niet anders. Ze gaat nooit slapen voor ze eerst even goed gehuild heeft. Herkennen meer van jullie dit. en gaat dit van zelf over
    En nog een vraagje Anne slaapt overdag nooit meer daN EEN HALF HOOGSTEND EEN UURTJE(3 keer per dag) Dit lijkt me erhg weinig maar meer wil ze niet (ik baber haar al in)
    groetjes gerdien

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb dit ook overdag...geen idee wat ik er aan kan doen..baker haar ook in..

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Huilen is voor een baby'tje de manier om de indrukken van de dag te verwerken, het komt vaak voor dat baby'tjes zichzelf in slaap huilen. Het kan geen kwaad, het oogt heel zielig maar voor zo'n kleintje is het heel goed..

4. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Zichzelf in slaap huilen heeft een functie, dan verwerken ze de dag en raken ze hun energie wat kwijt. Krijsen is een ander verhalen....
    Chiem heeft dit tot een maand of 3 gedaan, darana was het ineens weg.
    Soms jengelt hij nog wat ,maar meestal valt hij tevreden in slaap.
    Overdag slapen heeft Chiem in het begin heel weinig gedaan, nu hij ouders is steeds meer en langer.
    Als jullie kindjes verder tevreden zijn kun je er niet zoveel aan doen, dwingen lukt niet.
    Kijk goed naar je kindje en als je aanvoelt dat hij wil slapen (jengelen, wegdraaien, gapen,) dan zou ik ze gewoon in bed leggen en kijken of ze wil gaan slapen....Idd suc6

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Eslem huilt trouwens niet..ik reageerde op dat half uurtje maar willen slapen :)

Denk gewoon accepteren dat ze maar zoveel slaapt..gaat het savonds wle goed? Eslem slaapt savonds wel goed namelijk..tenminste..2 a 2.5 uur achter elkaar meestal..

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Doet Jamie ook hoor als wij hem in bed leggen. Op de arm slaapt hij dan, dus doen we hem in bed. Dan wordt hij even wakker en begint dan te huilen tot hij slaapt. Duurt soms wel meer dan 20 minuten! Maar hij slaapt dan wel goed.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow maar hoe kunnen jullie je kindje laten huilen dan?
    Eslem gaat echt heel erg huilen dan..de traantjes lopen over haar wangen..is toch zielig?
    en het nog niet over het geluid overlast voor de buren te hebben..

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik zeg het eerlijk, ik kan het niet, als ze al 2 minuten zo verschrikkelijk zielig huilt dan ga ik er naar toe, meestal is ze dan gelijk stil, weet het is mischien niet goed, maar kan er gewoon niet tegen. Als ik aan haar ogen zie dat ze echt moe is, dan blijf ik ff bij haar op dr kamertje en streel haar op haar wangetje, ik haal haar er niet uit! Zie ik dat ze echt wakker is, dan haal ik haar eruit en neem haar mee naar beneden. :rolleyes:

9. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee huilt zichzelf altijd in slaap
    Soms maar 2 minuutjes, soms een kwartier
    Maar ze moet altijd ff huilen

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb over dit onderwerp een poosje geleden ook een topic geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=20602.

Ik heb er dus voor gekozen om Hugo zichzelf niet in slaap te laten huilen. Beetje jengelen ok, maar niet krijsen. Dat kon ik dus ook niet en ik was/ben er niet van overtuigd dat dit goed is voor een baby.

Ik geef hem nu dus voeding (borst) en dan valt ie in slaap. Eerst moesten we ons helemaal suf wiegen om hem in slaap te krijgen, maar dat gaat nu steeds makkelijker. Soms kan ie zo na het voeden z'n bed in. Hij schrikt nog wel even wakker als ie z'n bedje raakt, maar tegenwoordig slaapt ie ook zo weer verder als we hem z'n lebberknuffeltje geven. Vind ie heerlijk om daarop te sabbelen :D

Hugo deed overdag ook steeds minislaapjes. Nu slaapt ie steeds ongeveer anderhalf uur en twee a drie slaapjes per dag.

3 weken geleden dacht ik nog dat dit noooooooit over zou gaan, maar ik zie het nu weer helemaal zitten. Er zit een stijgende lijn in!

Succes met je meissie :D

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dus je wacht ook tot hij echt slaapt aan de borst voordat je hem in bed legt..of je legt hem meteen in meteen zodra je ziet dat hij een beetje begint weg te dommelen..?

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Giulian heeft tot 9 mndn ook niet overdag geslapen, soms een verloren paar minuutjes. Maar hij was er ook niet vervelend van. Makkelijk kind.
    Hij viel ook 's avonds niet huilend in slaap, dus dat herken ik niet.

13. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Een beetje dommelen is nog niet genoeg op dit moment, maar ik denk dat dat wel komt. Ik laat hem echt in slaap vallen aan de borst. Dan wacht ik nog even en dan leg ik hem weg. Dan gaan de oogjes nog even open en soms begint ie dan wat te jengelen. Snel een pinkie erin en als ie weer rustig is geef ik hem z'n lebberknuffel. Vaak is ie dan half wakker. Heel soms horen we hem nog een beetje jengelen, maar dat is heel minimaal en hooguit 5 minuutjes.

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nouja zo doe ik het dus ook..maar ze is nu een maand oud en ik vond het dus tijd worden om haar te laten wennen in bed in slaap te vallen...maar weet niet of me dat gaat lukken..had er al een topic over geopen voor tips ofzo :)

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Proberen en volhouden, komt echt wel..

sterkte

16. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ja, ik wilde het Hugo ook graag leren om zelf in slaap te vallen, maar gewoon in bed leggen werkt gewoon nog niet. Volgens het consultatiebureau zal hij op deze manier altijd afhankelijk van mij blijven om in slaap te vallen, maar ik denk van niet. Lekker eigenwijs he... Maar het is mijn kind, niet dat van het CB. Stapje voor stapje komen we er wel.

17. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Af en toe huilt Thomas ook om in slaap te vallen. Gek genoeg is dat alleen overdag. Vanaf de fles van 18.30 uur en na de laatste fles 's avonds slaapt hij direct. In ieder geval hoor ik hem dan niet huilen.

Overdag heeft hij altijd een paar minuutjes nodig om in slaap te komen.
    Ik ga dan niet naar hem toe - pas na 10 minuten of wanneer hij gaat krijssen. Dat vind ik zielig.

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dat heeft Jamie gek genoeg ook. Overdag moet hij huilen om in slaap te vallen, maar 's avonds en voor de nacht issie zo vertrokken... dag/nacht ritme zit er snel in blijkbaar.. ;)

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Bij mij is er ook een verschil in savonds en overdag hoor..hoewel ik er vaak uit moet voor de voeding en ze dus kort slaapt valt ze wel sneller in slaap..

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman huilt zichzelf ook in slaap, vaker overdag, soms savonds... Ik ga alleen naar haar toe als het of heel lang duurt, of het jengelen krijsen wordt.

Deel Deze Pagina