huilend in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    en wat als ze dan weer begint te huilen?

Ik had haar eruit gehaald trouwens..haar luier verschoond..gevoed..en weer in bedje gelegd..toen een kwartiertje laten huilen..nu net nar haar toe gegeaan en mijn hand op haar wangetje gelegd en ze viel meteen in slaap..
    Wat als ze nu weer begint te huilen? weer een tijdje laten huilen?

sorry voor al mijn vragen ik heb geen boekje over dit onderwerp ofzo en ik wil het wel goed doen..vandaar :)

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    maakt niet uit meis die vragen :) daar zijn we voor

ja dan kan je het herhalen dat noemen ze 10 min therapie hihi

dit moet natuurlijk niet heel de ochtend doorgaan want dan ben jij gesloopt

ook als ze zo klein zijn hebben ze last van verlatings angst

Cailtin had er ook last van maar meestal viel ze toch wel in slaap na 20 minuutjes

en anders ja haar toch maar bij je nemen als ze niet te kalmeren is

je moet doen wat jij denkt wat goed is voor je kleintje

want als deze 10 min niet helpt als je dat meerdere keren herhaalt heb dan gaat het waarschijnlijk toch niet lukken

sterkte meis hopelijk tukkert ze nu lekker door

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    bedankt :)

ze slaapt nu al bijna een uurtje...als ze nu wakker wordt zal ik haar eruit halen :)

het is denk ook even doorzetten..ze moet wel leren dat dit dus de bedoeling is..en dat ze niet alleen gelaten wordt..want ze huilde dus heel erg..ent oen ik bij haar kwam en mijn hand op haar legde werd ze rustig en viel meteen in slaap..dus moe was ze zeker weten :)

snachts pas ik het niet toe overigens..daar heb ik nog even geen zin in wil wel rustig kunnen slapen..net als mijn man..en de buren :p

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Het gaat dus de goede kant op! Bravo en nu volhouden!

Veel succes gewenst ;)

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wow nu ik hier kijk..dan slaapt ze nu dus al 3.5 uur...wow!

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De aanhouder wint ;)

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    jaa :) en heb haar iets over enen eruit gehaald..verschoond..de borst gegeven..en nu slaapt ze weer..althans net in bed gelegd..weet niet of ze door gaat slapen als ze merkt dat ik er niet ben..ze was al tijdens de borst heel erg suffig geworden dus snel ingebakerd en in bed gelegd..

ik ga snel weer verder in het huis haha..

Hoop wel dat we nu niet krijgen dat ze overdag slaapt en snachts niet :)

is het eigenlijk wel normaal dat haar dag nog steeds bestaat uit slapen wakker worden eten en weer slapen? of moet er tijd tussen zitten dat je wat met haar doet ofzo?

8. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    De eerste weken kunnen ze heel veel slapen. Bijna van voeding tot voeding. SOmmigen gaan ermee door tot ze 3 maanden zijn.....

Ik laat Thomas na het slapen wel even in de box liggen of bij mij. Zodra ik zie dat hij moe wordt, dan leg ik hem in bed. Dit wordt de laatste paar dagen steeds later. Hij wil graag bij me zijn. Zit nu ook gezellig in zijn wipstoeltje te "uhh-en" en lachen naast me. :) :)

Tot 2 weken terug was hij na het voeden nog een half uurtje wakker en ging dan weer naar bed. In totaal dus maar een uurtje wakker.

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja nouja ze viel zelf dus bijna in slaap tijdens het voeden dus dan neem ik aan dat ze moe is en dan gaat ze naar bed..
    Sowiezo blijft ze niet stil als ik haar ergens neer leg of gewoon met haar ga zitten..dat houdt ze niet lang uit iniedergeval..

Maar er zit nu dus vooruitgang in...net dus weer in bed gelegd..toen werd ze na 10 minuten ofzo wakker en huilen huilen..5 minuutjes laten huilen en toen bij haar wezen kijken..mijn handje weer op haar wangetje gelegd en gesust..en ze was zo vertrokken..het is dus toch dat ze even wil weten dat ik bij haar ben denk ik..nu keek ik net lag ze met haar oogjes open..weet niet of ze dus straks wakker wordt weer...

10. sweetangel100

Super meid! Gewoon volhouden zo, het gaat hartstikke goed!
    Trouwens het is niet zo dat als ze overdag veel slapen, ze 'snachts niet slapen... Juist andersom... Hoe beter ze overdag slapen, hoe beter ze 'snachts slapen, omdat ze meer tijd (slaap) hebben om dingen te verwerken en dus rustiger kunnen slapen.

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    oh echt? InsaAllah joh! :)

wel heelrijk..krijg vanavond visite..dus heb het eten al klaar gemaakt..ben nu het huis aan het opruimen..net de badkamer gedaan..en ga zo ff steppen op mijn nieuwe stepapparaat voor de laatste kilootjes :p

InsaAllah blijft het dus zo goed gaan..ik vind dit wel heerlijk..hihi

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Het beste kunnen die kleintjes de dingen verwerken in een rustige omgeving. Als je ze beneden in de box te slapen legt, dan is dat altijd onrustiger dan dat ze in hun eigen bedje slapen. Ik leg Silvester nu iets meer dan een week in zijn eigen bedje te slapen en gisterennacht heeft hij 6 en een half uur achter elkaar geslapen (!) en vannacht waren dat er 7:10 uur. Als dat geen vooruitgang is, dan weet ik het ook niet meer! En hij slaapt overdag ook heel goed. Hij is vanaf het moment dat ik hem uit zijn bedje haal en voedt ongeveer een uurtje bij elkaar wakker en dan merk ik dat hij moe wordt en dan gaat hij weer naar zijn bedje! En dan kan mama eindelijk ook weer eens iets in het huishouden doen of even lekker op het forum lezen!

Volhouden hoor, want dat is het beste voor de kleine en zeker ook voor jou zelf!

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Eslem heeft dus gister avond van half 8 geloof ik tot 1 uur geslapen! Dat is echt voor het eerst..en daarna was ze steeds elke 2.5 uur wakker..nou dat is te doen..zolang ze maar slaapt vind ik alles best..sochtends laat ik haar dan even eruit..even samen achter de computer of zitten en met mijn man knuffelen bij ons in bed..en daarna weer slapen en nu slaapt ze dus hardstikke goed vandaag joh..van half 10 tot 1..en van 2 tot nog steeds nu.. Dit heb ik nog nooit gehad overdag ..ja de eerste week maar daarna niet meer...

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nog een vraagje he (ben ik weer :))

Zou iemand die zo'n boekje heeft eens willen uitleggen hoe het nou precies werkt?

doe ik het goed?

Ik leg eslem nu in bed wanneer ze een beetje haar oogjes begint dicht te doen en wanneer het dus echt duidelijk is dat ze slaap heeft..ik zeg haar weltrusten en geef haar een kusje..en wieg haar bedje eventjes en ga dan weg..dan begint ze dus te huilen...ik ga meestal na 10 minuutjes naar haar toe..en leg dan even mijn hand op haar wangetje en maak sus geluidjes..daar wordt ze rustig van en vandaag viel ze daar steeds meteen van in slaap..

Is het nu niet zo dat we van het een naar het ander gaan..dus inplaats van dat ik haar op schoot in slaap ga sussen gaat ze nu begrijpen dat ze eerst huilt en dat ik dan kom..dus dat dit een ritueel gaat worden ofzo?

Ik merkte wel dat toen ze net huilde dat ze zachter huilde dan vandaag..niet dat geschreeuw zeg maar..ik was naar haar toe gegaan na 10 minuutjes maar ik zag dat haar armpje uit de bakerzak was..dus heb haar wee ropnieuw ingebakerd..even de borst gegeven en weer in bed gelegd..ze huilt (nog) niet..

Ik ben erg onzeker..wil het wel goed doen en niet maar wat aankloten..

Probeer zo veel mogelijk regelmaat te houden..maarja dat kan natuurlijk ook niet altijd..elke dag is weer anders natuurlijk..en soms komen er dingen tussendoor..zij die wakker wordt en mijn eten dat op staat dus dat ik met haar even in de keuken bezig ben bijv. of visite dat komt whatever..

15. sweetangel100

Hey Gulay, als je merkt dat ze zachter huilt kun je ook eens een kwartier proberen te wachten ipv 10 minuten... Erna zou ik toch gewoon even erna toe gaan, want tot nu toe slaapt ze dan wel telkens toch? Er komt een keer dan slaapt ze al voordat het kwartier om is!

16. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gaat lekker zo he Gulay zie ik :)

lekker meis voor je , zo zie je maar weer je kleintje is nu tevreden

weet dat mama in de buurt is dat geeft haar een veilig gevoel

en je kleintje slaapt niet te veel hoor :) lekker laten tukke zou ik zeggen

Caitlin was ook zo , die sliep ook heel veel en ik heb nog een goede slaapster aan haar

ik zou het ritueel van 10 min nog even aanhouden
    als je merkt dat ze niet echt huilt maar mekkert dan kan je het wat verlengen

meis geniet lekker van je moppie en je ziet komt allemaal goed :)

geniet van je rust hihihi

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Je doet het goed en dat merk je doordat je kleintje een stuk rustiger huilt! Ik zou zeggen, ga zo door!

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Gister nacht is ze in slaap gevallen zonder te huilen..en vannochtend ook! :D

19. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    You go, girl!
    lekker dat het nu goed gaat!

groetjes Niki

20. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    heb het net ook maar even gedaan... normaal wieg ik hem ook in slaap...
    maar nu was hij al 4 keer in slaap gewiegt en elke keer werd ie wakker zodra hij zun bedje raakte...
    en voelde mezelf ook niet goed..
    dus dacht NU EVEN NIET...
    heb hem stevig ingebakerd...
    normaal wurmt hij zich namelijk los als hij ingebakerd zit en gaat huilen...
    dat is nu echt onmogelijk...
    zelfs mohammed ali kan zich er niet uit krijgen!
    en heb hem laten huilen...
    maar nog geen 5 min en het was stil :|
    en nu ligt ie al zeker een kwartier met om de 2 min een zachte kreun die door me babyfoon komt...
    :) lekker hoor

Deel Deze Pagina