De titel zegt het al . Ben een beetje opzoek naar inspiratie Tweede kerstdag komen mijn ouders bij ons eten en we willen echt een driegangenmenu in elkaar zetten. Heb zelf al wel wat ideetjes, maar beetje extra inspiratie kan geen kwaad
Vooraf : Gegrilde sint-jakobsschelpen met pompoencoulis hoofd: crispy tonijn met sesamkrokant, zoetzure groentes en avocado creme Na: Kletskopje van suikerbrood, zelfgemaakt kaneelijs en gecaramelliseerde peer.
Ik heb een 5 gangenmenu in petto: - Ossenhaassalade - Saffraansoep met garnalen - Lauwwarme knolselderijsalade - Gevulde kalkoen - Chocoladeijstaart
Ik maak altijd een groot warm buffet (geen plek om iedereen, laat staan plus eten, aan tafel te krijgen haha). Voorlopis staat dit om mijn menu: - gebraden kip met citroen en tijm; - gebraden kip met pompoen en zoete aardappel; - gebraden ham met honing-mosterd; - gebraden ham met cranberry; - aardappelgratin; - aardappelpuree; De groenten ben ik nog niet over uit maar dit maak ik er sowieso bij: - twee verschillende salades; - cranberrysaus; - stoofperen; - appelmoes. En voor bij het stokbrood maak ik zeezout- en knoflookboter. Succes Edit: en Schwarzwalder Kirshentorte met ijs, slagroom en warme kersen toe.
Hier trouwens een paar succesrecepten van vorige jaren: Amuse of voorgerecht: Pancettahapjes met gekaramelliseerde sjalot - Recept - Allerhande - Albert Heijn Rosbiefroosjes met biet en mierikswortel - Recept - Allerhande - Albert Heijn Bosuipoffertjes met rivierkreeft - Recept - Allerhande - Albert Heijn Sint-jakobsschelpen met milde knoflooksaus - Recept - Allerhande - Albert Heijn Garnalensalade met citroenmayonaise - Recept - Allerhande - Albert Heijn Soep: Wildbouillon met fijne groenten - Recept - Allerhande - Albert Heijn Wildbouillon met gerookte eendenborst - Recept - Allerhande - Albert Heijn Spoom: Perenspoom - Recept - Allerhande - Albert Heijn Nagerecht: Gebakken ananas met peperijs - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Voorgerecht: courgettesoep met boursin Hoofdgerecht: gourmet met diverse groentjes en kroketten Dessert: frambozen bavarois Kan niet te lang meer recht staan zonder last te krijgen dus is het iets simpels dit jaar. Vorig jaar: Voorgerecht: knolselder soep met lookbroodjes Hoofdgerecht: kalkoen met gevulde aardappelen met spek, witloof, boontjes of gebakken appeltjes Dessert: chocolademousse taart (recept jeroen meus) Smakelijk alvast
Ik heb gekozen voor het kerst allerhande pakket. Voor: visplateau Tussen: bouillion met champignons Hoofd: eendenborst Na: trifle met o.a. mango.
Voorgerecht: Nog niet echt over uit. Waarschijnlijk iets van bruschetta ofzo/ Hoofdgerecht: Varkensrollade met pepersaus, een gevulde portobella, aardappel gratin en stoofpeertjes. Nagerecht: een Grand dessert
Hier wordt. Er Italiaans gekookt tweede kerstdag. Mijn man maakt zelf pizza's ,spaghetti Boulogne, zeevruchten salade, en Italiaanse tomatensoep. Gelukkig hoef ik heel de kerst niet te koken haha. Kerstavond zijn we bij mijn ouders voor een buffet. Eerste kerstdag uiteten met mijn schoonfamilie daarna naar mijn schoonbroer thuis voor cadeautjes. En tweede kerstdag komt mijn familie weer en kookt mijn man. Ik zeg goed geregeld Snoeki. Ik ben namelijk echt geen keuken prinses
Wij hebben vanmorgen het kerstmenu vastgesteld. Voor: Rundersalade en zalmsalade Hoofd: Wildstoofpot Gerookte zalm (gefileerd) Gerookte paling Varkenshaas met saus Haricotverts in spek Na: Chocoladeijstaart Aardbeienijs met slagroom voor mijn dochter en vader
Vooraf Kippensoep met broodjes. Hoofdgerecht gevulde kipfilet (vulling van pate en noten) en gevulde varkenshaas (vulling van bosui, paprika, knoflook, sojasaus en jam) Na een weense chocoladetaart gevuld met hazelnootpast en abrikozenjam. En ijs. Alles zelfgemaakt behalve het ijs.
Zie lekkere dingen tussen staan. Genoeg inspiratie. 1ste kerstdag komen we met de hele familie bij elkaar en iedereen neemt iets lekkers mee. Zelf zat ik te denken aan pasteitjes en mango ijs. Voor de tweede kerstdag staat nog niet vast, maar dit is wat ik in gedachten heb: Voorgerecht: geen idee nog Hoofdgerecht: varkenshaas in bladerdeeg met een champignonvulling en aardappelgratin Nagerecht: gegrilde ananas met vanilleijs of gekaramaliseerde ananasijs met nog iets erbij. Wat moet ik nog verzinnen