Als ik praat hoor je mijn zachte stem ook echt geen huizen verderop hoor, zeker niet dwars door een krijsbui heen Of misschien voerden ze die "negeertechniek" uit van die Jo Frost als je die kent. Met rug ernaar toe zitten en laten huilen, duurt soms ook echt uren bij die gezinnen
Nou ik denk dat ik zijn kamer in gelopen was en had gezegd van doe even normaal. Dit had ik echt niet gepikt laat mij als ouder echt niet voor paal zetten voor de hele buurt. Trouwens mijn dochter heeft dit dit jaar ook gedaan. Ze wilde naar beneden spelen er was wat voor de buurt. Broer mocht wel zij moest naar bed. Ze hing ook uit het raam en ze ging mij toch te keer. Heb ze in de gang gezet. Waar niemand haar hoorde. Een gesprek met haar aangaan ging ook totaal niet.! Het was 21.30 ja broer mag wel jij niet hij is 15 jij bent 5! Oei ze was laaiend en ze was wel beneden geweest maar het was bedtijd.
Mijn zoon huilde 24/7 en wilde nooit getroost worden. Nu heeft hij nog wel is driftbuien icm huilen en stampen. Negeren is dan enige optie omdat hij eerst rustig moet worden en dat niet lukt door hem te over prikkelen. 1x toen zoontje nog klein was stond buurvrouw om 3 uur in de nacht aan de deur of ik zoontje stil wilde houden. Nou echt stond met bek vol tanden, wallen op mijn tenen en dood moe en kon niks geen woord uitbrengen.deur dicht gegooid pfff. Ben nu nog klaar met die vrouw
Soms ben je als ouder radeloos als je kind al dagenlang achter elkaar blijft huilen en schreeuwen. Ik heb ook een hele moeilijke fase gehad met mijn dochter dat ik haar maar niet stil kreeg. We hadden ook aangebeld bij de buren en onze excuses aangeboden (gelukkig had hij er begrip voor). Wanneer je ziet dat ze gewoon thuis zijn zou ik verder niets doen.. tenzij het echt al één week aan de gang is..
Dat vind jij, maar een ander vindt dat anders. Wettelijk gezien doet die ouder niets verkeerd en is het dus volkomen acceptabel.
Aangezien je aangaf dat ouders beneden zaten, was dat dus niet aan de orde, dat er werkelijk een onveilige situatie zou kunnen bestaan. Ik heb je reacties gelezen en je hebt zelf duidelijk hele andere keuzes gemaakt. Prima, ik zit ook meer in jouw lijn dan in de lijn van deze ouders. Je kunt alleen echt niet -zeker niet als buitenstaander- daar een ander over aanspreken. Jij voelt je niet OK bij deze keuze, maar dat is dan uiteindelijk wel echt jouw probleem. De ander daarover benaderen, heeft absoluut dan de ondertoon: ik vind jouw pedagogische keuzes niet OK. Daar zit jij ook niet op te wachten, dat die moeder bij jou aankomt en zegt: Niekepiek, ik maak me wel zorgen over jouw kind hoor, want wat ik vandaag opving ....