Op vakantie en dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ntje, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    We al 6 januari een midweekse naar cp maar we zijn ook al voor van de zomer aan het kijken voor een vakantie.

We twijfelen zelf nog tussen een all in vakantie in Turkije oid. Of een auto vakantie naar Italië of Spanje in een huisje ofzo met airco zodat onze hond ook meekan.

Maar nu zit ik te denken, wat doe je dan zo s'avonds op vakantie? Ik begrijp dat je je aan moet passen aan je kindje maar zit je dan iedere avond al om 7 a 8 uur in je hotelkamer/huisje?

Het zal vast allemaal wel loslopen maar dat vraag ik me toch af.

Nu dat midweekse naar cp. Nemen we d'r gewoon mee en slaapt ze in de wagenbak als we gaan eten maar kan dat tegen die tijd ook nog?

We willen het liefste in mei denk ik. Ze is dan zon 7 maanden.

Denk ik nou heel moeilijk of juist weer te makkelijk?

Tips, adviezen en ervaringen zijn welkom:).

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij zijn toen ons zoontje 7 maanden was naar Amerika geweest.

Elke avond gingen wij uiteten en hij ging mee en lag dan te slapen in de maxicosi of de buggy.
    Als we thuis kwamen legde we hem weer in zijn bedje.

Wij willen aankomende zomer ook een all-in vakantie gaan doen. Ik zit eraan te denken om als we savonds nog even een terrasje willen pakken mijn zoontje dan gewoon in de buggy te leggen en savonds weer overleggen in bed.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben van het ritme dus hier is het 19:00. Uur slapen in hun bed.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Onze eerste vakantie met oudste dochter was toen ze 5 maanden was, all-inclusive naar fuerteventura.
    Aangezien mevrouw geen kinderwagen-slaapster was, zaten wij dus inderdaad rond 21.00 in ons appartement.
    Maar ja, lekker wijntje er bij, beetje kletsen, spelletje, vroeg naar bed ;)
    Hier is gebleken: als de kindertjes een fijne vakantie hebben, is dat ook zo voor papa en mama. Vakanties die je had voordat de kinderen er waren, die komen voorlopig niet meer terug.
    Desalnietemin is het echt heel leuk, met je kindje op vakantie!

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn al diverse keren op vakantie geweest. Wij zijn totaal niet van de regelmaat (heeft onze zoon ook niet nodig).

Met 10 weken zijn we een weekje naar Terschelling geweest en zijn 's avonds gewoon op stap geweest. Met 12 weken een weekend gekampeerd en ook daar was hij bij.

Met 13 maanden zijn we naar Amerika geweest en daar waren we ook redelijk flexibel. In die tijd sliep hij ook graag in de auto.

Nu heeft onze zoon niet veel slaap nodig, dat scheelt ook. Wat ik zo weet, is dat we 's avonds echt wel veel gedaan hebben, maar ook lekker veel spelletjes gedaan hebben terwijl hij sliep.
    In de eerste weken hadden we een camper en konden we 's avonds echt niet rijden (pikdonker), maar de andere weken waren 's avonds ook echt leuk!

Je weet gewoon niet wat voor kindje je tegen die tijd hebt. Als je dochtertje nu zonder slaap kan, kan dat tegen die tijd ook vaak wel.

Veel plezier in ieder geval!

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik zou ook lekker naar het buitenland gaan maar hou zelf wel goed rekening met het klimaat.

Als je een hotel boekt (liefst natuurlijk met twee kamers) en uitzicht op het zwembad/strand vermaak je je vast toch?

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    lekker degelijk spelletjes mee, rummikub, stok kaarten, dobbelspel haha
    wijntje erbij en ik vermaak me wel hoor:D

en denk eraan, je kleine is s morgens vroeg ook weer wakker he, dus stappen tot een uur of 2 zit er niet in vrees ik...;)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hier werkte slapen in de buggy prima tot een jaar of 3, In slaap vallen in bed en dan overhevelen in de buggy. Grote doek er over en lekker eten :)

wij zijn geweest in:
    Marokko
    Egypte
    de VS
    Italie
    Frankrijk
    Turkije
    Spanje
    Tenerife (Spanje)
    altijd in hotels en meestal in familiekamers/ huizen / appartementen

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mhhh klinkt bekend :D
    Hou vol, wij hebben deze vakantie uit kunnen slapen! Jaja ooit gaat dat weer gebeuren :)

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

ohh mij hoor je niet klagen, meneer sliep lekker tot uur of 9, half 10. plakte zn ochtendslaapje dan gewoon aan de nacht haha:D
    maar weet dat het niet overal zo is....

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben al heel wat vakanties met kinderen in allerlei leeftijden gehad. Je zit 's avonds idd wel meer thuis/bij de caravan dan zonder kinderen, maar je kunt ze ook wel makkelijk meenemen als je bijv. uit eten wilt of zo. Gewoon niet te moeilijk doen, dan doen zij het ook niet.

Komende week gaan we met de kids naar de Canarische eilanden in een bungalowtje. Ik denk dat we dan meestal overdag uit eten gaan (lekker lunchen) en dan 's avonds wat makkelijks bij het huisje eten. Voor zo'n weekje schuift het ritme niet helemaal op, bovendien is het daar ook vroeg donker, dus ik denk dat de kinderen op redelijk normale tijden gaan slapen. En dan zitten wij 's avonds idd wat te lezen of een spelletje te doen. We hebben ook een tv met DVD, dus ik denk dat we maar wat films meenemen.

12. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ja wij gaan ook op vakantie, en ben erg benieuwd!
    Ons ventje is behoorlijk van de klok met zijn slaap, en dat zal dan ook wel zo zijn. Die klok heeft hij helemaal zelf ingebouwd want ik ben helemaal niet van de tijden enz. (soms denk ik dat hij ergens een horloge verstopt hoor).
    Dus rekken werkt hier niet. Maar we hebben een heerlijk bungalowhuisje gehuurd die aan een zwembad ligt! dus lekker babyfoon mee, en plonzen savonds ;) En voordeel van een huisje is dat je niet persee uit eten hoeft en ook zelf een keer kunt koken??? ZO had ik het tenminste bedacht :p We gaan het uitvinden dit jaar! En idd lekker spelletjes doen enz.
    Helaas is ons ventje een echte buikslaper en kan alleen zo in slaap vallen of in de draagdoek.. dus savonds uit eten hoeven wij echt niet te proberen, maar och dat vind ik nog niet zo'n ramp ;)

Deel Deze Pagina