hallo ons jongste zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden en loopt wat achter met zijn taal , maar dat gaat nu opeens heel snel dus dat komt wel goed. alleen op het consultatiebureau vinden ze dat ze niet zo goed contact kunnen maken met hem. als hij daar is ziet hij allemaal leuke dingen en dat vind hij belangrijker dan doen wat ze zegt of als ze hem roept reageert hij niet meteen, want dan is hij bezig en reageert dan even niet dus ze wilt hem laten testen, maar thuis is hij anders hij maakt contact met andere kinderen, gaat zelfs naar vreemde mensen toe. wijst dingen aan of hij wil wat met mij doen. doet verstoppertje of andere kiekeboespelletjes. hij kan ook goed zelf spelen en vind dat heerlijk, maar ik merk niet dat hij geen contact maakt met andere kinderen. en als wij hem roepen dan reageert hij gewoon en als we wat aan hem vragen dan doet hij dat gewoon. hij is in ieder geval absoluut niet mensenschuw en is ook helemaal niet bang voor vreemde mensen. . volgens mij allemaal heel normaal.ik maak me in ieder geval geen zorgen. heeft iemand dit ook wel eens gehoord van het consultatiebureau? groetjes wendy.
heb het persoonlijk nog niet voorgehad maar hé jij kent je kind toch het beste. dus als jij geen probleem ziet zou ik dit naast me neerleggen. daarbij op wat zouden ze hem dan willen testen? want de meeste testen kan je toch maar pas op de leeftijd van rond de 6 jaar uitvoeren wl je correct resultaat hebben dus vind dit een raar voorstel van hun
Hier lukken ook niet al die testjes.. Ze zijn nou eenmaal snel afgeleid, zeker met al dat nieuwe speelgoed om zich heen.. Ik zou gewoon afgaan op je eigen idee. Jij ziet hem de hele week door, zij maar eens in het jaar voor 10 minuten.. Maar hier vraagt het CB ook altijd door hoe het thuis is. Of hij daar die dingen wel doet (stapelen, bewegingen, contact maken etc). Als dat zo is, dan maken ze hoogstens een notitie om het de volgende keer nog eens te bekijken. Maar verder geen niks..
Ik denk dat het cb vooral goed is in het vaststellen van afwijkingen van het gemiddelde... (en niet per definitie in ze oplossen.. daar heb ik zelf slechtere ervaringen mee zegmaar) en jijzelf.. bent natuurlijk geen voorbeeld qua vreemde mensen maar als jij denkt dat er niets aan de hand is... tja.. het is jouw kind he en cb ziet zo'n kind 10 minuten en daar moeten ze hun mening op baseren.. dus als hij dan toevallig even 10 minuten geen zin heeft hebben ze wellicht een mening die gebaseerd is op het verkeerde dat wil niet zeggen dat hun mening meteen niet goed is... maar ze hebben gewoon zo weinig tijd dat het heel makkelijk is om verkeerd te oordelen. en als er niets aan de hand is.. zal dat ook uit zo'n test komen bovendien kan je natuurlijk altijd uitleggen dat hij thuis helemaal niet zo doet.. en dat je het liever nog even aankijkt. je bent niet verplicht het cb advies op te volgen. al ben ik heel benieuwd wat ze dan precies willen gaan testen en hoe
hoi wendy, toen ik op de kleuterschool zat dacht de juf dat ik mogelijk autistisch was omdat ik vaak alleen speelde. echter, ik deed dat omdat ik sommige kinderen soms te druk vond, ik prima in mijn verhaal op kon gaan en soms wat onzeker was. soms beginnen mensen over dingen waar ze eigenlijk weinig verstand van hebben. ik vind het dan heel storend dat mensen zoals van het cb gelijk dingen gaan roepen. nu wil ik niet zeggen dat het bij jouw zoontje net zoals bij mij vroeger was, maar mijn moeder zei gelijk tegen die juf 'dat is onzin' en er is ook niets met me aan de hand. jij als mama kent je uk het beste! leuk detail: ik zit in een heel sociaal beroep en het gaat me goed af. alles kan dus!
Kunnen ze niet bij je thuis komen? Dat lijkt me een veel beter. Dan is je zoontje in zijn eigen omgeving. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de adviezen van het consultatiebureau niet altijd even serieus neem. Natuurlijk zien ze wel eens goede dingen, maar zoals hierboven al werd gezegd zien ze ook vaak dingen die afwijken van een "gemiddelde" Niet ieder kind is gelijk dus ontwikkeld het zich ook op zijn eigen manier.
het cb is iets veradelijks voor zo'n kleintje aan de ene kant zien ze een heleboel speelgoed en aan de andere kant zit daar die vrouw die me wil nakijken en zelfs prikt een van mijn zoontjes luisterd ook alleen maar als hij dat wil dat flikt ie bij mij ook als ik hem roep dan kijkt ie pas als ie daar zin in heeft vooral als ie ergens mee bezig is hij negeert me dan bewust het is op het cb ook al eens gebeurt dat ie niet mee wilde werken en ze hebben er eigenlijk nooit echt iets van gezegd het bewust negeren kan echter wel op een vorm van autisme wijzen en misschien dat ze daarom op het cb bij jullie er zo op reageren