Mijn zoontje van 5 maanden doet overdag een slaapje. Hij gaat rond half 1 naar bed toe en wordt om 3 uur half 4 weer wakker. Nu is het zo dat ik ook wel een keer in de middag weg wil, maar zit dus met het middag slaapje. Wat zouden jullie doen? gewoon een keer weg gaan en het middag slaapje overslaan of niet?
Ja hoor gewoon weg gaan, ik zou wel iets van een kinderwagen mee nemen,vaak vallen ze daar wel in slaap.
Dat hangt van het kind af, maar toen onze kinderen 5 maand oud waren sliepen ze ook nog wel in de kinderwagen, dus ging ik gewoon waar ik naartoe wou. Later toen ze niet meer in de kinderwagen konden ging ik alsnog wel en als ze moe waren sliepen ze wel in de kinderwagen. Of als ik op bezoek ging, nam ik een campingbedje mee. Maar ik heb wel erg makkelijke kinderen wat weg gaan betreft, die slapen overal of halen het de volgende dag wel weer in.
Draagdoek vindt hij niks hihihi.. Ja ik weet dat ik hem mee kan nemen, maar ik ben zo bang dat ik zijn ritme/patroon doorbreek. Het is mijn eerste mijn kind dus ben nog best onzeker over van alles..
Wij gaan hier gewoon weg. We proberen zoveel mogelijk omstandigheden te creëren dat ze toch kan slapen maar altijd lukt dat niet. Den merken we uiteraard dat ze 's avonds vermoeider Is en doen haar dan gewoon eerder naar bed. Zolang het niet dagelijks is moet dat kunnen. Anders kun je nooit iets.
Ja precies dat denk ik dus ook , dan kan je dus nooit iets doen! Maar ik ben zo bang dat ik zijn ritme doorbreek hahaha. Maar in ieder geval jij neemt je kindje gewoon over mee naar toe
Mijn oudste doet nog een middagslaapje, van 2 tot 5 dus dan kan ik smiddags ook nergens heen. Vind het helemaal niet erg eigenlijk. In de ochtend gaan we altijd wat doen en smiddags doe ik dan mijn huis of de was.
Zo doe ik het ook, niet dat ik nooit 's middags weg ben, maar in principe plan ik mijn dag wel in naar mijn kinderen, niet de kinderen naar mijn dag. Maar voor een keertje moet het wel kunnen natuurlijk.
Okey, Dus jij slaat ook nooit het middag slaapje over? Ik moest 1 keer naar de fysio voor mijn zoontje rond het middagslaapje en merkte toen dat hij heeel erg hangerig en huilerig was, dus durf eigenlijk niet meer zo goed het slaapje over te slaan en vroeg mij af hoe andere moeders dat doen. Ik hoor vaak van vrienden (kinderloos) dat ik te truttig ben met mijn zoontje en dat hij zich aan moet passen aan mijn ritme en niet andersom, dus ben een beetje onzeker daarover.
nou ik zou het ook niet overslaan hoor dat middagslaapje, maar i.d. kun je wel zoeken naar oplossingen zodat hij elders kan slapen. Beetje lastig dat hij niet in de wagenbak slaapt dat deden wij altijd en toen ze wat ouder was in de buggy die plat kon. We kunnen nu pas zonder problemen het middagslaapje overslaan ... als ze 5 mnd zijn moeten ze echt nog wel slapen overdag
Ik ga niet naar buiten tijdens het middagdutje van mijn dochter.. Want ze slaapt nooit als we ergens naar toe gaan en dan zeurt ze zoo veel en dan is ze hangerig en dan wilt ze al om een uur of 1800 al slapen.. Wel als we een afspraak bij de dokter ofzo hebben gaan we wel maar anders niet..
Ja ik merk ook dat hij echt zijn slaapje nodig heeft, want anders is hij gewoon echt chagrijnig hihi, maar ik word onzeker van opmerkingen uit mijn omgeving. Ik denk dat ik gewoon zijn slaapje erin houdt haha
Nou ik vindt het niet truttig wanneer je je kindje gewoon de broodnodige rust gunt. En een kind moet zich niet aanpassen aan jouw ritme, maar jij aan die van je kind. Simpel, anders moet je niet aan een kind beginnen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je dus nooit weg kan, maar dan kun je je kindje bijv 's avonds iets eerder naar bed doen bijv. + dat het geen gewoonte wordt, maar bij uitzondering. Maar bij voorkeur zorgen dat het normale ritme aan gehouden wordt, is prettiger voor je kindje en dus uiteindelijk ook voor jezelf, want de kans op een jengelend en huilerig kind is gewoon minder groot
en net zoals afspraken bij fysio, huisarts en cb, plan ik ook zoveel mogelijk buiten de slaaptijden in, ik zeg het ook gewoon tegen de secretaresse : niet tussen 2 en 4, dan slaapt mijn dochter, nooit moeilijk over gedaan.
Okey gelukkig Ja een huilerig kind is niet zo prettig en je merkt gewoon dat hij het echt nodig heeft! Als hij heeft geslapen is hij lekker uitgerust en vrolijk. Ik doorbreek nu alleen zijn slaapje als ik echt weg moet en het niet anders kan. Ik ben blij jij ook niet vindt dat het truttig is Voorlopig houdt ik het slaapje er gewoon in !!! Hoe doen jullie het eigenlijk als je s''avonds op visite gaan. Wij gaan bijvoorbeeld met kerst naar familie toe en nemen een campingbedje mee zodat mijn zoontje gewoon zijn eigen ritme kan aanhouden en naar bed kan, eigenlijk willen wij s"avonds naar huis maar ik vind het dan zo zielig om hem uit zijn bed te halen, in de maxi cosi in de auto om naar huis te gaan en daarom blijven we maar slapen. Wat zouden jullie doen?
Voor ons is het ook de eerste en in alle eerlijkheid. Ik heb die onzekerheid ook gevoeld. En nog steeds hoor. Afgelopen dag bv moesten wij de laatste kerstcadeautjes halen en tja, dan moet ze toch mee. Eerst haar voeding begin van de middag gegeven, daarna weggegaan. Toen we terugkwamen was het tijd voor de volgende voeding. Gegeven en in de box. Uiteindelijk heb ik haar om 19:00 naar bed gedaan terwijl ze normaal om 20:00 gaat. Maar je kon echt merken dat ze moe was. Dat zijn nog steeds momenten dat ik heel onzeker kan zijn. Maar, inmiddels ligt ze heerlijk te tukken en weet ik dat het ok is. Je kunt jezelf nu eenmaal niet helemaal opsluiten. Je zult een boodschap moeten doen, eens op visite moeten etc. Ik probeer alles zo optimaal voor haar te maken zodat ze kan slapen en meestal doet ze dat ook. Maar soms niet zoals afgelopen dag dus. En daar moeten ze toch ook mee leren omgaan want het zal vast vaker gebeuren. Wat ik wel altijd doe is zorgen dat ik de dag erna helemaal niets gepland heb en haar alle rust kan bieden. Dan hou ik hetzelfde ritme wel weer aan. Ochtend rond 9 uur naar beneden, middag rond 1 uur naar bed tot ze rond de klok van 4/5 weer wakker wordt en dan om 20:00 weer naar bed. Mocht ik merken dat ze extra slaap nodig zou hebben dan kan ik daar op inspelen. Heb het vooralsnog niet nodig gehad maar de gedachte daarin helemaal flexibel te kunnen zijn voor ons meisje werkt perfect. Die van ons is ook nog eens prematuur. Geloof me, ik ken onzekerheid in alle aspecten tegenwoordig . Komt helemaal goed. Gewoon lekker gaan en zorgen dat je de dag erna lekker rust houdt.
Ik wilde bijna boos worden, tot ik de rest van je bericht las . Dat is dus idd wat ik doe. Ik neem mijn kind wel overal mee naartoe. Simpel. Maar ik bouw eromheen wel van alles in zodat het toch zo optimaal wordt voor haar. Jij als moeder kent je kind het beste. De mijne kan gelukkig overal goed tegen, uitzonderingetje daargelaten. Maar stel mijn kind zou enorm van slag raken van zulke dingen, tja, dan houdt het op natuurlijk. Mijn dochter is net haar moeder . Die slaapt min of meer gewoon overal en overal doorheen. Ik lag als baby gewoon op de kattenshows te meuren . Heb overigens ook gewone lengte en helaas ook meer dan gewoon gewicht .