Nog steeds hazenslaapjes bij 5 maanden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik heb de afgelopen 5 maanden z'n beetje alle google zoekresultaten wel gehad en meerdere topics geopend...
    Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen! Ik heb echt alles geprobeerd z'n beetje..
    Overdag slaapt ze z'n 4 keer en dan zijn het dutjes van max 40 min.
    Precies 1 slaapcyclus.. ze wordt wakker en begint vaak meteen te krijsen.
    Heb d'r heel lang geprobeerd weer terug in slaap te krijgen, het zelfde ritueeltje: Muziekje aan, speentje geven en weg.. en soms nog eventjes wiegen. Maar na 15 min en 100x terug moeten lopen en mevrouw ligt met grote ogen in dr bedje gaf ik het maar op..
    Een enkele keer lukte het en sliep ze nog 20-30-40 min.

Wat kan ik hier nou aan doen?

Als ze wakker wordt gaan wandelen schiet ook niets op wat ze slaapt gewoon echt niet!
    Draagdoek is geen optie want dat vind ze echt niet fijn (en ik ook niet ivm bekkeninstabiliteit)

D'r kamertje is goed donker. Niet zo donker als s'nachts maar wel echt goed schemerig (verduisterde rolgordijnen).

Wakker tijden hou ik aan van 1,5-2 uurtjes wakker. Bij moeheid signalen breng ik dr naar bedje en dan slaapt ze ook meteen.. dus moe is ze wel.
    Langer wakker houden ook geprobeerd maar dit werkt niet..

S'avonds slaapt ze overigens wel goed alleen de laatste weken wordt ze weer veel wakker s'nachts.. ik ben bang dat dit komt omdat ze overdag niet genoeg slaapt..

Heeft iemand de gouden tip?
    Of is het simpel en gewoon accepteren en het komt vanzelf?

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ze doet vier slaapjes? Kan het zijn dat ze over is aan het gaan naar drie slaapjes?

Langer wakker houden werkte niet schrijf je. Hoe lang heb je het gerekt?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is ook vijf maand en slaapt ook nooit langer dan 40 minuten hoor. Niet handig, maar ik verwacht eigenlijk nog niets meer op deze leeftijd.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Je zult het wel wat langer vol moeten houden denk ik. Een kwartiertje is niet echt lang

Ik ben er dan wel eerder mee begonnen dan 5 maanden, maar nu zou het ook moeten lukken als je echt volhoudt.
    In het begin was ik een half uur of langer bezig voor 10 minuutjes extra slaap. Maar daarna een kwartier voor een kwartier extra slaap. Die tijd werd steeds korter en de extra slaaptijd langer...totdat ze uit zichzelf 2 of 3 slaapcyclussen aan elkaar plakten.

5. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Kan het steeds rekken tot 2 uurtjes wakker.. dan is ze wel echt moe. Maar soms als we ergens naar toe gaan en ze in de wagen ligt kan ze soms wel 3 uur of langer wakker zijn... maar als ze dan in slaap valt is dat ook maar 40 min..

Met langer dan een kwartier volhouden heb ik ook gedaan.. al sinds ze 3 maanden is ongeveer ben ik bezig met slaapjes te verlengen en hield ik stug vol en soms was ik dan 45 min bezig... hoop geschreeuw en gekrijs van de kleine meid en hoop frustratie van mijn kant.
    Dus nu heb ik voor mezelf 15 min aangehouden, zolang duurt het muziekje waarmee te gaat slapen (op de babyfoon).
    Nu dus z'n 2 maanden bezig en nog geen vooruitgang..

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar waarom wil je per se langere slaapjes? Want zoals je nu bezig bent, denk ik dat je zo gefrustreerd bent dat het sowieso niet zal lukken.

7. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Omdat ik bang ben dat ze als ze zulke korte slaapjes blijft doen dat dit effect heeft op d'r slaap s'nachts. Dat is wat ik veel lees..

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Slaapt ze's nachts slecht dan?

9. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mijn zoontje van 4 maanden doet ook 3 keer per dag een slaapje van 3 kwartier of een uur. Maar in de nacht van 8 tot 8. Ik vind het wel prima eigenlijk. Zou je er niet druk over maken. Zolang zij lekker in zn vel zit hoeft hij toch niet persé langer te slapen? En als het problemen gaat geven kan je het dan altijd oplossen ipv je nu druk te maken om problemen die je nog helemaal niet hebt 😉

10. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Dit is precies wat ik me ook afvroeg.

Mijn dochtertje van 5 maanden doet sinds ze 3/4 maanden is ook alleen maar korte slaapjes overdag (40-60 minuten). Voorheen deed ze er 4 op een dag, nu zijn het er meestal nog maar 3. Aangezien ze het verder gewoon super doet en ook niet moe oogt, zie ik geen reden om dit te veranderen.

@TS: Slaapt jouw kindje 's nachts slecht? Zo ja, heb je alle andere mogelijke oorzaken al uitgesloten?

11. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    De laatste 2 weken slaapt ze s'nachts wel slecht..
    Eerst ging het prima en sliep ze van 7 tot 8! Nu is ze wel 4-5x per nacht wakker (na d'r fles van 22:30 uur) en voor d'r fles van 22:30 uur ook nog eens 2-3 keer..
    Normaal was het na d'r fles van 19:00 uur stil en kreeg ze nog een flesje om 22:30 uur en sliep daarna door tot 8 uur..
    Het is ook echt krijsen ineens als ze wakker wordt! Schrikt je rot soms!
    Dacht eerst het is het sprongentje maar daar is ze nu uit..

Dat ze overdag 40min slaapt en uitgerust wakker wordt maakt mij echt niet uit. Ze vermaakt zich prima in de box of lekker samen. Maar omdat de nachten nu ineens zo vervelend zijn maak ik me zorgen dat het toch in verband staat..

12. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Maar je zegt dat de hazenslaapjes overdag al 2 maanden aan de gang zijn, terwijl ze pas sinds 2 weken 's nachts slecht slaapt.. Lijkt me niet aannemelijk dat er een verband tussen zit. Ik zou in ieder geval eerst andere mogelijke (meer waarschijnlijke) oorzaken van het slecht slapen 's nachts proberen uit te sluiten.

13. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    De nacht kan ik alleen nog verwijten aan eventueel doorkomende tandjes..?
    Ik vind het lastig om te zien of dat het geval is.
    CB zei dat ze bovenin dachten iets te voelen, denk zelf boven ook een hard stukje te voelen. En m'n schoonzusje vond d'r tandvlees wat dik..

Heb dentinox gekocht en net bij d'r op gebracht.
    Ik ben meer fan van de middeltjes van VSM (die hebben homeopatische druppeltjes tegen tandjes) maar durf niet zo goed zomaar iets te gaan geven zonder dat dit het geval zou zijn..
    Al kunnen homeopatische middeltjes geen kwaad toch?

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En aansluitend op wat juneau zegt: nachtvoedingen zijn heel normaal. Ook het feit dat die opeens terugkeren na een tijd doorslapen, is heel normaal.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Homeopathische middelen kunnen geen kwaad, want dat is alleen water. Natuurlijke middelen kunnen ook geen kwaad, anders zouden ze niet mogen verkocht worden voor baby's. En bij baby's geldt nu eenmaal dat je soms toch medicatie of diverse middeltjes zal moeten geven om te achterhalen wat er scheelt. Ze kunnen nu eenmaal niet praten.

16. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bedankt :)

En s'nachts een voeding wil ze niet, het is echt alleen een speentje.
    De voeding om 22:30 uur waren we zelfs al aan het laten vervallen maar toen kwam ze in het sprongetje en gedoe met de vaste hapjes hebben we toch nog even gezegd we gaan even een stapje terug.

17. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik heb tandengel van vsm en de druppels. ZL had verdikt tandvlees en heb gewoon de gel preventief erop gesmeerd. Van de onderste twee tandjes heeft hij geen last gehad verder. Nu komt het boventandje door en hij lijkt hier meer last te hebben en hierdoor is hij nu ook niet lekker in zijn vel.

18. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Heel eerlijk, ook ik denk niet dat de hazenslaapjes van overdag te maken hebben met het slechte slapen in de nacht. Juist omdat de hazenslaapjes overdag al langer spelen.

Hoe is ze overdag? Is ze vrolijk na een kort slaapje? Wanneer wordt ze jengelig/onrustig? Wat heb je zelf al geprobeerd? Een fase verwacht ik inderdaad ook niet meer eigenlijk.

Heb je al aan haar oren gedacht? Druk bouwt zich op naar mate ze langer liggen (in de nacht vooral) en zuigen (speen) is dan ook wat ze graag willen. Is ze (naast het krijgen van tanden) ook snotterig/verkouden? Heeft ze verhoging? Grijpt ze naar haar oren of hoofd? Klinkt mij namelijk ook erg bekend bij last hebben van de oren.

19. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Oortjes ook aan gedacht door eventueel doorkomende tandjes...
    ze is sinds vanmiddag pas wat snotterig.
    Verhoging heeft ze een tijdje geleden wel last van gehad maar heb het nu de laatste tijd niet meer gemeten omdat ze niet meer warm aanvoelde.
    Ze grijpt verder niet naar de oortjes ofzo..

Ik ga morgen de vsm chamodent halen.. die schijnt ook te helpen bij de pijn in de oortjes..
    Is er verder nog iets wat ik kan doen? Bedje schuin?

Overdag is ze na een slaapje gewoon vrolijk en speels.. heb ook niet het idee dat ze moe is na z'n kort slaapje.. ze kan goed gewoon 2 uur wakker blijven daarna..

20. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Kan inderdaad goed hoor dat het oortjes zijn door doorkomende tandjes. En nu dan verkouden erbij. Wat hier het beste helpt is neusspray en paracetamol. Neusspray vanwege de neus die in verbinding staat met buis van eustachius (schrijf je dat zo?). Bedje schuin kan ook nog wel eens helpen ja. Verder oortje goed droog maken na het douchen/bad (oorschelp). Niet met een wattenstaafje in haar oren, duw je de prut alleen maar mee naar binnen.

Deel Deze Pagina