wij hebben het speentje van ons dochtertje weggedaan, cold turkey, ze huilt nu 5 minuutjes voordat ze in slaap valt en dat deed ze zonder speen niet, verder is het zo dat ALS ze in slaap is, ze nu ineens langer en rustiger slaapt dan met speen. ik ben echt helemaal flabbergasted!! ze sliep overdag in totaal hooguit 2 uurtjes en nu slaapt ze al sinds we gestopt zijn met de speen elke middag 3 uur en ´s ochtends een uur en dan van 19 tot 7 uur, zou het echt door het stoppen met de speen komen? of is het toeval? ***klopt af voordat het weer anders gaat***
wat lekker dat ze zo goed slaapt zonder speen! en of het nou toeval is of niet,ik zou er lekker van genieten
Ik spreek je morgen wel weer (grapje hoor, maar die baby's hebben zo'n gewoonte om alles weer anders te doen NET op het moment dat jij eraan bent gewend)
T maakt toch niet uit of het van die speen komt? Als ze maar lekker slaapt en zo te horen doet ze dat goed! En je bent van die speen af! Dubbel voordeel zou ik zeggen. Hier moeten we nog steeds door dit drama heen, zucht. En hij is al echt een stuk ouder. Ik durf niet...maar als ik jouw verhaal lees zou ik het gewoon moeten proberen
wij hebben het ´s ochtends gedaan, uit bed, speen weg en niet meer geven, mijn meisje is nog heel jong en daardoor is het denk ik ook wat makkelijker, zou hij het al begrijpen als je het uitlegt eerst?
Nou dit klinkt wel heel goed, onze doerak slaapt namelijk ook slecht en is vaak wakker en is verslaafd aan dat ding, dus wie weet als ik m die ook niet meer geef, dat hij dan ook wel beter slaapt en vooral doorslaapt!!.. Maar alleen het probleem, hij is dus wat ouder en echt verslaafd aan dat ding...heb idd wel eens ergens gelezen dat ze tot ong 9 maanden/ 1 jaar die zuig behoefte nog hebben en dat het daarna een gewenning is geworden..dus zit al in de fase van gewenning, dus dat pak ik m niet zo makkelijk af..maar nu ik dit zo lees, heb ik wel zin om het eens te proberen..mischien maar eens doen als me man straks 3 weken weg is, want hij kan namelijk niet tegen dat gejank en ik in ieder geval beter... En als het werkt ben ik dr ook gelijk van af..8)... ...en mischien is dit wel de gouden tip voor het doorslapen van onze doerak...nou dan ben ik je voor eeuwig dankbaar..
Ja we hadden er ook veel eerder mee moeten beginnen.. Hij heeft ook alleen in bed zijn speen hoor, overdag is ie gelukkig al uit. Ik weet dat we het gewoon moeten proberen (nee doen) en even door de zure appel moeten heenbijten. Hij slaapt nu zo lekker door s nachts hihi. Hij vraagt er ook om als ie naar bed gaat.. En hj vind m weer terug in bed als ie wakker wordt s nachts. Dus ik vrees dat het een beetje andersom gaat worden als bij jouw dochtertje. Maar ja, hadden we maar niet zo lang moeten wachten. Eigen schuld dikke bult. We proberen het in ieder geval te doen voordat de baby komt, onder het mom van speen is voor baby's, jij bent al een grote jongen. Maar dit is eigenlijk jouw topic, en super dat je dochtertje het zo goed doet zonder speentje!
nee joh! dit topic is van ons allemaal, ik heb hem alleen geopend! heel veel succes als je het gaat proberen! ik hoor graag hoe het gaat als je het aandurft.
ik heb het gevoel dat het bij mijn dochtertje nu een besef is van, oh, ik krijg de speen toch niet meer dus ik zeur er ook maar niet om? zal wel niet met 9 maandjes he? ik moet wel zeggen dat ik haar ook gewoon heb laten jengelen om de speen en dat bij haar op een gegeven moment die knop om ging en ze er niet meer om zeurde, het KAN een zure appel zijn maar ook een hele zoete, hihi!!
ze zijn bijdehanter dan wij denken, dus wie weet hihi Onze doerak is helaas ook overdag er verslaafd aan, je gaat het ook al aan zijn tanden zien..maar hij jankt er echt om en zeurt..en dat is dan best moeilijk volhouden..dus hier zou ik het in de nacht eens moeten proberen..
Oh dat wil ik ook! Ik loop snachts 5/6 keer naar de babykamer om die speen te geven. Kan ik dat nu al doen? Of is de mijne nog te jong, en is dat dan zielig? Een hele nacht doorslapen lijkt me heerlijk!
veel succes mocht je het aandurven, het scheelt echt, ze gooide dat speentje ook altijd op de grond, in winkels, onder haar bedje, overal, mijn dochtertje had hem ook overdag en dan vooral als ze zich ongemakkelijk voelde, hup, speentje erin, ook niet goed van mama he?
tot 6 maanden hebben ze zuigbehoefte dus het kan al! hou er wel rekening mee dat de eerste paar avonden het "gezeur" om een speentje wel even is.....succes mocht je het doen!!
idd zeker niet te jong, juist beter dan later hoor, maar mocht je het toch nog niet willen, dan is mischien een spenenkoordje aan de slaapzak een idee, dat doe ik nu namelijk bij de onze.. dus bij ons is niet het probleem dat hij zijn speen kwijt is, die heeft hij nameijk gewoon nog in zijn mond..
Hier werkt het ook super zonder speen! Bij beide kinderen vanaf 3 maanden thuis weg gelaten en vanaf zes maanden ook onderweg geen speen meer en ik heb twee supermakkelijk slapende kinderen die ik 's nachts nooit een speen hoef te geven. Mijn collega-mama's die de speen niet vroeg afgeleerd hebben vinden het over het algemeen jammer dat ze nu zo afhankelijk zijn van dat ding. Haha het is hier zelfs zo erg dat mijn zoontje absoluut niks in zijn bedje wil hebben. Heb hem twee keer een knuffel meegegeven naar bed en die gooide hij boos zijn bed uit en hij zei: Hehi! Dat betekent Jari! Kortom: Mama, dit bed is van Jari en niet van de knuffels mama! De zeldzame keren dat mijn kinderen 's nachts wakker worden weet ik ook altijd dat er echt iets is en dat niet alleen de speen zoek is.
..vind het zeker het proberen waard, ben namelijk al zolang bezig dat ik zelfs overweeg om een reading te gaan doen, mischien dat diegene me iets kan vertellen..en idd dat je dan iedere keer die speen kwijt bent..grrrrr...en om m stil te houden voor anderen dan er maar een speen in..idd niet goed...
een reading voor jezelf? of je kindje? een reading is toch iemand die vanalles over je karakter kan vertellen door naar je te kijken zonder iets over je te weten?