opgewarmde bv warm houden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamaInSpee1979, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hallo Teddy,

Laatst hadden we een kennismakingsgesprek op het kinderdagverblijf waar ons zoontje vanaf januari naar toe gaat. We hadden het over het drinken van ons zoontje. Met momenten is het zo dat hij een deel drinkt, een pauze van een minuut of 10 inlast en dan weer verder drinkt. Ik ga gekolfde melk meegeven en de leidster daar zei dat ze in dergelijke gevallen de reeds opgewarmde melk even terugzetten in de flessenwarmer (die wel uit is maar dus nog wel wat lauw water bevat) en het dan bijvoorbeeld 10 minuten later weer aanbieden.

Nou is mijn vraag of dit eigenlijk wel goed is? Of is het verstandiger om hen te vragen de melk in twee porties aan te bieden?

Alvast bedankt, groetjes Anke

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Mijn voorkeur gaat uit naar de moedermelk dan op kamertemperatuur geven. Opnieuw in de warmer verhoogd het risico op besmetting met een bacterie. En babies vinden melk op kamertemperatuur vaak geen enkel probleem. De verwarmde melk moet binnen een uur op zijn.

Twee porties apart van elkaar verwarmen kan natuurlijk ook een optie zijn.

Deel Deze Pagina