Een jaar na stoppen weer bv?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pasja83, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hoi,

Mijn dochter is nu 14 maanden en ik heb haar 3 maanden borstvoeding gegeven. Daarna niet meer.

Gisteren stond ik met haar te douchen en ze begon ineens met mijn tepel te spelen. Toen ik goed keek zag ik er een druppel melk aan hangen. Vervolgens kneep ik in mijn borsten en kwam er Weer een druppel uit. Ook uit mijn andere borst.

Kan dat, bijna een jaar later? Is het misschien getriggerd omdat ze aan mijn tepel zat?

Ik vind het een beetje raar. Nu heb ik bijvoorbeeld helemaal niks meer.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Pasja,

Het kan gebeuren dat er een druppel melk komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben (cyclus, verandering in borst, zwangerschap, warmte) ik noem er maar een paar :)
    Ook zijn er medicijnen die als bijwerking kunnen hebben dat je melkproductie wordt getriggerd. Mogelijk maak je makkelijk melk?

De vraag is of je er iets mee wilt. Wil je weer je borstvoeding op gang brengen, of wil je er niets mee? Wanneer je er niets mee wilt, zou ik er niets meer mee doen ook: dus ook niet iedere week controleren of het nog lukt: zo houd je - hoe minimaal ook - een productie in stand! Wil je wel verder met voeden/kolven, dan zou ik contact zoeken met een lactatiekundige.

Maak je je zorgen over veranderingen aan de borst en het lekken van melk, overleg dan ook even met iemand. Het klinkt mij onschuldig in de oren, mocht je ook andere veranderingen opmerken, dan even wat alerter zijn.

Groetjes!

Heidi

Deel Deze Pagina