Huilende baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Eleonoraa, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hey meid, hoe was het vannacht en nu?

2. shoshana

shoshana Niet meer actief

Een vraagje geef je ook vitamine d toevallig? Mijn zoon is vandaag 2 weken oud. En ik gaf in de avond de vitamine d druppels en vervolgens huilde hij de hele avond en halve nacht. Met het gevolg dat man beneden op de bank sliep met onze zoon, en ik boven in bed. Ik ben nu gestopt met het geven van vitamine d en hij is heel rustig in de avond en we slapen gewoon weer allemaal in bed.

3. Eleonoraa

Eleonoraa Lid

1 dec 2015
    53
    2
    8
    Vrouw
    #23 Eleonoraa, 4 dec 2015
    Laatst bewerkt: 4 dec 2015
    Gisteren overdag heeft ze weer de hele dag gehuild, sinds gisteravond begonnen met het nieuwe flesje en de prematuurspeen. Haar buien zijn nu heel wisselend.. Vannacht sliep ze al snel na haar flesje (ze deed er nu minstens 20 minuten over! :)), wel om de drie uur wakker maar niet langer dan een halfuur na haar flesje gemopperd.

Vandaag overdag heeft ze weer een paar keer flink gehuild na haar flesje en wilt ze weer niet in haar box slapen. Dus maar tegen mij aangehouden en nu slaapt ze weer.

Vanochtend was er iemand langsgekomen van het consultatiebureau en die gaf tips dat ik niet met haar moet gaan wiegen als ze huilt maar dat ik mijn gezicht dicht bij haar moet doen en moet communiceren. Voor haar lekker makkelijk praten haha.. Vanmiddag geprobeerd maar dan gilt ze alleen maar harder. Totdat ik haar oppak en haar lopend ga wiegen, dan is ze nog enigszins rustig te krijgen.

Ze is in ieder geval goed gegroeid dus dat is wel goed nieuws.

Het viel me net op dat ze een grote blaar op haar bovenlip heeft.. Het lijkt net alsof het haar lip is maar als je van onder kijkt is het zeker een blaar.. Stom dat ik het vanochtend niet gezien heb, dan had ik het meteen kunnen overleggen. (EDIT: Ik lees nu dat het een zuigblaartje is en het vaak voorkomt bij baby's, niks om me zorgen over te maken :))

Ze dacht niet aan koemelk allergie omdat ze verder geen huiduitslag heeft..

Verder zei ze dat reflux bij 4 weken pas zichtbaar is.. dus het is weer afwachten, afwachten, afwachten..

Ze krijgt sinds zondag Vitamine D, maar daarvoor was ze dus al erg huilerig.. :(

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Niet in haar box willen slapen, maar wel bij jou is waarschijnlijk geen reflux, maar mama-honger. Als ze dicht tegen jou aan ook ontroostbaar is, is het waarschijnlijk geen mama-honger en dan is er een andere oorzaak (natte luier, reflux, krampen, kma... kan van alles zijn uiteraard. Zelfs een haar die om een vinger of teen zit die pijnlijk is. Dat is op afstand natuurlijk niet te beoordelen).
    Aan mama-honger gewoon toegeven hoor. Dat is goed voor het opbouwen van de band tussen jullie. Dat ze nog niet helemaal alleen in die grote box of bedje wil zijn is bij pasgeboren baby's helemaal niet raar. Bovendien, mijn dochter is ruim 10 maanden en had vanmorgen ook een huilbui (was wakker geschrokken) en kreeg ik ook niet rustig door er gewoon naast te zitten. Door haar even bij mij te nemen was ze snel rustig. Bij mama (en mogelijk papa) is het veilig. Een kwartiertje later was er niks meer aan de hand en mocht ik haar even 'alleen' laten om de ochtenddingen te gaan doen (wassen, aankleden, fles maken etc).

Het is je eerste kindje toch? Zet lekker een filmpje op, plof neer op de bank en laat haar lekker tegen je aan slapen. Is niks mis mee. Heb ik aan het begin ook heel veel gedaan en ze zijn zo ontzettend schattig als ze zo klein zijn en bij je liggen :D. Ik kon echt uren naar haar kijken. En bovendien heb ik eindelijk die Netflixseries kunnen kijken die ik al zo lang op de lijst had staan.

Nachtvoedingen zijn normaal en ze heeft nog geen dag en nachtritme, dat moet groeien, dus die gebroken nachten zul je nog even hebben. Mijn ervaring was echter dat onze dochter een redelijk vaste tijd had met haar nachtvoeding en knuffelmoment na een aantal nachten, dus als ze dan nog sliep, lag ik wakker! Nachten kun je het beste schemerig/donker houden en niet teveel zeggen tegen haar, dan gaat ze vanzelf dat ritme krijgen, of het nu is terwijl ze bij jou slaapt, of in haar eigen bedje. Er zijn kinderen die pas bij 3 a 4 maanden alleen in hun eigen bedje kunnen slapen en tot die tijd in een co-sleeper.

Succes!

5. pietje1987

Je doet het goed hoor meid!! Lekker bij je houden! Als ze 's nachts in haar bedje slaapt is het al heel wat toch? Komt echt vanzelf, als je twee weken verder bent is het alweer heel anders!

Tja slapeloze nachten zul je nog wel even hebben, maar je zult zien dat ze binnenkort gewoon lekker d'r flesje drinkt en dan na het boertje lekker verder slaapt. Pak ook overdag je rust, laat je huishouden en kraamvisite maar lekker even wachten ;)

6. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ooh meid, je verhaal is zó herkenbaar! Onze jongste vertoonde precies hetzelfde gedrag. Het is slopend! Kraamverzorgster, consultatiebureau en huisarts zeiden dat het krampjes waren. Maar op een avond was ik zo gesloopt, zo oververmoeid en niet meer blij met mijn lieve kleine baby. Ze was toen 14 dagen oud. Ik heb haar in de maxi cosi geladen en ben naar de huisartsenpost gereden. Daar gevraagd of hij wilde kijken of het verborgen reflux kon zijn. In eerste instantie zei hij ook dat het darmkrampjes waren. Maar na aandringen van onze kant hebben we omeprazol gekregen tegen reflux, met de woorden: als jou dat geruststelt kun je het aan haar geven, maar verwacht maar niet dat het werkt. Na 3 dagen had ik een ander kind. Nergens meer last van!

Wel moesten we het slapen echt opnieuw gaan 'oefenen' nadat de medicatie aansloeg. Ze was zo oververmoeid en overprikkeld, dat we in een vicieuze cirkel van huilen/niet slapen waren beland. Hiervoor heeft de Puckababy veel uitkomst geboden.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit

8. Royal

Royal Lid

16 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    1,5 jaar geleden exact hetzelfde meegemaakt met mijn jongste.
    Alles uitgeprobeerd (osteopaat, opname enz.) en alles uitgesloten (KMA,reflux enz). Helaas nooit een oorzaak kunnen vinden voor het huilen. Na 3 mnd werd het huilen minder en na 6 mnd een heel ander kind.
    Klinkt niet heel hoopgevend maar wat ik wil zeggen probeer alle mogelijke oorzaken uit te sluiten. Wij hadden een huilbaby zonder aanwijsbare medische reden. Het wordt beter echt waar!
    Ik vond het heel heftig en zwaar. Probeer soms uit de situatie te gaan ook met elkaar. Sterkte!!

9. Eleonoraa

Eleonoraa Lid

1 dec 2015
    53
    2
    8
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!

Laatste 2 dagen lijkt ze iets rustiger, vanochtend om half 6 wel weer heel erg hard en lang gehuild en weer niet kalm te krijgen. Na een uur heb ik haar weer wanhopig naar mijn vriend gebracht (ik slaap nog met haar op de bank) en zelf even bijgekomen..

Ze doet nu langer over haar flesje maar ze geeft de afgelopen dagen wel wat mondjes terug. Ook gilt ze soms in haar slaap en slaapt ze dan weer verder.

Net werd ze ineens wakker en begon ze ineens hard te schreeuwen, ik blijf het bizar vinden.. Ik wacht het nog even af en dan ga ik maar weer naar de dokter toe en ik hoop dat hij dan verdere onderzoeken wilt doen..

Het voelt voor mij momenteel als een haat-liefde relatie en ik vind dat echt heel erg. Ik wil zo graag van de 'roze' wolk genieten en iedereen om me heen die net bevallen is hoor ik zeggen dat 'hun baby direct slaapt na hun flesje' wat voor mij ontzettend demotiverend is.. Ik vind het vreselijk als ik haar gezichtje zie als ze pijn heeft..

We gaan weer met goede moed de avond in en ik hoop dat ze vanavond na haar flesjes in slaap valt zonder pijn.

10. Eleonoraa

Eleonoraa Lid

1 dec 2015
    53
    2
    8
    Vrouw
    Nou de dokter kan mijn rug op met zijn darmklachten.. Vandaag weer de hele dag een hysterisch kind gehad en ze heeft net weer overgegeven.. Ze is de hele avond al aan het huilen en niet rustig te krijgen.. Als ze slaapt wordt ze na 10 minuten weer wakker en gaat weer verder huilen.

Ik zit er echt aan te denken om die vent elke week lastig te vallen, net zo lang tot hij verder onderzoek doet.. Of misschien ook die medicijnen voor reflux eisen.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zeker doen hoor, desnoods een 2nd opinion via een andere huisarts.
    Het cb heb je sowieso niks aan. Ze snappen daar niet eens dat je je kind zelf het beste kent. En laat je emoties maar gaan, laat maar zien dat het jou ook sloopt (emoties als in huilen). Dit soort dingen hebben ze zeker serieus te nemen, want huilen van de pijn is gewoon zielig als het te voorkomen is!

12. pietje1987

Elke week? Denk dat ik voor elke dag zou gaan ;) bellen bellen bellen net zo lang tot er fatsoenlijk onderzoek gedaan wordt.

Je hebt heel veel nieuwe dingen / regels toegepast, maar het klinkt alsof er toch iets niet lekker zit bij je kleintje. Krampjes zijn heel naar, maar dit klinkt als wat anders...

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Later zal ik uitgebreider reageren, maar wou even aangeven dat kma ook voorkomt zonder uitslag of diaree/verstoppingen. Wij zijn het bewijs. En mijn huiarts zei hetzelfde. :( een jaar lang. Omdat we op eigen houtje koemelkvrij gingen geven nadat zl 1 jaar was konden we gewoon plantaatdige melk uit de supermarkt kopen. De echte kmvrije melk krijg je alleen met medewerking van arts/dietist. Pepti kun je wel zelf proberen, maar daar zit geknipt koemelkeiwit in. Kan prima gaan, maar soms ook gewoon reactie geven.
    En het advies van cb.. tsja wat zal ik zeggen.. Ze adviseren alles vanuit de gedachte dat een baby gedrag vertoont wat onwenselijk is. Het verbaasd me dat ze ook bij jou kindje niet proberen te achterhalen wat de oorzaak is, maar alleen advies vanuit een boekje geven hoe je het huilen stopt. Jammer..

14. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou als het geen reflux oid is echt een bezoekje brengen aan de osteopaat, heeft ons zo goed geholpen. Was een hele rustige behandeling en maar 1 keertje nodig geweest.

Heeeeel veel succes!!

15. Eleonoraa

Eleonoraa Lid

1 dec 2015
    53
    2
    8
    Vrouw
    Update ~

Vrijdag maar weer naar de huisarts geweest omdat ze nog steeds standaard na elk flesje minstens een uur huilt voordat ze slaapt..

Het kwam er op neer dat zolang zij geen gewicht verliest en zij lichamelijk geen achterstand laat zien, er niks ernstigs aan de hand is. Ik gaf aan dat ik woensdag met mijn verloskundige had gesproken en dat zij uit haarzelf meteen aangaf dat mijn dochter alle symptonen van verborgen reflux had en dat ik haar advies door moest geven aan hem. Hij bleeeeef maar vragen of ze vaak overgeeft en ik gaf aan dat bij verborgen reflux je helemaal niet over hoeft te geven. Hij bleef er op terug komen "Tja niet overgeven.. geen gewichtsverlies..". Hij zei dat ik Johannes broodpitmeel kon proberen maar (en ik quote) "hij had daar niet zoveel verstand van". Ik moest maar advies vragen aan het consultatiebureau hoe ik dat toe moest passen.. Dus ik gaf weer aan dat het consultatiebureau had gezegd dat ik juist contact op moest nemen met de dokter bij lichamelijke klachten.... Dus kastje -> muur.

Ik moet maar eerst naar het consultatiebureau want hij wilt geen maagzuurremmende medicatie voorschrijven vanwege de "mogelijke bijwerkingen zoals hoofdpijn". Ik moet eerst dat Johannes broodpitmeel gebruiken en als het na een paar weken niet voorbij is dan wilt hij mij "eventueel" doorverwijzen naar een kinderarts, maar daar was hij ook geen voorstander van want ik moest daar ook niet veel van verwachten.

Vandaag heb ik een aanvraagformulier ingevuld voor een andere arts :) Ik ben helemaal klaar met deze *scheldwoord*.

Ook positief nieuws, deze week leken de nachten beter te gaan. Na haar driftbui als ze haar 8/9 uur flesje heeft gekregen, valt ze meestal in slaap tot half 3 en daarna tot half 6.. Als ik 's nachts haar luier verschoon en het flesje geeft valt ze vaak meteen in slaap. Nog wel tegen mij aan op de bank.. maar welke overwinning is er 1 ;)

Vrijdag was ze zelfs in zo'n diepe slaap dat ik in bed kon liggen (sinds de bevalling elke dag op de bank geslapen, mijn bed lag HEMELS) en zij tussen ons in op het aankleedkussen.. Ik heb nog nooit zo goed geslapen haha!

Gisteren hadden haar opa en oma opgepast en hadden wij haar om 11 uur 's avonds opgehaald.. Ze werd thuis wakker en we dachten slim te zijn door een flesje te geven zodat ze hopelijk door zou slapen.. Maar ze werd alleen maar meer wakker en actiever door het flesje en heeft weer anderhalf uur gehuild.. Toen maar weer op papa geslapen.. Gebroken nacht gehad en weer even frustratiemomentjes omdat je zo moe bent, maar toch kijk ik terug op deze week als een grote overwinning.

Ben benieuwd wat het consultatiebureau dinsdag zegt, ik had gelezen dat Johannes broodpitmeel voor darmkrampjes kon zorgen, die heeft ze al genoeg :|

Er zit een osteopaat bij mijn ouders in de straat en zat inderdaad te denken om daar langs te gaan. Maar ik hoor er verschillende verhalen over.. Bij de ene heeft het wel effect en bij de ander niet. Maar we kunnen het altijd proberen! :)

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Wat een waardeloze huisarts zeg?! Zou direct overstappen.
    Onze zoon heeft ook last van reflux (niet zo erg als jouw kindje) en ik ben naar mijn huisarts gegaan afgelopen week. Die gaf idd advies om Johannes broodpitmeel te geven en het een paar dagen aan te kijken. Helpt dat niet dan mochten we bellen voor koemelk vrije voeding om dat uit te sluiten (advies van huisarts) en kregen we zonder problemen een doorverwijzing naar een kinderarts voor een maagzuur remmend drankje. Onze arts wss dus heel makkelijk! Maar.. Ze stuurde ons voor advies voor kma wel Door naar het cb. Daar ben ik geweest afgelopen week en zo lief die mensen bij ons. We mochten van haar in principe meteen starten met pepti om kma uit te sluiten maar moesten vooral ons eigen gevoel volgen. De pepti heb ik dus nog niet opgehaald omdat ik dat (nog) niet nodig vond.

Gelukkig gaat het bij ons erg goed met Johannes broodpitmeel en spuugt hij niet veel meer en is wat rustiger. Ik zou het dus gewoon proberen een paar dagen (hier maar 1 dag kramp gehad) en sowieso een andere arts zoeken en een verwijzing eisen naar een kinderarts.
    Heel veel succes en laat je niet verder afschepen!

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Je kunt misschien bij de apotheek koemelk vrije voeding kopen en de bon bewaren. Mocht duidelijk worden dat je kindje dan kma heeft dan kun je geloof ik daarna alles vergoed krijgen. Dacht dag je de 1e 2 bussen zelf moest betalen. Zo deed mijn schoonzus dat om kma uit te sluiten en bleek idd dat dr baby kma had. Ze heeft de bonnen laten zien aan huisarts en gezegd dat de klachten weg waren en die kreeg vanaf dat moment alles vergoed.

18. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    Heey! Ik heb niet alles gelezen, maar mijn dochtertje huilde ook zoveel en inderdaad zei iedereen dat het erbij hoort en dat het kraampjes zijn. Nu heb ik zelf alles gedaan en wilde mijn man zoveel mogelijk ontzien omdat hij het hier moeilijk bij had. Na een paar dagen ben ik In de avond naar de spoedeisende hulp gereden en heb ik geëist dat ze haar gingen onderzoeken. Dit hebben ze gedaan en nu heb ik een anti koemelk dieet gekregen. Het gaat een beetje beter, maar het is nog zeker niet over. Min. Lieve meisje heeft nou eenmaal meer last dan andere kindjes, maar dat betekent niet dat je er niets aan kunt doen. Wij geven haar infacol, anti koemelk dieet en venkel thee. Nu heb ik gemerkt dat ze verkouden is en heb ik zonder doktersadvies thijmsiroop gegeven. T werkt hartstikke goed. Ze huilt nou eenmaal veel meer dan anderen, maar ik heb haar nu leren kennen en dan weet je hoe je er mee om kunt gaan. Ik loop de hele dag door met haar in mijn armen, omdat ze dan het minste last heeft. Mijn advies; keer je kleintje kennen en probeer wat JIJ denkt dat goed is. Dat heeft mij geholpen. De kraam en dokters denken volgens het boekje, ,aar jij bent de moeder. Hierbij zeg ik natuurlijk niet dat je niets van ze moet aannemen, maar dat je ook heel goed naar je kind en naar jezelf moet luisteren. Zo krijgt mijn dochtertje 140cc voeding terwijl dat eigen
    Ijk teveel is, maar als ze minder krijgt krijst ze voor meer! De dokter zegt "minder voeding geven" maar mijn gevoel zegt "meer voeding" en dat is in dit geval de juiste. Dus.. Mijn dochter is hierbij ontzettend opgeknapt en slaapt veeeeeeel beter. Ze is ook een stuk gelukkiger en groeit goed. Leer je kleintje kennen en vertrouw op je instinct, daar ben je moeder voor. Geef haaf bijvoorbeeld wat extra water om te kijken of ze geen dorst heeft, of doe een mutsje op voor het slapen gaan.. Dat soort dingen. Ik hoopte dat je er iets aan hebt xxx

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier heeft de osteopaat ook goed geholpen, is zeker het overwegen waard! Ik was heel sceptisch altijd, maar een vriendin heeft me destijds "doorverwezen" en ik ben blij dat ik toen naar haar heb geluisterd.
    Maar uiteraard eerst zeker weten of het niet een allergie is oid. Al kan een bezoekje nooit kwaad.

20. Eleonoraa

Eleonoraa Lid

1 dec 2015
    53
    2
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je verhaal en iedereen weer voor de tips! Ik waardeer het enorm!

Ik ben zondagavond naar de huisartsenpost geweest omdat ze weer de hele dag had gehuild met als toppunt zondag avond van 6 uur tot 10 uur, ik had om kwart over 10 een afspraak en ze heeft ook in de wachtkamer gehuild en toen we weer thuiskwamen ook.

Weer met niks weggestuurd. Ook daar waren ze 'anti-medicijn' en ik moest het maar proberen met het broodpitmeel. Ik weet niet of er al snel resultaat moet zijn bij het gebruiken ervan maar ze schreeuwt nog steeds na haar flesje. Ik weet gewoon niet meer of ze nou gewoon nog honger heeft, krampen of last van maagzuur.. Ik weet het gewoon écht niet meer. Ik heb zoveel dingen geprobeerd.. Ik ben inmiddels gestopt met infacol omdat ik niet het idee had dat het werkte.

Zodra ik het flesje uit haar mond haal dan begint ze gelijk met huilen.. Dan krijg ik het idee dat ze nog honger heeft.. Maar ik lees ook weer dat ze krampen kan krijgen als je te veel geeft.. Ik geef nu 100ml (3 scheppen nutrilon standaard 1) en een schepje broodpitmeel. Ik ga het straks ophogen naar 110 ml, kijken of dat effect heeft..

Ik word er zo woest om dat ik door iedereen wordt weggestuurd met het verhaal "Ze is nog zo jong, het is zeker je eerste he?". Het is toch niet normaal dat ze na ELK flesje 2 uur lang huilt?! Een huilbaby huilt 3 weken lang, 3 dagen, minimaal 3 uur per dag.. Zij zit daar dus ruim overheen! Als ze 3 uur zou huilen dan zou dat rust voor mij betekenen.... Maar ze zijn hier zo anti-medicijn dat je er niks aan kan doen.. Je kan alleen maar toekijken hoe je kleintje zo zit te worstelen met de pijn.

Ik heb ook het idee dat ze het heel benauwd heeft, ze ademt na haar flesje heel zwaar en snurkt heel hard als ze (eindelijk) slaapt.. Ik weet niet of het normaal is bij baby's dat ze zo zwaar ademhalen?

Deel Deze Pagina