Heyy trotse mama Ik herken je verhaal ook heel erg goed en het is ontzettend pittig!! Juist nu je nog zo moe bent van de bevalling. Ons meisje heeft ook een zware bevalling door gdmaakt met vacuüm pomp..zei huilde ook enorm veel! Ook wij hoorde haar constant huilen op momenten dat ze stil was super vervelend mijn schouders deden gewoon pijn van de spanningen en de kilo's vlogen van mn lijf! Wij gebruiken infacol en omneo voeding voor de krampjes ook maken we de fles klaad met bron water er kan teveel kalk in je kraanwater zitten waar ze last van heeft. Ik stond tevens ook toen ze net 2 weken oud was bij de Chiropractor hij heeft mij ontzettend geholpen ons meisje had haar wervels in haar nekje verschoven door de zware bevalling. Zoek maar eens op het KISS syndroom wellicht heb je er wat aan. Wij hadden haar snachts gewoon bij ons in bed ze sliep bij me op de borst en heus je gaat niet op haar liggen hoor..ze zijn nog zo gewend om bij je te zijn en ze willen graag je hartslag horen en als zei je hartslag hoort word ze rustiger dan maakt ze een gelukshormoontje aan wat haar rustig maakt. Ook heb ik haar weleens op het aankleedkussen tussen ons in gehad slapen als je haar zo hoog mogelijk in jullie bed legt de 1 de arm over haar beentjes en de ander haar handje vast ofzo voelt ze de geborgenheid en dat is wat ze nodig hebben...maar goed dat werkt alleen als ze rustig en stil zijn.. Ik kreeg toen nog de tip om haar op de zei te voeden. Je legt haar dan op de zei op jou knie met haar rug tegen jou arm aan en dan het flesje te geven. Zo leren ze rustig drinken en krijgen ze minder lucht binnen. Ook ik gebruik de dr browns fles en bevalt erg goed. Onze dame is nu 11 wkn en het gaat nu stukken beter dan in het begin dus er is nog hoop hoor meid!! Heel veel succes En ga als het kan even een blokje om zonder de kleine meid en wissel elkaar even af. Of onder de douche je oren dicht drukken met je vingers even diep in en uitademen helpt ook wel eens als je even niks anders weet..stofzuigen heb ik ook wel eens gedaan je hoort haar even niet en zei word mischien rustig van het geluid vd stofzuiger want dat is een 1 tonnig geluid Sterkte!! Liefss
Oja ik weet niet of ze ook veel met haar armpjes zwaait en zichzelf wakker tikt waardoor ze onrustig word?? Onze dame namelijk wel..ik heb toen ook de kleine meid ingebakerd je kunt dit zelf als eens proberen met een grote hydrofiele luier om de armpjes vouwen en om het rugje leggen zodat ze er zelf op ligt...beetje ingewikkeld uitleggen anders even googele...bij ons hielp dat goed ik heb toen een wrap gekocht en ze slaapt nu heerlijk in een Puckababy Mini Liefss
Bedankt voor de tips! Ze zwaaide in het begin inderdaad veel met haar armpjes maar van inbakeren werd ze helemaal wild. Als ze op haar buik slaapt dan is ze vaak zo weg Pepti geprobeerd en... helemaal omgeslagen. Ze was zo ontzettend vrolijk en zelfs "stil" als we haar in de box deden of in haar wipstoeltje.. Had nooit van dit moment durven dromen!! Zelfs tijdens haar sprongetje was ze blij en gingen autoritjes perfect (ze gaat 2 dagen per week naar oma als ik werk). Kinderarts belde vorige week eindelijk op... Ze vertelde dat ze naar een ander ziekenhuis toe ging en dat ik voortaan een ander contactpersoon heb. Ze vond het goed dat ik op eigen houtje pepti ging gebruiken (tja als ik geen contact krijg.... dan moet je zelf maar dingen proberen...). Ze was blij dat het beter ging en stelde voor om weer terug te gaan naar voeding tegen darmkrampjes (wat ik daarvoor gebruikte) om te kijken of ze het echt beter doet met pepti of dat ze er overheen is gegroeid. Zo gezegd, zo gedaan.. Dràma. Weer huilen voor, tijdens en na de voeding.. Ontzettend onrustig.. slecht slapen.. We waren weer helemaal terug bij af. Ik vind het allemaal wel prima, sinds gisteren zijn we meteen weer pepti gaan geven! We moeten dit een maand geven en dan met het ziekenhuis bellen om een KMA onderzoek te doen. Dan moet ze een aantal dagen pepti drinken en moet ze 2x naar het ziekenhuis. Ze krijgt de ene dag een bepaald type melk (met koemelk) en de andere dag weer het andere type (kma melk). Je weet niet welke ze krijgt en dan moet je kijken of ze er op reageerd.. Dus ben benieuwd :/ Voorlopig blijf ik iig pepti gebruiken!! Ik kon eindelijk genieten van onze kleine meid. Ik ben blij om haar te zien na het werk en ik kan veel beter tegen haar huiluurtje. Ik kijk er nu zelfs vrolijker naar.. laat haar het huiluurtje maar hebben!! Ik weet hoe het geweest is! Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor al jullie adviezen en lieve reacties!! Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat Echt super super bedankt!
Wat fijn om te horen meid dat het zo goed gaat met de pepti! Zoals k al eerder zei herkende ik zo mijn dochter in jouw dochter qua gedrag dus kon het niks anders als kma zijn vond ik. Jammer dat je alsnog een provocatie test moet doen, ik kreeg toen gelijk een machtiging omdat k het al bewezen had. Soms zeggen kinderartsen dat deze provocatie test ook nodig is voor je verzekering om de vergoeding vergoed te krijgen maar weet niet waar je verzekerd bent? Ik bij vgz en die heb k opgebeld en in hun voorwaarden is dit niet nodig dus zou je verzekering zoiezo even bellen. Persoonlijk vind ik het te vroeg om nu weer te provoceren nu je dochter eindelijk lekker in dr vel zit, elke x switchen van voeding om te testen is ook niet goed natuurlijk... Dat is in ieder geval mijn advies om je af te vragen of je dit wel moet willen en of je niet gewoon een machtiging voor je voeding kan krijgen voor de pepti via je huisarts of cb arts. Overigens heb k nog 2 pepti bussen staan nr 1, je mag ze evt overnemen voor 30 euro allebei excl. verzenden. Geniet van je dochtertje, nu kan het echte genieten en de roze wolk pas echt beginnen!
Ik denk reflux.. mijn zoontje is nu bijna 2 en heeft het nog steeds krijgt hier ook de nodige medicatie voor.. begon hetzelfde de hik en veel drinken, naarmate jij ouder werd vielen meer dingen op zoals veel slikken en hoesten.
Nou meiden.. ik kan mijn titel wel aanpassen! Het is echt een compleet ander kind geworden sinds ze (weer) pepti neemt. Alleen nog maar lachjes en vrolijkheid! Niet meer huilen na de fles en super goed slapen. Ik keek erg op naar haar sprongetje.. totaal geen last van! Ze is de hele dag echt ontzettend vrolijk! De overstap terug naar haar oude voeding was helemaal niks. Ze begon weer te huilen en slecht te slapen.. Met pepti is ze echt een heerlijk kind!! Ik ben zo ontzettend blij!! Elke mams en toekomstige mams die dit topic misschien lezen.. hou vol.. Ik werd moedeloos van "het komt goed" maar echt.. luisteren naar je gevoel!! Vandaag hebben we een lang gesprek gehad met het consultatiebureau dat ze ons veel beter hadden kunnen begeleiden omdat we er echt geestelijk doorheen zaten en geen band konden krijgen met onze dochter.. Door jullie hulp en advies geniet ik nu eindelijk van mijn kleine meisje.. Ik kijk er naar uit om thuis te zijn en haar te troosten tijdens haar huiluurtje (ik verwelkom het! Ik weet wat het geweest is!) Ik kan jullie echt niet genoeg bedanken. Vanuit de grond van mijn hart, bedankt!
Meid wat een verhaal en wat ontzettend herkenbaar. Onze dochter (nu alweer 2 jaar oud) heeft hetzelfde gehad. Pffff je voelt je zo niet serieus genomen en ook vaak vanuit de omgeving kregen we te horen ja baby's huilen nou eenmaal. Maar hele dagen in gekrijs zitten... Stapelgek werd ik en van huisarts naar kinderarts, opname en uiteindelijk medicatie voor reflux en Pepti voeding. Met als resultaat eindelijk na ong 2,5 maand een blij meisje. Oh wat heb ik mijn meisje soms wel weg kunnen denken, zo ongelukkig was ik. En wat een lief en blij meisje hadden we ineens. Goed dat je bent doorgestreden en dapper dat jullie je staande hebben gehouden. Nu vooral heel erg genieten! En jammer van de eerste periode maar die moet je nu gewoon dubbel en dwars inhalen. Veel succes en heel veel geluk!
Eén troost: jij herinnert je die rotperiode misschien, maar je kindje gelukkig niet. Daarvoor ontwikkelen de hersenen zich nog teveel. Dat lijkt mij toch wel een fijne gedachte
Wat super fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat en je een blije baby hebt nu waar je van genieten kunt. Super blij voor je