Huilende/krijsende baby! Iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanneke, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Schaam mn eigen dood dat ik dit hier ga vragen, maar weet het niet meer! Ik heb hier het kindje van mn nichtje, pas even op haar. Maar ze blijft maar huilen. Heb haar al verschoond, een flesje geprobeert te geven (maar ze heeft er 1 uur geleden pas een op). Ze wil niet op schoot zitten/liggen. Niet in de kinderwagen en al helemaal niet in het bedje. Heb al even met r op de arm een rondje gelopen, maar mevr. blijft gewoon huilen en krijsen. Doe ik het nou gewoon helemaal verkeerd? of heeft iemand een tip wat ik nog kan proberen om haar stil te krijgen?
    Alvast bedankt!

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Zo zitten wij ook wel eens met Elena, van gekkigheid weten we dan oo kniet meer wat we moeten doen.
    Elena wordt rustig als ik haar rechtop met haar rug tegen mijn borst aanhoud en zo rondjes ga lopen en haar ga vertellen wat we allemaal zien, zodat ze om zich heen kan kijken. Maar als ze erg overstuur is, helpt dat ook niet hoor. Soms helpt het om haar aandacht te trekken met een rammelaartje of een sleutelbos ofzo, of zelf gekke hoge geluiden maken (tja, moet toch wat? ;)). Verder... tja..

Succes ermee!

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow trouwens, kan zijn dat ze misschien last heeft van een boertje of krampjes, heb je dat al geprobeerd? Even laten boeren, of op haar rug leggen en langzaam draaiende bewegingen maken over haar buik, wil ook wel eens helpen.

4. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    och jeetje! das niet fijn zeg, en je hoeft je echt niet te schamen dat je om raad vraagt hoor.
    Als ik het zo lees dan heb je alle opties ook bijna wel uitgeprobeert.
    Je kan missschien even met haar buiten gaan wandelen in de kinderwagen?
    Ik weet niet hoe oud ze is, maar ze kan ook last van krampjes hebben. Als ze al een tijdje niet geslapen heeft kan ze ook heel erg moe zijn, waardoor het lijkt dat ze niet in bed wil, maar als je dan even doorzet kan ze zo in dromenland zijn. (dus troosten, eventueel speentje als ze die heeft, mobiel aan..)
    Hoop dat ze gauw weer rustig is! succes en sterkte!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    tja, zou t misschien krampjes kunnen zijn ofzo? de ene keer huilt ze gewoon en dan zet ze t weer op een krijsen. Ze is trouwens ong 10 weken. En dat moe zijn kat het ook wel is zijn ze is al vanaf een uur of half 10 wakker. Ga nog t een en ander proberen. bedankt!

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Inderdaad, vermoeidheid geeft hier wel eens reden tot dit gedrag. Soms is het dan goed om te gaan wandelen, maar als je dat niet kunt gaan doen blijft wiegen de enige oplossing. Als het mij soms echt teveel wordt, is negeren ( ja sorry) ook een goede oplossing, want meneer gaat uiteindelijk echt wel slapen. Misschien helpt dat bij je nichtje ook, hoe hartverscheurend dat huilen dan ook is.

Veeeeel succes! En probeer inderdaad even een boertje te laten of vouw haar dubbel (beentjes richting borst). Scheetje laten kan ook verlichtend zijn ;)

Juud

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou dames de rust is hier weer weder gekeerd. Bedankt voor de tips. Heb r t jasje aangedaan, krijsend in de wandelwagen gelegd en buiten gaan wandelen. En raad eens, na al 5 minuten ofzo was ze stil en is ze gaan slapen. Ben toen nog even verder gewandeld. (lekker wat beweging en een frisse neus kan voor mezelf ook geen kwaad :D ) Ze was dus gewoon moe, denk ik. En werd alleen maar bozer omdat ik vanalles ging proberen! :( haha! Maaruh waarom ik mn eigen schaamde om dit te vragen, ik denk jullie gaan vast denken, hoe moet dat straks als die 2 van die kleintjes heeft. Tja, dat denk ik nu echt ook over me zelf hoor. :oops:

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Gelukkig dat ze slaapt.
    En zelf heb je je kindjes zometeen van dag 1 en kun je zelf gaan expiremteren.
    Zorg dat je op vaathand druppeltjes in huis hebt voor darmkrapjes zodat je daar niet in alle haast misschien een keer om moet.
    En een tip voor jezelf kijk even welke flessen je gaat gebruiken als je flesvoeding gaat geven.

Heel veel succes en hopelijk heb je vandaag nog een hoop plezier met je nichtje

9. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Fijn dat ze lekker is gaan slapen! Maar je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor! Een kindje wat niet van jezelf is, is altijd anders. Ik paste voordat ik Alyssa had ook regelmatig op de kinderen van mijn zus. En toen die heel klein waren krijsten ze ook wel eens de hele tent bij elkaar en dan zat ik ook echt met de handen in het haar. Maar als het van jezelf is dan weet je gewoon wat je moet doen, moedergevoel zeg maar. Komt vast helemaal goed als je je eigen kleintjes hebt ;)
    Succes met de laatste loodjes!

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik denk niet dat er iemand dat denkt hoor. Het is voor iedereen zoeken hoe het tewerk gaat met zo'n kleintje(s).
    Leander is m'n tweede kindje en zelfs bij hem durf ik nog twijfels te hebben of ik het wel goed doe.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, ze is weer lekker naar huis toe. Maar heeft zich de rest van de dag prima gedragen. D`r moeder zei dat ze dat normaal nooit doet en altijd erg rustig is! Haha! Huilt normaal alleen als ze honger heeft. Heb ik weer! :) Toch fijn dat jullie dat niet van mij denken en hoop idd dat ik bij mn eigen kleintjes goed aan kan voelen wat er aan de hand is.

@fleur1: Wil bv gaan proberen, maar heb ook 4 difrax flessen liggen en een pak voeding in huis gehaald. Denk kan het maar in huis hebben, gebruik ik het uiteindelijk niet kan ik t altijd nog weg geven. En die druppels voor krampjes is dat cinababy? (even gegoogled en dit gevonden) Maar kan het maar vast in huis hebben dus?

Groetjes bolbuikje!

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Fijn dat je haar toch weer rustig hebt gekregen. Cinababy zou ik voor het gemak maar vast in huis halen. Hier werkt het super.

Deel Deze Pagina