Vanmorgen om 8 uur heb ik de luier van ons zoontje verschoond en hij is nu nog helemaal droog Tussendoor wel 2 keer dat hij zei: schone luier, en als ik hem dan ging verschonen zei hij: potje zitten. En deed vervolgens een plasje op het potje. Afgelopen weken hebben we hem wel elke keer op het potje gezet en bij een toevalstreffer mocht hij een sticker uitzoeken. En nu lijkt hij het te begrijpen. Eerlijk gezegd: ik sta er nogal paf van dat ie nu al helemaal droog is sinds vanmorgen Kan het écht zo makkelijk gaan of zou dit toeval zijn?
Hoe zou het anders moeten gaan? Maar ik zou nog geen zindelijkheid gaan roepen, als hij moe is, of ziek, of afgeleid dan zal je nog wel luier nodig hebben (althans wij wel) En als wij bij vrienden met niet-zindelijke kids komen dan wil dl ook opeens alleen nog maar in luier plassen
Geen idee... Ik hoor altijd iedereen over training enzo. Ik zag mezelf al staan met een scheidsrechtersfluitje enzo
Mijn dochter was net zo. Kwam met 23 mnd dat Ze geen luier meer wilde. Uitgedaan, uitgelaten en.was dag en nacht droog. Zoontje heel ander verhaal haha
Vanmiddag ging het wat minder, maar toen waren we ook op visite bij mijn ouders, dus dat is hij niet gewend. Daar ook maar een potje neerzetten
Gefeliciteerd . Ik zie het hier nog niet gebeuren hoor. Op het potje? Duh, écht geen tijd voor! Met rozijntjes en boekje erbij? Voor de tv? Ja dahag .
Ja zo makkelijk is het! Hier aardig 1x een ongelukje gehad, en nu al bijna een jaar overdag droog. Nu wandelen we langzaam naar de nacht zindelijkheid. Dat is nog wel moeilijk
Hihihi Wat goed!!! Ik herken je trots! Mijn dochter leek het een paar dagen geleden ook helemaal door te hebben! In de nacht was ze al zindelijk. En bij het wakker worden plaste ze al een hele tijd consequent op het potje. Ook na het middagdutje, en de maaltijden plaste ze al op het potje. En nu deed ze al vier hele dagen succesvol haar behoeftes op het potje! Zodra we thuis kwamen liep ze meteen naar het potje om daar te poepen of plassen. Alsof ze het echt opgehouden had. En het ging steeds beter! In het zwembad poepte ze zelfs op de wc! En ook bij Balorig lukte het haar om op de wc te plassen! Zo trots! Helaas weigerde ze gisteren ineens alles wat met het potje te maken heeft. Op mijn verzoek het even te proberen zegt ze steeds "lukt niet" of "ik hoef niet te plassen mama". Overtuigingskracht werkt niet. Ze maakt er een drama van als ze aan proberen te dringen. Jammer...
Klinkt super! Maar ik zou nog niet te vroeg juichen dat hij nu zindelijk is. Hier met 2 jaar en 1 mnd de luier uitgelaten, en de eerste dag ging verrassend goed, 1 of 2 ongelukjes? Maar op dag 3 heb ik het opgegeven na 11 ongelukjes opruimen o.i.d. Met 2,5 jaar weer opnieuw geprobeerd, luier uit. Ook toen was dag 3 een ramp, en ook al ging het na 2 weken erg goed, toch was er toen ook ineens nog een dag met 4 ongelukjes op het KDV. Het verschilt dus blijkbaar per kind, of ze het in 1 keer doorhebben, maar hier ging het wel met ups en downs de eerste weken. Ik denk ook dat het verschil maakt of het zindelijk worden het initiatief van je kind zelf is die zegt dat het de luier uit wil o.i.d., of dat het initiatief van de ouders af komt. Hier op mijn initiatief. Maar ik herken de trots!