Wanneer welke schoenen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door red88, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Mijn dochtertje loopt vanaf 10 maanden om de tafel heen en overal achter en inmiddels af en toe een voorzichtig stapje los.
    Ze loopt hier op leren slofjes in huis.
    Als ze straks goed los loopt, welke schoenen koop ik dan? In de zaak waar ik laatst had gekeken verkopen ze vooral shoesme.
    Maar moet je dan de babyproof hebben of de extreme flex? Als ik op de site kijk van shoesme kom ik bij de extreme flex uit.

Op de site van dolcis zie ik schoentjes van Clarks. Is dat wat? En is dat een flexzool en vergelijkbaar met babyproof of extreme flex?

Schoentjes zijn hier dan voor buiten en binnen leren slofjes en als het straks warmer wordt, op blote voetjes.

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
  3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Weet dat ze 3 maanden op hele soepele schoenen moeten lopen en als ze langer lopen moet de zool stevig zijn maar nog wel flexibel

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik was laatst bij een schoenenzaak en daar zeiden ze dat de babyproof van Shoesme nu zouden kunnen maar ik vind het wat onzin om nu schoentjes te kopen, aangezien ze nog niet los loopt en dus ook niet buiten loopt.
    Alleen weet ik niet zo goed of we dan als ze wel los loopt, ook die babyproof moeten hebben of de extreme flex.
    Ik wil ook me ook niet zomaar wat aan laten smeren ;)

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai! Idd een heel gedoe vind ik met die schoentjes. Mijn dochter loopt nu een maand los, dus ik wil warme schoentjes voor haar hebben. Helaas heeft ze echt nog van die dikke babyvoetjes, waardoor ik haar dus met geen mogelijkheid in normale schoentjes krijg. Vooral laarsjes lukt echt niet, haar wreefje is te hoog.

Wat ik dus heb gedaan: schoentjes bij de hema gekocht.

Het zijn roze met zilveren schoentjes, ze zijn heel flexibel en stroef aan de onderkant. Ze heeft ze natuurlijk niet de hele dag aan, want het is plastic. Binnen heeft ze leren slofjes aan de van babypaws.

Straks als het zomer is zien we wel weer verder.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij zijn die babyproof schoentjes van Shoesme wel erg flexibel, ook met aantrekken.
    Alleen vraag me af of het nog nodig is als ze eenmaal goed loopt. Eerder koop ik geen schoentjes (vind ik zonde van het geld) of dat je gelijk voor flexzolen gaat.
    Overigens groeit ze hier ook steeds binnen 3 maanden uit haar slofjes, dus verwacht dat ik om de 3 maanden ook wel nieuwe schoenen mag kopen. Dure grapjes dus...

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Die zijn wel leuk van de Hema! Ik verwacht dat ze hier rond de zomer wel loopt en dan zal ze ook veel buiten zijn dus goede schoentjes vind ik dan wel belangrijk.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zolang ze nog alleen binnen loopt zou ik gaan voor stroeve slofjes, sokken met nopjes er onder of eventueel van shoesme de babyproof. Daarmee kun je dan niet naar buiten, maar voor de eerste weken is dat wel beter.

Na een week of 6 kun je in principe over op "gewone" schoenen (die voor buiten geschikt zijn), maar hoe flexibeler hoe beter. Extreme flex (of een andere fancy naam voor een hele flexibele zool) is dan natuurlijk heel goed, maar er zijn genoeg andere schoenen(merken) die een serie hebben speciaal voor de allereerste stapjes. Loop gewoon eens bij een goede schoenenwinkel binnen. Ik vind de "eerste" schoentjes van House of Shoes erg fijn en mooi, bijvoorbeeld. Op een merk of "naampje" zou ik me niet zo vast pinnen, maar ik zou na een week of 6 loslopen gewoon eens bij een schoenenwinkel binnenlopen en vragen of ze de voetjes goed willen opmeten. Ik voelde me daar zelf het prettigst bij, en zo stap ik nog af en toe binnen om ze even te laten voelen of haar schoenen nog goed zitten. Kan nooit kwaad!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb trouwens voor die eerste 5 weken ook schoentjes gehad zoals die van de Hema (ik had ze van de Prenatal). Ze heeft in die weken 2 paar versleten, maar ze vond het geweldig om al buiten (soms aan de hand, soms een stukje los) te lopen en dat kon alleen natuurlijk met een klein beetje stevige schoentjes.

Die shoesme schoentjes zijn trouwens erg leuk, maar ik zou voor buiten (mjah, in de zomer kan het misschien wel...) toch waterdichte zolen zoeken. Dan moet je toch bij een schoenenwinkel zijn.

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, die van de hema slijten snel idd, maar ze zijn wel prima aan te krijgen en heel goedkoop. En, niet onbelangrijk, mijn dochtertje vindt ze schitterend! Ze laat ze aan vreemden zien, die dan heel schattig reageren: "wat heb jij mooie schoenen" haha, en dat voor 8 euro.

Toch kijk ik wel uit naar de dag dat ik echte en echt leuke schoentjes voor haar kan kopen ;)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien dat ik dat dan ook wel doe als ze af en toe buiten loopt en dan na 6 weken echte schoentjes.

Thnx voor de reacties!

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb advies gevraagd aan de fysio en die zei: het liefst zo lang mogelijk op slofjes of blote voeten (maar dat is in de winter natuurlijk geen optie) laten lopen en als ze 3 maanden goed lopen kun je normale schoentjes kopen. Ik laat Danique eigenlijk altijd op leren babypaws lopen en heel soms als ze buiten wat stapjes doet (maar dat is eigenlijk nog bijna niet, ookal loopt ze al 4 weken inmiddels) heb ik de shoesme babyproof. Shoesme babyproef zijn ' eigenlijk' alleen voor binnen. Maar die paar stapjes die ze buiten zet laat ik haar er gewoon mee lopen. Binnen draagt ze ze nooit, binnen altijd babypaws.
    Zodra ze echt buiten ook veel gaat lopen (denk toch wanneer het wat mooier weer gaat worden) dan koop ik eerst schoentjes met flex zooltje, daar hoef je maar 1 paar van te hebben en daarna kan ze gewone schoentjes.
    Zodra ik flex schoentjes ga kopen laat ik eerst de voetjes opmeten bij een schoenenwinkel. Zodat ik ook echt de goede schoentjes koop voor haar.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oke, dus die babyproof heb ik dan niet nodig, maar straks gewoon schoentjes met een flexzooltje.
    Ik vind het nu ook te koud voor blote voeten. Hier heeft ze aapies en soms gewoon op haar sokjes maar die trekt ze vaak uit.
    's Avonds loopt ze hier altijd nog een tijdje op blote voetjes.

14. adi

adi Niet meer actief

Die flexzooltjes van Shoesmee vind ik echt geen zolen voor buiten, dat zijn net slofjes.

Ik heb vanaf de eerste stapjes wel goede 'echte' schoentjes gekocht, hier tot nu toe altijd schoentjes van Gattino. Goede, leren, babyschoenen, geschikt voor de eerste stapjes, zo flexibel en zacht als wat, en kosten meestal maar € 35 per paar.

Mij hebben ze uitgelegd dat de zooltjes iig heel buigzaam moeten zijn. Je moet de tenen en de hiel naar elkaar toe kunnen buigen, makkelijk. Daarnaast moet de hiel en en de achterkant van de voet goed ondersteund zijn, dus een hoge achterkant.

Deel Deze Pagina