Groeimelk

Discussion in 'Voeding' started by Shakes, Oct 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
  2. adi

adi Niet meer actief

Ik ben gestopt bij deze zinnen:
    Theoretisch is groeimelk nog altijd niet nodig als je je kind een evenwichtige voeding geeft. Maar welke ouder kookt nog elke dag verse groenten?
    Sorry, maar dit is verkapte conclusie dat ouders zelf niet in staat zijn om hun kind gezond te voeden. Dezelfde strekking als de reclames van olvarit die je doen denken dat je als moeder te dom bent om een stronk broccoli en een wortel te koken voor je baby, en dat je daarom maar beter een potje kan geven.

Overigens ben ik het met ze eens dat kinderen die geen evenwichtige voeding krijgen OF willen eten (die zijn er natuurlijk ook bij) wel toegevoegde vitamines nodig hebben. Alleen die bestaan in tig verschillende vormen, welke allemaal goedkoper zijn als de groeimelk.
    MELK IS NAMELIJK GEEN VERVANGING VOOR GROENTEN. Zij voegen gewoon multivitamines aan melk en maken de ouders wijs dat ze dat zelf niet staat zijn.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik sta er toch vaak van te kijken hoeveel ouders hun kindjes voortdurend potjes geven, of koekjes de hele dag door. Dus zo ondenkbaar is die stelling niet.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik vond deze zin trouwens ook wel interessant:"Sinds vijf jaar laten de producenten de smaakstoffen en de toegevoegde suikers eruit. "

Op het forum wordt wel vaker gezegd dat groeimarkt boordevol suiker en additieven zit, maar dat klopt dan blijkbaar ook weer niet?

5. adi

adi Niet meer actief

Maar dan is de conclusie heel anders en zou moeten zijn:
    'kinderen die onvoldoende gezond eten zijn gebaat bij extra toegevoegde vitamines. Deze kunt u geven in een supplement of u kunt groeimelk kopen waar ze aan toegevoegd zijn.'

6. adi

adi Niet meer actief

Ik heb groeimelk van Friso en van Nutrilon geproeft in 2010 en het smaakte echt heel sterk naar vanille. Misschien zijn ze daarmee gestopt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Begin 2013 smaakte het nog heel weeiig zoet met een penetrant aromasmaakje.

Share This Page