Als je 6 maanden borstvoeding hebt gegeven (is bij ons het plan aangezien ze waarschijnlijk koemelkallergie heeft) start je dan evengoed met potjes fruit/groenten van 6+ of toch eerst met die van 4+? Als je met 4+ begint bij een leeftijd van 6 maanden, kom je dan niet 'achter' te liggen met het wennen aan eten met stukjes en brood e.d. of zie ik dat verkeerd? Ik eet/drink nu weinig melkproducten voor haar. Als ze straks na 6 maanden borstvoeding overgaat op andere voeding naast borstvoeding dien ik dan rekening te houden met de kans op koemelkallergie en hoe pak ik dat dan aan? Alvast bedankt voor de moeite
Hallo, Wanneer je kindje met 6 maanden start met bijvoeding, is het belangrijk om eerst te starten met de potjes voor kindjes vanaf 4 maanden, dat kan geen kwaad hoor. Je kindje heeft dat tussenstapje nodig om te leren wennen aan het het happen van een lepeltje. De potjes voor kindjes vanaf 6 maanden zijn wat grover van structuur. Met 6 maanden zijn de darmpjes van je kindje veel rijper en daarom is de kans op een allergie veel kleiner geworden. Je mag gekolfde borstvoeding ook mengen met aangemaakte flesvoeding, dan kan je kindje rustig wennen aan de overgang. Groeten eveline