op de buik slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lon enTijn, Apr 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Julian slaapt sinds een paar dagen op zijn buik. Op zich vind ik dit prima!
    Maar hij draait zijn hoofd niet goed opzij...ik ben zo bang dat hij niet goed kan ademen... :(
    Ik denk erover om een aerosleep te kopen want daar kan hij gewoon door ademen.
    Of zal hij zelf wel zijn hoofd draaien als hij merkt dat hij niet genoeg lucht krijgt? Hij is bijna 7 maanden nu, dus hij kan wel goed zijn hoofd optillen maar ik ben dus zo bang dat hij dat niet doet als hij slaapt...

heeft iemand hier ervaring mee? in ieder geval bedankt!

2. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Mijn dochtertje is 6 weekjes oud en zij draaid tijdens haar slaap haar hoofdje gewoon om. Zij slaapt nu bijna een week op haar buikje.

Dus denk dat je je nergens zorgen om hoeft te maken. Als hij goede controle heeft over zijn nek spiertjes dan komt het vanzelf goed.

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    volgens mij is dat omdraaien van het hoofdje in het begin als ze op debuik liggen een reflex. Later verdwijnt dat omdat ze zelf sterk genoeg zouden moeten zijn om het hoofdje om te draaien...

Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, zou ik ook zijn. Ik had denk ik aerosleep aangeschaft.. dan gewoon voor de zekerheid.. Ik heb geen ervaring mee, sorry

4. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Bij hope is het geen reflex. Ze is sterk genoeg om haar hoofdje goed om te draaien.

Bij het consultatiebureau gaven ze mij het advies om gewoon wat vaker te gaan kijken. Zolang de baby goed het hoofde omhoog kan houden en het kan draaien kan het geen kwaad om het op het buikje te leggen.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik denk met die leeftijd dat ze zelf wel reageren als ze te weinig lucht zouden krijgen, maar toch blijft het akelig natuurlijk.

Joris slaapt al vanaf 3,5 maand elke nacht op zijn buik, elke keer als ik ging kijken had hij zijn hoofd elke keer goed naar een kant op gedraaid...

6. Niet meer actief

Hier slaapt romano ook al vanaf 6 weken op zijn buik, vond er niks aan hoor! stond elke 10 min bij zijn bed, totdat ik zag dat hij gewoon super goed zijn hoofd kon draaien toen werd het iets minder met de zorgen en nu kan ie alles zien ook al ligt ie op zijn buik, hij is super sterk geworden in zijn nek..nog ga ik af en toe kijken hoor, maar das normaal denk ik...ik heb geen aerosleep trouwens

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    bedankt dames!
    Ik ga voor zekerheid en ik heb net een aerosleep besteld!

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    ow.. ik had er nog een liggen die ik niet meer voor Jelina gebruik. Had je voor een prikkie kunnen over kopen, maar ik lees je berichtje nu pas. Helaas.

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    geeft niet hoor, mijne heb ik ook op marktplaats gekocht! maar toch heel erg bedankt!
    ik vond een nieuwe best wel duur eigenlijk, kan altijd nog een nieuwe kopen. ;)

10. Niet meer actief

Hoi,
    Onze middelste dochter is ook een echt buikslaapster, vanaf het begin.
    Zodra ze kon lag ze op haar buik.
    In het begin hebben we vaak geprobeerd haar te draaie, maar dan werd ze alleen maar onrustig.
    We hebben het maar zo gelaten.
    Ze is nu 7 en slaapt nog steeds alleen maar op haar buik!

Nu is onze jongste er ook mee begonnen. We leggen haar trouw elke avond op haar rug in bed, maar we hebben de deur nog niet dicht of we horen haar al rommelen en woelen om op haar buik te komen en dan ligt ze lekker.

gr. Naja

Share This Page