help mijn zoon bijt dus. Heb zijn tanden in mijn armen staan en ook in mijn buik! heb zelfs wondjes! hoe leer ik dit af? boos worden vindt hij alleen maar grappig..
Oef wat een apenkop! Haha hier ook zo 1 Wat ik doe (geen idee of het opvoedkundig verantwoord is) zodra ze opzoek gaat met open mond om mij ergens te bijten probeer ik haar eigen handje in haar mond te stoppen. Ook zeg ik consequent heel duidelijk NEE en als ze bijt heel hard AU. Daarna speel ik het aai spelletje met haar om haar te leren dat aaien fijn is en bijten au doet.
Hier ook een bijtertje af en toe. Als ik nu zeg: niet bijten! Kijkt hij me aan en gaat hij sabbelen. Dan zeg ik: goed zo. Maar als hij het grappig vindt, helpt mijn manier natuurlijk niet Misschien inderdaad eigen handje er tussen wurmen zodat hij daarin bijt?
Hier ook een tijdje last van gehad. Ik heb haar armpje toen in mijn mond edaan en haar zachtjes gebeten. Puur om haar te laten voelen hoe zeer het doet. En heb dat ook met haar eigen handje gedaan. Nu doet ze het niet meer zo vaak en snapt ze dat bijten niet lief is.
Ik heb ook eens gelezen dat een mama zei 'o kom je mij een kusje geven?' toen ze zag dat d'r kindje haar wilde bijten, en dat hielp daar.
Zo doen wij het ook. Vooral dat aaien fijn is en ze schrikt van de duidelijke, harde NEE! Ze is nu 18 maanden en het bijten is zo goed als over, heel soms probeert ze het nog te doen maar wij hebben duidelijk bij onze omgeving en het kinderdagverblijf aangegeven ook NEE te roepen als ze het weer probeert en dat wij idd het aaien aan het aanleren zijn. Onze dochter doet het vooral uit frustratie en soms uit baldadigheid tijdens het stoeien. Ze heeft nu wat meer uitdagingen en kan beter duidelijk maken wat ze wil, dat helpt ook mee met afleren. Dus gewoon consequent blijven in jullie manier van aanpak.
Hoi, al eens een bijtring gegeven? Kan ook de druk van de kiezen zijn die behoefte aan bijten geeft. Mijn zoontje bijt vooral graag in mijn trui. Dentinox erop en dan is het weer even over