Vanmiddag om 2 uur mogen we even langskomen bij de huisarts. Hopelijk nemen ze me serieus en krijgen we er iets voor!
Als hij voor die tijd nog een harde keutel uitpoept kun je er altijd een foto van maken zodat de huisarts het ook ziet mocht hij je niet serieus nemen, maar denk dat hij je wel serieus zal nemen hoor
Hij had vanmorgen een harde keutel gepoept. Zat al te denken, zal ik de luier meenemen haha. Maar hij moet me maar gewoon geloven hoor!
Fijn dat die fles al beter bevalt! Je kan altijd nog de prematuurspeen bestellen. Daarmee deed Dafne er 20-25 minuten over. Succes bij huisarts!
Net weer een groene keutel in z'n luier. Ik heb er een foto van gemaakt en die ga ik mooi onder de neus van de huisarts houden
Nou, ik werd vriendelijk uitgelachen door de huisarts. Hij hoefde de foto niet te zien. De donker groene kleur zou volgens hem komen door de overgang van borst naar fles. Nou, daar geloof ik eigenlijk niets van! Volgens mij is dat gewoon oude poep. Wel heb ik lactulose siroop meegekregen. Met dit, en in combinatie met de nieuwe fles, hoop ik echt dat we verbetering gaan krijgen!
Je huisarts heeft kwa kleur wel gelijk. Donkergroene ontlasting is vrij normaal bij kv-baby's. Veel kindjes die bijv dieetvoeding als pepti krijgen poepen ook een andere kleur. Google maar eens, dan zul je zien dat er veel verschillende redenen zijn voor groene ontlasting. Mocht over 2 weken er nog steeds sprake zijn van harde keutels, dan zou ik liever andere voeding proberen. Maar goed, liever nu niet ivm de overgang van bv naar kv.
We gebruiken nu de dr Brown fles met de prematuren speen en nu drinkt meneer precies in 15 minuten zijn fles leeg! Eindelijk halen we de 15 minuten haha! Gisteren heeft hij met veel moeite weer wat gepoept en vandaag zit hij ook weer heel veel te persen. Gelukkig is het echte harde en lange krijsen van voeding naar voeding nu wat minder. Het zijn wat meer momentjes tussendoor dat je merkt dat hij echt last heeft maar hij slaapt nu ook weer veel meer in zijn wiegje gelukkig! Voor tkind ook een stuk rustiger (en voor mama haha) We lijken de goede kant op te gaan!
Fijn dat deze fles voor de juiste tijd zorgt! En beter dat er wat meer rust is, hopelijk zet dit door! Succes.