Hallo allemaal, Mijn dochter Mollie is vandaag precies 6 weken oud. Ze is mijn poppetje, maar helaas heeft dit poppetje al vanaf week 2 last van krampjes. Nu hebnen.wij de volgende dingen al geprobeerd: -Nutrilon omneo comfort (nog steeds, al ruim 3 weken nu) -cinababy en infacol (deed voor ons gevoel niks) -dr. Brown fles (gebruiken we nog) -buikmassage (helpt niet, wordt ze nog bozer, net als met beentjes fietsen) -warm badje/douchen (helpt heel even) -fohn op buikje helpt ook even) Eigenlijk werkt alleen de draagdoek erg goed en omdat ze zo onrustig is met haar handjes laten.we haar slapen in een Puckababy slaapzak. Dat is wel een suc6. Nu ook bezig met ABC Dolphilus, maar nu na een week nog geen effect.... zoals ik.al zei is ze nu 6 weken oud en het lijkt wel of het steeds erger wordt...ze kan.niet eens normaal de fles drinken..steeds stoppen en.heel hard huilem..danmknettert.ze er ook op los...doe nu soms een uur over de fles geven...heel frustrerend. Zodra ze wakker is is het huilen... nu vroeg ik me af of er meer ouders zijn die bij hun kind rond de 6 weken een piek zien van krampjes... ik.kan niet wachten tot die darmpjes rijp zijn en haar geen pijn meer geven -
Hoi, Dit was bij ons ook het geval. Sowieso schijnt het dan baby's rond 6 weken het meeste huilen, dit neemt dan geleidelijk af. Mijn dochter had rond 12 weken opmerkelijk minder last. De draagzak was hier een uitkomst, ze lag hier dan horizontaal in. Ze vond deze houding erg fijn en hielp ook tegen krampen. En mama had haar handen toch even vrij Nog even doorzetten, het hoort er helaas een beetje bij.
Gelukkig had mijn zoontje niet zó duidelijk last van krampjes als jouw dochter, maar heeft het wel gehad, juist rondom de 6e week. Het is in de loop van vorige week (7 weken) minder geworden. En het gaat nu al zo'n 5 dagen een stuk beter. Dus ik hoop dat het idd voor jou nog even volhouden is en dan minder wordt. Weet wel dat het op en neer kan gaan, maar steeds een beetje beter!
Hier heeft het Tot een maand of 4 geduurd toen was het over. Dl lag graag op haar buik bij ons als ze er last van had. Verder kun je er weinig aan doen helaas.
Hier ook een kindje met veel krampjes gehad. Wat bij ons hielp was de Dr brown fles en de omneo voeding. Maar zie dat je dit al gebruikt Enkele andere tips; - Lucht moet eruit dus fietsen met de beentjes - Tussen de fles door een aantal boertjes laten - Leg je kindje met zijn buik op jou arm. Het hoofdje ligt dan op je handpalm en de beentje bungelen aan allebei de kanten langs je armen - Inbakeren hielp hier ook! De pacco doek zat strak om zijn buik en vond het heerlijk - Een pitten kussen in de magnetron leggen; doek erom heen en op zijn buikje leggen. Ik voelde het dan ook knetteren.. En inderdaad; de piek heb je nu; en gaat waars alleen maar afnemen. SUCCES meid!
De puckababy hielp bij ons dochtertje juist niet, werd ze helemaal boos van, wel kunnen bewegen maar beperkt worden. De pacco doekt werkt juist super goed, ze geeft zich dan echt over...
Herkenbaar! Hier hielp helemaal niks en uiteindelijk was het rond de 12 weken eindelijk voorbij. Wel duurde het tot een maand of 5 voordat zijn flesjes wat sneller leeg gingen.
Geen advies, want wij hebben er nauwelijk last van gehad. Mijn schoonzusje daarentegen wel en bij haar was Probiotica het 'wondermiddel'
Hier in de kraamweek al last van krampjes. Ben met 10 dagen al bij een osteopaat geweest en ben daarna meteen begonnen met probiotica (orthiflor) en Sab Simplex. Vanaf dag 1 heeft hij ook zeker halve dagen kn de draagdoek gezeten wat fijn voor zijn buik was denk ik. Na een kleine week nog maar paar keer echt last van flinke krampen gehad. Ze zijn echt op 1 hand te tellen. Voor de rest was het af en toe wat ongemak van scheetjes die niet lekker zaten, maar zelden heeft hij daar om gehuild. Ik heb wel de eerste 2 maanden bv gegeven, maar volgens mij maakt dat niet super veel verschil in de krampen geloof ik...
Ja, hier ook krampjes tot ongeveer 12 weken. Ik heb nooit middeltjes geprobeerd, daar geloof ik niet zo in. Het is toch een periode waar ze door moeten, helaas. Hier waren de krampjes ook het ergst met 6 weken, met 8 weken werd het al geleidelijk minder. Wat wij deden: clusteren (ik gaf bv), op mijn buik of op die van mijn man laten liggen (huid op huid) en als ze echt veel last had, haar met haar buikje op de schouder van mijn man, hij klemde haar dan goed vast en schommelde heen en weer. Dat bracht haar verlichting. Het is iets waar alle kindjes doorheen moeten en ik denk dat 'extraatjes' niet veel doen of het misschien wel erger maken. Vind uit wat ze prettig vindt qua houding of troost, en houd dit vol tot 10-12 weken, dan zou het minder moeten worden.
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik merk idd dat het gewoon een.kwestie is van wachten...helaas nog ff te gaan dan, maar goed, we hebben het tot nu.toe ook gered. Mollie drinkt zeker niet teveel. Ze drinkt nu om de 4 uur 120 ml met 4 schepjes melk. 6 x per 24 uur. Ze weegt nu bijna 4,5 kilo. Ze drinkt meestal haar fles net niet helemaal leeg en is absoluut geen gulzige drinkster dus dat is het niet. We gaan maar duimen dat haar darmpjes hun werking snel goed doen zonder pijn. Nog paar weekjes doorbijten dus.