Dag allemaal, Nou de titel zegt het al; wie heeft er tips om mijn peuterdame zindelijk te maken? Over ongeveer 10 maanden gaat ze naar de kleuterschool, en dan moet ze gewoon zindelijk zijn. Ik heb al op het potje geprobeerd, wil ze niet. Wc verkleiner gekocht, gaat ze wel op zitten en doet zo nu en dan een plasje maar vaker niet als wel. Als ik aan haar vraag; zullen we een plasje op de wc gaan doen wil ze niet, als ik dan iets probeer aan te dringen in de trant van; mama plast toch ook op de wc, zegt ze heel stellig; nee Kita hoeft niet op de wc. Mijn schoonzusje stelde voor om haar gewoon geen luier meer aan te doen, en als ze dan een ongelukje heeft het vies gaat vinden omdat haar broek dan tegen d'r benen aan plakt, maar is dit wel de manier? Mijn dochter is nogal "makkelijk" (met spelen is het ook snel; mama helpen of mama doen terwijl ze het echt wel zelf kan), ik vrees dan ook dat als ik haar niet een soort van ga pushen, ze met 4 nog niet zindelijk is... Is er iemand die tips of advies heeft om een kindje van 3 zindelijk te maken?
Heb je al geprobeerd om iets te doen met stickers of stempels? Lianna mocht na iedere plas een stempeltje zetten en bij een rijtje vol kreeg ze een klein cadeautje. In het begin werkte dat goed, alleen daarna niet meer. Op het kdv en bij opa/oma plaste ze netjes op de wc en thuis niet. Nou heb ik afgelopen vrijdag een disney ketting gekocht, die op de wc-deur geplakt en als ze alle plasjes op de wc zou doen, zou ze de ketting krijgen. Nou gisteren heeft ze 'm gehad. Ze is namelijk sinds zaterdag ook thuis overdag zindelijk.
Stickers werkt hier niet echt, althans niet op muur en na een aantal x een cadeautje, de stickers wil ze namelijk hebben en niet opplakken. Heb jij gelijk de luiers uitgelaten of liet je die nog om?
Ik zou wachten tot het warmer wordt en dan idd geen luiers meer aan. En veel rondlopen in dr blootje (liefst buiten natuurlijk ). Neefje had er ook geen zin in en een maand of 4 voordat hij vier werd, op eens wel. Zonder stickers en gedoe. En half jaar later ook snachts geen luier meer. Ik zou zelf pas echt gaan trainen als school heel dichtbij komt: 3-4 maanden van te voren is echt wel vroeg zat hoor!
In het begin liet ik de luiers om, omdat ze helemaal hysterisch werd als ze die niet aankreeg. Sinds zaterdag is ze luierloos.
Mijn collega stelde voor om oefenbroekjes te kopen (bij de Hema). Die zijn aan de binnenkant van badstof en de buitenkant geplastificeerd zodat ze wel nattigheid voelen als ze geplast heeft, maar niet alles op de grond drupt zeg maar. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat kan ook simpeler. Je doet een onderbroekje aan en daar overheen een luierbroekje. Op die manier heeft je kindje wel door dat hij / zij geplast heeft maar heb jij de troep niet. Ik zou even wachten tot mooi weer en dan de luier uit doen. Koop anders een boekje over zindelijkheidstraining. Hierin staan vaak veel goeie tips. Ik heb zelf het boekje "Potty training in one week gebruikt" van Gina Ford (alleen wel in het Engels).. dat heeft hier prima gewerkt.
denk je dat ze wel de beheersing al heeft over haar sluitspieren? Als ze dat heeft, moet je nog zorgen dat ze het leuk gaat vinden om te plassen. Wij beloofden Jesse een chocolaatje als hij plaste (een smartie) en we klapten hard in onze handen als hij plaste. Dan voelde hij zich zo trots dat hij heel vaak wilde plassen. Binnen drie dagen vergat hij zelfs de smartie, omdat de pret om het zindelijk zijn groter was! Succes ermee hoor!
mijn dochter was ook laat en wij hebben er geen enkel probleem van gemaakt.. Dan krijgt ze alleen maar een hekel aan de wc.. We bleven het aanbieden en af en toe lieten we de luier af. En op een gegeven moment gaf ze zelf aan dat het moment gekomen was... Ik zou me nog niet al te druk maken en door gaan zoals je bezig bent.. Lekker ontspannen.. Voor ze 4 is wil ze echt wel op de wc