Hoi, Nadine heeft een navelbreukje. Ik ben afgelopen week bij CB geweest. Daar zeiden ze dat ze daar niets meer aan doen. Nadine heeft een behoorlijke bobbel. Wie heeft er nog meer een baby met navelbreukje? Wat is jullie ervaring hiermee? Groetjes, Mariska
Iman heeft ook n navelbreukje! Het gaat vanzelf weg met de jaren zei de KV. Ze doen er idd alleen nog wat aan als ze er last van hebben!
mijn zoontje heeft ook een navelbreukje die kwam na een paar weekjes tevoorschijn bij ons doen ze er ook niks aan. heb het zowel aan het cb en de ha laten zien en beiden zeiden ze het.
Ons zoontje had een enorme navelbreuk en toen ze me bij het cb vertelde dat ze er niks aan doen en dat dit vanzelf weg gaat geloofde ik er helemaal niks van. Hij had een bobbel die 3 cm uit zijn buik kwam en wel 4 cm in doorsnee. Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft overleg gehad met een kinderarts uit het ziekenhuis en die vertelde dat het over het algemeen vanzelf weg gaat en dat je alleen in de gaten moet houden dat je kindje geen pijn heeft op die plek, want dan kan er een verstopping zitten zodat de ontlasting niet meer door de darm kan. Ik moet zeggen dat nu mijn zoontje geen last meer heeft van darmkrampjes en hij een regelmatige stoelgang heeft het al bijna niet meer te zien is. Hij is nu 5 maanden dus nu geloof ik wel dat het weg zal trekken. Dus maak je niet te druk en hou in de gaten of je kindje geen pijn heeft op die plek.
Ook ons meisje had een flinke navelbreuk nog wel hoger dan 3 cm. we werden door de huisarts ook meteen doorgestuurd naar de kinderarts, die keek en zie ow dat is binnen een half jaar wel weggetrokken, daar waren ze het bij het CB niet helemaal mee eens want hun ervaring was dat dat wel enkele jaren kon duren. De kinderarts zei wel dat er bij 'donkere' kindjes wel geopereerd moest worden hij heeft ook wel verteld waarom maar dat ben ik al weer vergeten Maar nu zijn we 3 maanden verder en het is echt al 90% weggetrokken, we moeten over 2 weken nog een keer naar de kinderarts ben benieuwd wat hij zegt hoe hij denkt dat het in de toekomst eruit zal zien want nu is het echt zwart en verschrompeld maar ben allang blij dat het grootste gedeelte al weg is getrokken. Mijn schoonmoeder had ook moeite te geloven dat ze er niks aan doen tegenwoordig. We hebben een ander ziekenhuis gebeld met de vraag wat ze doen bij navelbreuk en ook hun vertelden dat ze niks meer doen tegenwoordig. We waren gerust! Geen zorgen dus! Groetjes Inkie
Mijn oudste dochter, zij is nu 10 jaar, had dat ook, mijn moeder wist nog van vroeger dat ze toen een stuiver met witte tape op de navel plakten, dat hebben wij toen ook gedaan en het was zo weg, heel mooi geworden Is wel heel ouderwets, dat wel.