huiluurtje ? knettergek worden we

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piri piri, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Overproductie ga je het best aan door je kind veel aan te leggen en dan evt. nog wat af te kolven (ga niet meer kolven want dan krik je je productie juist op). Voeden om de 4 uur is eigenlijk te weinig.

En ik denk ook aan clusteren. Dat kan vrij lang duren, maar het is toch het beste om daaraan toe te geven. Accepteer dat je even niets kan, behalve haar aan de borst houden, en laat je man je een kopje thee op bed brengen.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Een draagdoek is absoluut een uitkomst in joiw situatie. Ik las dat je dat niet handig vind, maar aan de andere kant, gek worden is nou ook niet echt heel handig he ;). En geloof me, ik weet waar ik over praat want ik heb avond aan avond met mijn dochter in de woonkamer rondgelopen in de draagdoek. Was een verlichting voor mijn armen. Doe het nu nog wel eens maar het is lang niet altijd meer nodig.

En als je een draagdoek niet fijn vind, waarom dan geen draagzak? Of laat je man ermee rondlopen?

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Goed bedoeld hierboven. Maar uit ervaring van vorige keer gaat die vlag bij mij niet op... Ben toen maanden aan het tobben geweest (onder begeleding van lactatikundige). Had mezelf voor deze zwangerschap voorgenomen dat nooooit weer te doen.. i rest my case... Ik ga dus over op fles in de hoop rust te kunnen creeeren. Daar worden we allemaal gelukkiger van denk ik (ook oudste dochter ligt wakker van gebrul)... Kan niet de bedoeli g zijn. Ik stop met de overdag voedingen. Enkel due van ong. 7u en die van 23 u zal ik (tzt) nog bv geven.
    Voor nu kiezen op elkaar
    (en die voeding om de 4u, te weinig ? Het is een michellin poppetje zoveel spek). . Ze doet t er prima op, nogmaals, ik maak haar wakker voor haar voeding, anders was het zomaar om de 5u of wie weet nog langer ertussen)

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik zou toch de optie draagdoek opnieuw bekijken, zeker als je overgaat op kunstvoeding, dan kun je niet zoveel geven als je wil. Als mijn dochter een huiluur heeft (zucht :p) en ik wieg haar gewoon op mijn arm, helpt het geen donder (daar word ik ook onzeker van als moeder). Maar in de draagdoek is ze binnen 5-10 minuten rustig. Dat heeft ons al heel wat huilavonden bespaart vermoed ik.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    #25 Zoe123, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
    Toch 1 ding wat mij opvalt,je hebt last van overproductie. In je openingspost geef je aan dat ze het overdag goed doet.Geen onrust. Ze drinkt en dat geeft geen problemen.

S'avonds is ze ook boos als de borst al leeg is.
    Dan lijkt mij dat het probleem nu dus niet bij de overproductie ligt,want anders zou ze juist overdag (als je borsten op volle toeren werken) toch onrustig zijn?

Dus wat ze s'avonds doet,is inderdaad echt clusteren.
    En dat is een kwestie van tijd..het gaat weer over (gelukkig)

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik denk dat je het best met de tiet bloot tv ka gaan kijken. kind op de arm, alleen even begeleiden.. dit is denk ik clusteren.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ooh, lees net dat je eigenlijk geen bv meer wilt geven, dan gaat mijn advies niet op, en heb ik ook geen advies omdat ik daar geen ervaring mee heb..

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kv geven gaat dat huiluurtje en clusteren niet wegnemen, dus of je daar nou meer rust van krijgt... als ze zelf genoegen neemt met om de 4 uur doet ze het dus heel goed op jouw voeding en kun je die onrust in de avond echt wijten aan clustergedrag. Dat zal ze met kv net zo goed doen. En het is naar, maar het gaat wel over. Hier was dat met 3 maanden.

9. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missmara. stop jij je moppie dan huilend in de doek? Ik ben bang als ik dat met kijn kleine doe het gillen alleen maar erger maakt. Of de buikkrampjes.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Als ik ook even mag antwoorden :), ik stop mijn dochter wel eens huilend in de doek, juist om haar rustig te krijgen. Is ze na 5 minuten niet rustig dan haal ik haar eruit. In die 5 minuten beweeg ik wel aardig wat af om haar rustig te krijgen :p

11. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik vind draagdoek met lopen al zwaar... Laat staan zittend, gedrukt op mijn buik..:$... Dan heb ik dr liever op mijn arm ondersteund door een kussen oid...

Tis en blijft een lastige fase die ik graag zou overslaan;):p:p.. pfff
    Bij me willen zijn vind ik niet zo erg, maar t bijna ontroostbare gehuil.. daar word ik gek van.:(

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik snap je meid! Hier was het hetzelfde. En dan breidde dat uit naar de hele dag.

Maar ik geef geen bv. Een draagdoek heb ik wel maar vind ik ook echt verschrikkelijk.

Hier bleek het reflux te zijn, nu met medicijnen gaat het een stuk beter.

Probeer goed af te wisselen met je man, dat is het enige advies wat ik je kan geven. En bedenk dat ze ooit groot wordt;)

13. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx.. heb vanavond voor t eerst maar een poging gedaan om dr mee naar beneden te nemen. Tv kijken...ze is zowaar stil.. hjhi. Wel in t begin gehuild, maar pink dr in... En heb dr niet laten drinken.
    (ik ben geen tap .. hihi). Ze 'mag' om tien uur weer.. ff uurtje uitzingen.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    bij ons is de onrust in de avond ook vooral van krampjes in combinatie met vermoeidheid.
    Ik herken het moeizame drinken wat je zegt, mijn kindje spartelt alle kanten op van de krampjes en draait ook steeds zijn hoofd weg terwijl hij aan het drinken is. De baby wil graag zuigen om de pijn te stillen, niet omdat hij honger heeft.

Wat wij doen is buikje masseren, lekker warm inpakken dicht tegen je aan, papa laat m op een pinkje sabbelen en mama op de borst... en dat afwisselen tot hij in slaap valt.
    De draagdoek werkt bij mij in dit geval ook niet hoor, een krijsende overstrekkende baby in een draagdoek vind ik ook niks.

15. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Moeilijk he, die huiluurtjes. Heb helaas geen tips voor je kindje. Alleen dat ik het heerlijk vond om even een half uurtje 's avonds naar buiten te kunnen. Gewoon even een half uurtje wandelen, zodat ik er even uit was en daarna vol goede moed er weer tegenaan kon.

16. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Is inderdaad erg lastig. Wij hadden het ook, dagelijks tussen 16-19 uur. Wij zaten naast wiegje (hij was ingebakerd) en pinkje erin. Rond 19 uur kreeg hij weer voeding en daarna ging hij slapen ...

Heeft tot aan het einde van de 3e maand geduurd, daarna kwam de omslag en was het ineens over ...

17. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Zou het ook geen spring kunnen zijn? Ik ben eigenlijk wel 'benieuwd' wat er gebeurt als je haar wel vaker laat drinken... Ik denk toch clusteren en evt sprongetje! Mijn dochter heeft ook lang geclusterd! Tot zeker 8 weken onrustige avonden gehad en de fles verbeterde niets!

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Nou, klop t af....zowaar redelijke avond gehad, dronk slecht, dat is dan wel balen. Hopelijk gaat t niet ten koste van nachtrust...
    Fingers crossed

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Onze dochter is een dag ouder dan jullie kindje. Maar zij vertoond precies hetzelfde gedrag. Ik ben nu cinubaby gaan geven tegen de krampjes en s avonds zit ik samen met haar op de bank en mag ze drinken wanneer ze wil.
    Ik merk dat dit haar e rustig maakt. En tuurlijk huilt ze tussendoor nog wel eens maar is dan ook weer stil te krijgen.

20. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hmm, helaas doordat ze slecht gedronken had....5u voeden . Viel weer ff tegen zo'n nachtvieding..
    Nou we overleven het vast.

Deel Deze Pagina