Verwacht je niet te snel teveel van je dochter? Mijn dochter is bijna een maand ouder dan de jouwe maar 5 uur's ochtends is hier heel normaal. Ze heeft dan om 11 uur 's avonds haar laatste fles gehad.
5 uur voeden is echt heel knap en noem ik geen nachtvoeding meer! Zie je het niet een beetje te zwart in allemaal? Heb je genoeg hulp/ondersteuning? Doet je man veel met jullie oudste zodat jij ookeen beetje kan bijtanken als je kleintje wel rustig is? Hier hadden we tot 3 maanden die dagelijkse huiluurtjes, ook omdat ze gewoon echt last had van krampjes. Mijn man heeft uren met haar rondgelopen op zijn schouder omdat ze alleen dan verlichting vond. Dat hoort er gewoon bij. Ik lees echt normaal babygedrag.
Hier huilde hij dan niet veel maar was wel wakker van 17 tot de laatste voeding van 22.30/23 uur. Hij was wel al die tijd beneden, legde 'm na de voeding van 19.30 uur in de box op het aankleedkussen maar meestal lag ie bij mij. De laatste voeding gaf ik boven en dan gingen we naar bed. Misschien wil ze wel beneden zijn bij jullie?!? En 05 uur met 5 weken is inderdaad toch keurig.
Hihi, ik had hiervoor getekend hoor! Heb tot 14 weken nog nachtvoeding moeten geven. Maar misschien ben jij het anders gewend van jouw eerste?
Haha, jaaah... Ze sliep keurig door.hoor voorheen, tot.7u smorgens... Was verwent hihi Ik neem t zoals t komt... Verder weinig hulp. Lees mijn man komt uit werk, schuift aan. We eten, ieder een kind in bad doen na t eten. Tegen.tijd dat we kunnen zitten is t 20:00... Vaak ik dan met jongste spoken in hoop dat ze stil word en mijn man, of nog even. Vaatwasser e.d inruimen of werken. (heeft naast fulltime job ook nog n eigen bedrijf)... Helaas komt oudste ook spontaan weer een.of 2x per nacht.. ik tuk tussen middag tegelijk met kleintjes als.ze.bij toeval.tegelijk kunnen (hangt van.voeding af)...
Jeetje, ik wilde dat mijn vriend en ik om 8 uur samen op de bank konden zitten! Hou goed in je achterhoofd dat geen kind hetzelfde is en dat je jongste blijkbaar wat moeilijker is dan de oudste, niks aan te doen behalve accepteren van de situatie. En ja, dat accepteren zeg ik ook uit ervaring, je hebt gewoon geen andere keuze maar het wordt vanzelf beter. (Dat laatste hou ik ook steeds in mijn hoofd, maakt het makkelijker.)
Nee, na 20:00 ga ik met kleine zitten en mijn man werken... We "zien" elkaar pas na laatste voeding als jongste ejndelijkt tukt..... Meestal treffen we elkaar pas tegen half 12 in badkamer...
Hier precies hetzelfde. Dochter heeft zo'n 4 weken gehuild in de avond. Niet leuk, maar het beste is er aan toe te geven. Hoe meer je je er tegen verzet hoe moeilijker het wordt. Ga er in mee. Het is naar mijn idee ook clusteren, dit is heel normaal. Geef hier aan toe. En blijf volhouden, het gaat echt over. Na die vier weken heeft mijn dochtertje 'nooit' meer gehuild. Elke kindje is anders maar persoonlijk vind ik het aantal voedingen dat je geeft erg weining. Vaak aanleggen is goed voor je productie, maar dat heb je vast al vaker gehoord. Succes ermee, kop op het komt goed
Klinkt miss lullig, maar ben ergens ook wel blij dat jullie het ook hebben.hihi Niet dat ik iemand dit gun uiteraard, maar meer als geruststelling. Sterkte iedereen !
Ik stop mijn meisje idd huilend in de draagzak.. niet krijsend of als ze overstrekt. Vanavond ook, om half 6 op bed gelegd, na een kwartier erg huilen, dus ik getroost, was ze even rustig, toen weer huilen. Ze liet flink wat windjes, dus denk krampjes. Na 10 minuten opgehaald en in de draagdoek gelegd. Na 2 minuten is ze in diepe slaap ze slaapt de hele nacht en vaak 1 of 2 slaapjes overdag in haar eigen bedje, dus qua gewenning maak ik me niet druk. Die kleintjes hebben ook veel papa en mama liefde nodig
Mijn oudste dochter begon om 16.30 en ging door tot 21.00 uur. En dan was ze alleen aan de borst rustig. Wat is de reden dat je haar niet aan de borst legt? Wat houd je daarin tegen? Ik denk namelijk dat het een goede oplossing kan zijn om de komende weken rustig door te komen.
Aan de borst leggen is inderdaad de beste optie. Wij waren overigens vaak tot middernacht met haar bezig (vanaf de vroege avond), een cyclus van willen drinken, niet willen drinken, krampjes verwerken, opnieuw willen drinken, krampjes, etc... Dit heeft tot 3 maanden geduurd. Het is wel zwaar omdat je man zo te lezen niet echt beschikbaar is en je nog een dreumes hebt rondlopen... maar gewoon bij je houden en als ze wil die borst aanbieden bracht hier altijd veel rust.
Zijn het geen krampjes? Je baby is bijna 6 weken, dat is wel het hoogtepunt van krampjes en het gehuil. Onze jongste heeft krampjes gehad tot 12 weken, werd na een week of 8 al een stuk beter. We gaven hem cinababy, dat hielp wel iets.
Hier sinds gisteren begonnen in het borstvoedingsboek van Stefan Kleintjes, misschien is dat wat? Wat ik lees is dat 8-12 voedingen per etmaal normaal zijn liefst nog vaker dit om je productie op gang te houden. Ook zijn dat clustervoedingen dus korte voedingen die vaker komen. Gewoon lekker van genieten en is dus ook heel normaal, flesvoeding gaat dat probleem niet voor je oplossen..
.... Had bij wijze van test een fles voeding gegeven...compleet ander kind... Uiteindelijk kinserfysio erbij gehad, kind is 100% gezond... Geen kiss maar symptomenvan verborgrn reflux, vandaar advies voeding indikken. Sindsdien een heel lief tevreden meiske en wij ook weer blij en tevree.
heb ik hier ook gehad met de oudste totdat ik haar op het einde van de dag 2 flesjes redelijk snel achter elkaar gaf. iedereen verklaarde me voor gek. maar werkte voor gaar echt en bij mijn jongste deed het zelfde voor ook weer gaan schuiven met de flessen en op het einde van de dag 2 snel achter elkaar en weer opgelost