Meiden, help! Ik heb een vraag. Onze zoon gaat altijd rond 20.00 naar bed. Hij krijgt dan ongeveer rond 19.30 - 19.45 zn laatste fles met 3a 4 lepels pap en drinkt die binnen 3 min leeg (met een 3 standen speen van Avent.) Over zn normale fles doet hij ongeveer 15 minuten. Tegenwoordig wordt hij al rond 05.00 uur wakker. Wat denken jullie? Meer pap geven? Later naar bed? (hij gaat al 2 mnd rond dit tijdstip naar bed en normaal gaat dit ook goed.) andere speen? (zodat hij langer over zn flesje doet). Ik vind het echt heel lastig. Alvast bedankt voor het meedenken Liefs Inger
Ik heb Iris nog best lang (tot 7 / 8 maanden) om 23u wakker gemaakt voor een flesje; dronk ze helemaal leeg, ze sliep er goed op en ik vond t heerlijk knus nog even zo samen in bed
3 minuten over een fles vind ik wel heel erg snel, en zou dus zeker een andere speen nemen. Gebruik je ook een andere speen ofzo omdat ie over zn normale fles wel gewoon een normale tijd doet? Ik zie het zo, als je zelf je eten naar binnen werkt in snel tempo dus maar door scheppen dan zit je veel minder snel vol dan wanneer je rustig aan je bord leeg eet en gewoon rustig de tijd neemt. Dus dat is met een fles/borst bij een baby precies zo, gewoon rustig drinken zitten ze beter van vol dan van heel snel alles drinken.
bedankt voor jullie reacties! Ik gebruik voor de pap (sinds 1 week) de 3 standen speen van Avent en normaal gesproken heeft hij de 2 mnd speen van Avent. Welke speen adviseren jullie dan? liefs Inger
Gewoon de speen waar hij normaal ook uit drinkt of evt als de 'pap' niet door het gaatje van de speen past, een speen een maatje groter? Hier gebruiken we voor alleen borstvoeding/kunstvoeding een s speen (maat 1) en voor kunstvoeding met bamix granen een m speen (maat 2).
Het kan ook zo zijn dat hij vroeg wakker wordt door een sprongetje, heeft onze zoon ook gehad een paar weekjes geleden. Dit duurde een paar dagen en toen zat hij weer in zijn normale ritme. In 3 minuutjes de fles leeg is wel heel vlot. Je kan idd een gaatje prikken in de 3 speen. Geef je ook al wat bijvoeding? Misschien dat hij dan zijn buikje meer gevuld heeft. Wij geven om 19:00u. wat groente en om 20:00u. de fles (na een warm badje ) Succes!
Welke voeding heb je ( van welk merk) en welke rijstebloem? Ik heb van Friso de voeding & toen had ik van nutrix rijstebloem. Dat kreeg hij ook echt niet door de speen. Speen verstopte hoor. Nu heb ik van Friso rijstebloem gekocht en kan ik het gewoon met speen 2 geven. 3 minuten is wel kort idd.
jannn, hij krijgt Nutrilon en niet de Friso rijstebloem... Kan altijd de Friso proberen natuurlijk Thanks!
Ons mannetje krijgt ook 's ochtends fruit en dan 's avonds groente. Heeft hij al wat langer geslapen vandaag?