Hoihoi. Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan met de box. In het begin hebben we de box heel af en toe gebruikt , Damian vond het niets om plat te liggen. Nu is het zo dat Damian zich opzich wel kan vermaken in de box maar we gebruiken hem zelden.. We zetten/leggen hem eerder op de grond dan in de box. Nu is er dus de vraag.. kan ik de box al wegzetten? Hoe gaat het als hij straks iets ouder is en hij kan staan/lopen Gebruikten jullie de box toen wat meer? of juist helemaal niet meer? Nu word het als opslagplaats voor speelgoed gebruikt.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Het is maar net wat je zelf prettig vind, niemand die zal zeggen dat de box verplicht is tot een bepaalde leeftijd. Louise zit er nog wel in sochtends en heeft er voorheen met veel plezier in gespeeld. Maar eigenlijk is het hier ook een opslagruimte geworden Als jullie hem liever weg willen doen, dan doe je dat toch!
hey meid hier ging dat dus ook zo haha ik heb m met 11 maand geloof ik weggedaan ze kroop het hele huis door maar ik moest der wel ssteeds in de gaten houden want ze gaan dan overal aanzitten enz de box was hier ook een opslagplaats en youame krijsde de hele boel bij elkaar ik nam der altijd mee als ik naar de slaapkamers ging enz
Haha tnx voor de reacties. Tis ook niet zo dat ik denk dat het tot een bepaalde leeftijd moet hoor. Tis meer dat ik bang ben dat ik m straks eindelijk ogperuimd heb , en dat ik m dan ineens zou gaan missen ofzo. Hij zit en staat het liefst de hele dag.. dus ik DENK dat het toch beter is om hem op te ruimen. Vandaar mn vraag naar ervaringen
Wij gebruiken de box nog steeds. Als ik even naar het toilet ga, of naar boven. Of even na het eten, als wij de chaos van het avondeten opruimen. Meestal maar 10 minuutjes. Maar voorlopig blijft de box nog wel even staan.
sophie zit hier er ook niet meer vaak in (ook hier opslagruimte), doordeweeks eten we aan tafel en sophie in kinderstoel erbij. maar in het weekend, eten we bij de tv en zetten we sophie in de box om toch even rustig te kunnen eten. ze heeft dan wat drinken, koekje en te spelen bij zich, en vermaakt zich ong een kwartier. lang genoeg zodat we kunnen eten.
Joshua speelt er ook niet zo vaak meer in, maar hij vind het wel lekker om 's ochtends als ie uit bed komt, even in de box wakker te worden met een beker drinken. Dus we gebruiken hem nog wel, maar voor hem nog heel weinig. Als ik niet zwanger was geweest, had ik hem zeker weg gehaald.
Bij ons is de box pas 1 week weg. Anouk kreeg 's morgens haar papfles in de box, zodat wij even rustig wakker konden worden. Verder ging ze eigenlijk niet meer in de box. Ik heb m ook nooit gebruikt als Anouk vervelend deed of zo, of als ik moest stofzuigen. Behalve bij het dweilen, maar dat doe ik tegenwoordig als Anouk op bed ligt. Das een stuk makkelijker. Nu Anouk sinds een aantal weken 's morgens een bordje pap krijgt zat ze dus helemaal niet meer in de box. Vorige week hebben we dus bij de Ikea een tafeltje en 2 stoeltjes gekocht en die staan nu op de plaats van de box. Zo houdt ze wel haar eigen plekje en zit ze lekker centraal in de huiskamer. Ideaal! Liefs, Duveldraakje
Wij gebruiken de box nog elke dag voor Valentijn en dat terwijl hij al 19 maanden is. Elke ochtend na het ontbijt gaat hij minstens een uur in de box. Ik kan dan even rustig douchen en aanrommelen en hij speelt met z'n duplo. Ook tijdens het koken gaat hij er nog wel eens in, anders trekt hij alles van het aanrecht af en dat vind ik te link. Wij zijn dus nog heel blij met de box!
Wij gebruiken hem ook veel, ik vind het wel lekker, en een veilig gevoel ook. En ik denk ook dat je je kindje kunt aanleren in de box te spelen. Het is maar net wat je er zelf mee wilt.
Wij gebruiken de box ook nog iedere dag. Na het bordje pap, gaat mijn dochter in de box, zodat ik ook even rustig kan eten. Ook als ik iets moet doen, bijv even naar de schuur, boodschappen uit de auto halen, dan gaat ze in de box. Het is ook een stukje veiligheid.
ik gebruik de box ook nog steeds, vind het wel handig als ik ff de handen vrij moet hebben of ff naar boven moet. hij vermaakt zich prima in de box(meestal)
Hier is de box ook een opslagplaats voor speelgoed geworden, mijn ventje speelt eigenlijk altijd op de grond op een kleed, of in de loopstoel of hij schuift lekker door de kamer. Wij hebben niet zo'n grote woonkamer, dus vanavond even met mijn man bespreken wat we gaan doen!
Wij hebben de box rond haar 1e verjaardag weggedaan. Als ik naar boven ga neem ik haar óf mee, óf ze blijft rustig op me wachten beneden. Geen hele gevaarlijke dingen waar ze in 1 of 2 min tijd wat mee kan. Douchen ed doe ik als ze nog slaapt, eten doen we gezellig samen. Alleen als ik naar buiten ga moet ik even wat 'regelen' dat ze in de kinderstoel zit ofzo, zodat ze me niet opsluit door de haak op de deur te doen (dat is het enige moment waarvoor een box handig zou zijn). Ze kan heerlijk rustig spelen met haar blokjes/boeken op de grond of op haar stoeltje. Heb niet het gevoel dat ik haar steeds in de gaten moet houden ofzo, alhoewel ik dat natuurlijk wel doe Denk trouwens wel dat het straks met de 2e anders zal zijn; dan zal de box wel langer blijven staan. Maar ja, ieder kind en iedere ouder zijn anders. Dus kijk vooral naar wat voor jullie werkt.
hier gaat de box er echt niet uit...weet zeker dat ik hem ga missen. Alhoewel ze er niet graag in zit, gaat ze dr toch in, ik vind haar nog veel te klein om dr de hele dag over de vloer te hebben. En daarbij hebben we een duitse herder die de hele dag om dr heen zou lopen, voor de veiligheid veeeeeeel beter in de box. Dan heb ik gewoon mijn handen vrij voor andere dingen.
Wij gebruiken em ook nog wel hoor. Ik wil ook niet altijd achter haar aan hoeven vangen. Sochtends na de eerste fles vind ik het prettig haar daar even te kunnen "stallen" en savonds gebeurt het ook wel eens. Het is vaak neit echt lang, maar idd als je zelf even naar boven moet ofzo, of je wilt even stofzuigen ofzo is het toch wel ideaal hoor. Hier blijft ie voorlopig nog staan! En snachts gebruik ik em voro opslag idd Zit er overigens wel over te denken het wipstoeltje een verdieping hoger te zetten, want daar laat ze zich echt niet meer in vastzetten tegenwoordig. Dan probeert ze er echt uit te klimmen, levensgevaarlijk vind ik dat.
De wipper hebben we een tijd geleden al opgeruimd , daar vond hij ook niet veel aan. Meestal geven we hem de fles op de bank , of op de arm. Ik leg hem niet met eten/drinken weg dus daarvoor zou ik m ook niet hoeven te houden. Hier ook niet een al te grote woonkamer dus vandaar het dillema.. Dan heb ik ook wat meer ruimte voor zn speelgoed haha. Ik kijk het nog heel even aan , bedankt voor alle reacties.
onze kleine slaapt in zijn box overdag. verder gebruik ik m alleen in de ochtend als ie uit bed komt. kan ik zijn eten klaarmaken. of als ik m even moet stallen als ik moet dweilen of de was doe op zolder.
hier maanden vrijwel niet gebruikt en nu sinds 2 weken ongeveer vraagt hij erom .... gaat hij voor de box staan, handjes omhoog en "die die" helemaal blij als hij opgepakt wordt en erin gezet wordt. Gaat hij lekker met zijn duplo spelen of met wat ander speelgoed wat erin zit.... 15 min ofzo en dan wil hij er weer uit. Voorlopig laten we hem dus mooi staan!
Hier gaat hij voorlopig ook nog niet weg. Handig als ik even snel iets moet doen. En 's ochtends meestal wel drie kwartier, waardoor ik lekker kan douchen en aankleden zonder dat meneer de hele kledingkast leeg haalt.