Hallo allen, Mijn zoontje slaapt overdag's 2 a 3 uurtjes, en 's nachts 3 tot 6 uur. Hij slaapt nu ook overdag's langer, moet ik hem nu wakker maken voor zijn voeding, omdat hij normaal om de 2 uur overdag's wakker word om te eten. Ik heb zoiets van als hij honger heeft dan wordt hij wel wakker, maar is dat ook zo? Iemand tips, advies?
Toen mijn zoontje net zo oud was (is nog niet zo heel lang geleden ) maakte ik hem uiterlijk vier uur na zijn laatste voeding wakker. Anders kwam er te veel tijd tussen de voedingen en kwam ik ook niet aan genoeg voedingen op een dag. Mijn kraamverzorgster vertelde mij destijds dat ze in principe om de 3 uur voeding nodig hebben en ze mogen een uur ervoor en een uur erna komen. Dus je kan maximaal 4 uur tussen de voedingen laten zitten. Maar je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt. En de ene baby is hongeriger dan de andere.
Tja, dat ligt eraan. Als je graag op 'tijd' voedt, (meestal met het flesje) dan zou je in de knoop kunnen komen met het aantal voedingen. Maar als je op verzoek voedt, dan kan het geen kwaad, dacht ik. Net wat jij en je baby zelf het liefste willen.
in de eerste maand heeft jamie afgekolfde melk gekregen, dit kwam gewoon op verzoek, ik maakt hem niet wakker. ook niet als hij 5 of 6 uur sliep. toen we overgingen naar de fles kreeg hij als hij wakker was zijn fles, sliep hij op de tijd dat hij moest eten dan lieten we hem gewoon slapen en kreeg hij als hij wakker word. is nu nog zo trouwens. slaapt hij dan stellen we het een beetje uit en zetten we de volgende fles bv wat vroeger.
Hier op verzoek, maar moet zeggen dat Djayson ook wel aan de max zit qua voeding, dus als hij een fles minder heeft het niet erg is.. Ik heb geprobeerd op tijd te voeden met als gevolg dat meneertje helemaal ontregeld was, hij kwam ineens s nachts terwijl hij 6-7 uur sliep.. Heb het toen weer op verzoek gedaan en nu slaapt hij 8 uurtjes.. (laatste fles maak ik eventueel wel wakker als er 3-4 uur tussen fles zit)
Gewoon laten slapen dus? Ik voed op verzoek BV. Enige nadeel is dat mijn borsten dan op knappen staan als hij niet om de 2 uur drinkt. Maar dan kolf ik gewoon ff.
Zou m idd max 4 uur laten slapen; na 2u wakker maken is wel snel hoor! Hij heeft z'n slaap hard nodig..
Onze zoontjes zijn bijna even oud! IK geef ook borstvoeding op verzoek, ongeveer om de 2,5-4 uren en soms slaapt hij 5 uren achterelkaar. Mijn zoontje groeit goed, dus vind het niet nodig om hem wakker te maken. Ik maak hem vrijwel nooit wakker voor een voeding, heel soms voordat ik ga slapen. Als je zoontje goed groeit, zou ik hem gewoon laten slapen.
Ik maak hem ook niet wakker, ik laat hem lekker slapen daar word hij groot van hihi. Maar meestal word hij na 2 uur zelf wel wakker dan voed ik hem uiteraard.
@Beertje: Als hij zelf wakker wordt en wil drinken, prima. Wordt hij niet wakker, lekker laten slapen dan. NIET af gaan kolven, tenzij het je zo pijn gaat doen dat je het niet meer kunt hebben, (maar dat lijkt me stug als het binnen de 4 uur blijft). Anders geef je je lijf namelijk niet de kans zich in te stellen op wat je kindje uit zichzelf drinkt en ga je je borsten dus steeds signaal geven dat ze moeten produceren, terwijl dat niet hoeft, (en wordt de stuwing alleen maar erger). Je kunt hem gewoon uit zichzelf laten komen hoor. Na 4 uur wakker maken hoeft ook niet meer: dat is echt als ze pas geboren zijn, (en zelfs dan... de meeste kindjes kunnen zich prima zelf melden hoor). Wat Eline zegt, is idd wat de kraamzorg je vertelt, maar dat gaat wel over pasgeboren baby's... Die van jou is alweer wat groter,
toen mijn zoontje 5 dagen "oud"was kwam de vk om even te kijken, hij kreeg toen om de 3 uur voeding,(fles) de vk zei dat we overdag konden proberen om de 4 uur ( en ook hierbij mag hij een uur eerder (3 uur) of een uur later ( 5 uur) komen, en als het lukt mochten we er in de nachts zelfs 6 uur tussen laten, wij hebben dus eigenlijk altijd om de 4 uur de fles gegeven, ( de 6 uur de nacht door lukt nog niet ) maar ik zou dus ook niet wakker maken, komt vanzelf als hij honger heeft
herkenbaar alleen is mijn vraag hierop. Waarom soms om de 3 a 4 uur en soms komt ze hier om de 2 uur?? Zeker in haar huilperiode met hazenslaapjes. Ze wil echt drinken. Dus als ze om 16 uur krijgt, huilt ze om 18 uur om te eten en valt langzaam in slaap om rond 20;30 weer honger te hebben en dan weer huilen vanwege slaap. iemand een idee?
Hoi Sweetlakecity: dat is clusteren en dat doen ze vaak voor de nacht aan, om de nacht door te komen. Doet Thirza nog steeds een beetje: ze drinkt nu om de 3,5/4 uur zo'n beetje, maar aan het eind van de dag pakt ze vaker. Vandaag bijvoorbeeld: 8.00 11.30 14.30 17.15 18.30 21.45 en hopelijk komt ze dan net als vannacht weer rond een uur of 4/half 5,
het was nu vanaf 15:30 naar 18:30 naar 19:30 naar 21:00 kleine slokjes in die laaste van 21 uur. Dat is dus normaal?? Hoe lang gaat dat duren? Ik wil namelijk ook wel eens een avond ergens heen