Hoi, Bij ons dochtertje van 9 maanden zijn pas geleden haar 1e twee tandjes doorgekomen. Nu zijn we uiteraard ook meteen begonnen met poetsen. Mara dat gaat vrij moeizaam. Als ze twee seconden de tandenborstel in haar mondje heeft vindt madame het genoeg geweest. We willen haar tandjes uiteraard goed bijhouden...Hoe doen jullie dat? Groeten
In de kinderstoel voor de tv of in bad dan poets ik eerst zijn tandjes daarna mag hij het zelf doen.. of ik poets hem zijn tandjes en ondertussen poetst hij mijn tanden haha, dan heeft hij mijn tandenborstel en poetst mijn tanden op zijn manier en kan ik ondertussen zijn tanden poetsen. Maar het wordt geen hobby van mijn zoon het levert hier ook strijd op :x
jamie vind het niet erg. hij gaat iedere avond in bad (slaaproutine, anders word hij gegarandeerd wakker snachts) en heb dus om het niet meer te kunnen vergeten zijn tandenborstel en tandpasta op de badrand gelegd zodra hij zijn tandenborstel ziet pakt hij hem en doet hij hem in zijn mond eerst zit hij erop te zuigen, maar als ik zeg poetsen dan gaat hij heel wijs met zijn tandeborstel op en neer als hij bijna uit bad moet doe ik tandpasta op zijn tandenborstel en poets ik nog ff. wel wil hij de tandenborstel van mij afpakken, hij vind het leuker om het zelf te doen
De eerste maanden deed ik het met een vingertandenborstel, dat gaat heel gemakkelijk! Heb m gekocht bij de prenatal.
Ik lees mee meiden, vind het heel logisch dat je de tandjes moet gaan poetsen, maar het lijkt me best moeilijk om te doen bij zo'n klein hummeltje.
Hier vind ze het bere interessant. Zolang ze maar kan kijken in een spiegel en ziet wat ik doe, vindt ze het prachtig. Ik heb geen idee of ze doorheeft dat ze zichzelf ziet. Heb dan ook wel een knalgele met roze tandenborstel en tandpasta van de Teletubbies, misschien dat dat ook helpt. En wie weet wil ze het binnenkort ook wel niet meer hoor, maar nu geniet ik er nog maar even van
Bij ons vindt hij het ook niet echt een leuk moment. Maar ja het moet, hoe dan ook. Terwijl ik zijn tanden poets, poets ik de laatste tijd ook mijn tanden. Misschien dat dat gaat helpen . Zo'n twee weken geleden was ik zijn tanden aan het poetsen, daarna mag hij zelf zijn tanden poetsen. Hij deed dat, maar duwde daarna zijn tandenborstel in mijn mond .
Hier komt ze zelf al met tandenborstel en tandpasta aanzetten maar alleen omdat ze weet dat zij ermee mag beginnen, mama maakt het af
hier ook steeds een gevecht.Met zo`n vingertandenborstel ging het prima totdat hij me ineens op mijn vinger ging bijten..au! Nu wil het wel een beetje helpen voor de spiegel maar het blijft een gevecht. Schijnbaar zijn we niet de enige en hoort het er gewoon bij. Hetzelfde is trouwens met de neus afvegen nu hij heel verkouden is.Dat mag ook niet.
wij hebben vaak elk een tandenborstel, jelle poetst mijn tanden en ik de zijne daarna mag hij in zijn eigen mond poetsen. meestal poetsen we op het aanleed kussen op de tafel, of bij ons op schoot voor de tv dat is heel verschillend. en bij mijn man doet hij zijn mond veel verder open dan bij mij dus we wisselen het vaak even af
Hier is het wel grappig. Eerst kijkt ze raar naar die tandenborstel. Heel voorzichtig doet ze haar mondje open. Dan poets ik heel snel de tandjes en dan laat ik haar lekker met die tandenborstel spelen waardoor ze spelenderwijs ook een beetje poetst .