baby vermaken 9 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grietje84, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wat doen jullie om je baby van 9 weken de hele dag te vermaken? En hoe vermaakt jullie baby zichzelf?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat ik doe? Eerst voeden, dan even lekker knuffelen en kletsen met mama op schoot. Dan leg ik haar in de box met de mobiel aan of zet haar even voor de tv in haar wipstoeltje. Vind ze heerlijk. En begint ze te jengelen, hup weer lekker naar bed. Veel meer heeft je kindje denk ik ook nog niet nodig

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Inderdaad, uit bed, even voeden, dan knuffelen en boertje (en het teveel aan voeding uitspugen haha) en dan op zijn rug bij mij op schoot, gekke bekken trekken/geluiden maken. Even in de box en bij jengelen lekker weer naar bed! Als je je baby de hele dag moet vermaken ben je niet goed bezig. Een gevoede baby is een blije baby en anders is het weer bedtijd (tenzij er echt iets is natuurlijk).

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier hetzelfde, na het eten knuffelen en daarna ook in de box onder de muziekmobiel met nog wat andere "kijk" dingetjes. Meestal ligt hij dan echt te kraaien van plezier. Of idd even in de wipstoel...ook lachen gegarandeerd hier. Daarna weer lekker op bed als hij moe is. Soms is dat al na 10 minuten, soms ook pas na een uurtje. Soms probeer ik hem al iets in zijn handje te geven ofzo, als hij beet heeft en hij rammelt wat (meer perongeluk dan expres) dan vind hij dat ook wel leuk. Verder is hij nog niet echt te vermaken.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Op die leeftijd was mijn zoontje hooguit een uur wakker.
    In dat uur kreeg hij eten, knuffels en ging hij nog even in de box en daarna weer richting bed.

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    idd....zo ongeveer een uurtje en het was weer bedtijd...nu zijn sommige baby's wel meer wakker dan de andere hoor!
    ik vermaak mijn kindje als hij in de wipstoel ligt of in de box, puur om de tijd wat te rekken...want hij begint al snel te jengelen en maar 45min wakker vind ik echt wel kort hahaha...ik ga dan kletsen met hem, een lach ontlokken of zet de muziekmobiel aan. Maar dat duurt hooguit 10 minuutjes....begint hij dan wederom te jengelen en gapen, gaat hij lekker naar bed.

hoe gaat dat nu bij jou dan? hoe ziet jou dag eruit met je kleintje? waarom heb je het gevoel dat je hem moet vermaken?

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Genieten en de hele dag staren haha!!! Wilde dat hij weer zo klein was...

Maar ook lekker muziekje aan en zoals een mobieltje.. En lekker veel op schoot

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    uit bed halen, knuffelen, voeden, verschonen, knuffelen/kletsen/wandelen/in de box of schommelstoel, weer naar bed.
    Oh en in de ochtend ook nog pyama uit en tutten.
    En in de avond, in bad, tutten en in de pyama.

Denk niet dat je veel meer kan doen nog.

9. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Dansen...... :D helemaal buik tegen buik en dan haar rechterarmpje onder jouw arm door dat ze helemaal tegen je aan ligt en zo deden we dansen..

Demi was erg moeilijk vermaakbaar.. ze was alles gauw zat.. pas toen ze ging kruipen werd het beter..

Maar inderdaad beetje kroelen en speeltjes voor houden dat deden wij ook..

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    mijn zoontje is pas 7 weken maar het schema ziet er hier ongeveer zo uit..
    Als hij wakker wordt is het ; verschonen , voeden , knuffelen, spelen in de box onder zn mobiel en als hij moe wordt naar bed. Hij is meestal 1 à 2 uurtjes wakker.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ben blij te horen dat Kenji niet de enige is die nog zoveel slaapt.
    Begon me zelfs al ongerust te maken of het wel normaal is dat ie nog zoveel slaapt. ;)
    Hier ongeveer hetzelfde schema.

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    normaal is waar jouw kindje behoeft aan heeft denk ik.. elk kind is anders toch?
    De ene volwassene heeft ook nog meer slaap nodig dan de ander..

14. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    De reden waarom ik het vraag is, omdat ons kindje erg veel wakker is. 's Avonds en 's nachts doet ze het heel goed. Ze gaat meestal rond een uur of 7 naar bed. Dn krijgt ze om 23:00 uur nog een fles. Meestal slaapt ze dan tot een uur of 7. Dan weer een fles waarna ze meestal wel weer 2 uurtjes slaapt. Maar in die tussentijd houdt het met 2 uurtjes slaap wel op. Maar in de box en in de wipstoel heeft ze het ook wel eens gezien. Die 2 uurtjes slaapt ze meestal in de kinderwagen tijdens het wandelen. Maar zodra de wagen stilstaat is ze weer wakker. Je snapt het al: Ik loop me suf en kom de hele dag nergens aan toe.

15. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Misschien een schommelstoel? Die heeft mij echt geholpen.

Jamie was maanden lang van 07:00 tot 12:00 wakker en daarna van 15:00 tot 19:00 dus moest ook behoorlijk de clown uithangen.

Maar lekker op het speel kleed.. Muziekje en de schommelstoel waren mijn redding

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zingen, zingen en nog meer zingen.

Verhaaltjes vertellen, voorlezen.

Babymassage.

Een baby voor de tv zetten? ;)

17. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Haha! Ja, zingen doen we ook heel veel. Heb het idee dat die kleine zelfs 'op een grote paddestoel' al niet meer leuk vindt! (ik ook niet meer). Zal mn repotoire wat uit moeten breiden!
    Babymassage ga ik denk ik weer oppakken. Dit was eerst geen succes omdat ze vaak heel verkrampt was door de krampjes. Ze is nu wat rustiger.
    Meer tips zijn nog altijd welkom!

Deel Deze Pagina